طبق گزارش Canalys، در بازه زمانی 1 ژانویه تا 31 مارس، در مجموع 46.6 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده است و بازار نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته است. آخرین گزارشها که شامل دستبندهای هوشمند و ساعتهای هوشمند میشود، نشان میدهد که شیائومی با 8.7 میلیون دستگاه و 19 درصد سهم بازار، برترین فروشنده در جهان است.

شیائومی با رشد سالانه ۴۴ درصدی در حمل و نقل محصولات خود توانست عملکرد چشمگیری داشته باشد. این رشد با بهروزرسانی سری Smart Band و Watch و همچنین معرفی محصولات مقرونبهصرفهتر سری Redmi حاصل شد. بهویژه Redmi Band 5 یکی از پرفروشترین پوشیدنیها در دوره سهماهه اول بود. اپل با تخمین ۷.۶ میلیون ارسال و سهم بازار ۱۶ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. هواوی نیز با ۷.۱ میلیون ارسال و سهم بازار ۱۵ درصدی در جایگاه سوم قرار داشت که این موفقیت به دلیل تقاضای بالا برای دستگاههای سری Watch GT و Watch Fit بود.

### Global wearable brands shipments Q1 2025
سامسونگ در سهماهه اول سال 2025 حدود 4.9 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه کرده و با این عملکرد، 11 درصد از سهم بازار را به دست آورده است. این موفقیت به دلیل رشد قوی در بازارهای نوظهور به دست آمده است. گارمین نیز با عرضه 1.8 میلیون دستگاه، توانسته 4 درصد از سهم بازار را کسب کند.
کانالیس همچنین مطالعهای در اروپا انجام داده است تا عواملی که کاربران در هنگام خرید یک ساعت هوشمند در نظر میگیرند را بررسی کند. همانطور که انتظار میرفت، قیمت و عمر باتری دو عامل مهم برای مصرفکنندگان بودند. ویژگیهای مرتبط با پیگیری سلامتی، نام برند و طراحی نیز از دیگر عوامل اصلی در انتخاب یک دستگاه پوشیدنی هوشمند بودند. جالب اینجاست که ویژگیهای ورزشی در میان عوامل کمتر مهم در تصمیمگیری قرار داشتند.

به آینده که نگاه کنیم، کانالیس پیشبینی میکند که ادغام اکوسیستم و خدمات پس از خرید همچنان به عنوان زمینههای اصلی رقابت در بازار دستگاههای پوشیدنی باقی خواهند ماند. مدلهای اشتراکی نقشی کلیدی در افزایش تعامل کاربران و درآمد برندها خواهند داشت.