top banner
big photosArtboard

نرم افزار ادوبی ایلاستریتور (Adobe Illustrator) یکی از نرم افزارهای پر کاربرد در کارهای گرافیکی است، این نرم افزار به چه مدل لپ تاپ نیاز دارد؟

نرم افزار Adobe Illustrator یک نرم افزار گرافیکی است، برای اجرای آن به یک لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی نیاز دارید. به یاد داشته باشید که لپ تاپ مناسب نرم افزار Illustrator تمام نرم افزارهای گرافیکی را به راحتی اجرا می‌کند. در این مقاله با کاربردهای نرم افزار ایلاستریتور، سخت افزار مناسب و بهترین لپ تاپ‌های بازار برای اجرای آن آشنا می‌شوید.

بهترین لپ تاپ برای Adobe Illustrator

بهترین لپ تاپ برای اجرای نرم افزار Illustrator باید بتواند این نرم افزار را ساده و روان اجرا کند. برای اجرای روان این نرم افزار ما 5 لپ تاپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین لپ تاپ برای شروع

بهترین لپ تاپ برای شروع کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند Illustrator نیاز به قوی‌ترین سخت افزار بازار ندارد. برای اجرای روان این نرم افزار به یک سی پی یو سری H و کارت گرافیک مجزا نیاز داریم.

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت

بهترین لپ تاپ برای پیشرفت بهتر است قویتر باشد، این لپ تاپ گیمینگ باید بتواند چند نرم افزار مانند Illustrator و فتوشاپ را همزمان اجرا کند.

بهترین لپ تاپ پیشرفته

برای انجام کارهای گرافیکی باید بتوانید چند نرم افزار را در کنار یکدیگر و بدون نگرانی باز کنید. این لپ تاپ باید بتواند پروژه‌های سنگین را اجرا کرده و به راحتی خروجی مورد نظر را دریافت کند.

بهترین مک بوک اپل

بسیاری از کاربران لپ تاپ و ویندوز را دوست ندارند، برای شما هم یک پیشنهاد ویژه وجود دارد. از میان مدل‌های مختلف مک بوک‌ اپل، یک گزینه با نمایشگر متوسط را پیشنهاد می‌کنیم که از پردازنده قدرتمند سری M استفاده می‌کند.

بهترین تبلت

بسیاری از کاربران برای کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند Illustrator از تبلت استفاده می‌کنند. استفاده از تبلت به این گروه از افراد اجازه می‌دهد تا همیشه و در هر حال به پروژه خود دسترسی داشته باشند. البته که صفحه لمسی تبلت یک امتیاز بزرگ است.

سخت افزار لپ تاپ مناسب Adobe Illustrator

 نرم افزار Illustrator به مقدار زیادی حافظه رم و پردازنده قدرتمند نیاز دارد. اگر به اجرای روان این نرم افزار فکر می‌کنید، لپ تاپ شما باید مشخصات زیر را داشته باشد.

پردازنده یا سی پی یو

نرم افزار Illustrator مستقیم با سی پی یو سروکار دارد؛ برای اجرای این نرم افزار باید یک لپ تاپ با پردازنده قدرتمند خریداری کنید. هرچه تعداد هسته پردازنده و سرعت کلاک آن بالاتر باشد، نرم افزار ایلاستریتور بهتر اجرا خواهد شد. البته که توجه به نسل پردازنده را فراموش نکنید، بهترین گزینه امروز در بازار لپ تاپ‌ با پردازنده نسل 12 است.

  • حداقل پردازنده: Intel Core i5 سری H
  • پردازنده پیشنهادی: Intel Core i7 سری H

حافظه رم

اجرای نرم افزار Illustrator به مقدار زیادی حافظه رم نیاز دارد؛ برای اجرای روان این نرم افزار حداقل به 16 گیگابایت حافظه رم نیاز داریم. در کنار حجم حافظه رم، باید به سرعت آن نیز توجه کند. انواع حافظه رم DDR5 سرعت بسیار بالاتری دارند.

در کنار حجم حافظه رم، باید به سرعت آن نیز توجه کند. انواع حافظه رم DDR5 سرعت بسیار بالاتری دارند.
  • حداقل حافظه رم: 16 گیگابایت از نوع DDR4
  • حافظه رم پیشنهادی: 32 گیگابایت از نوع DDR5

کارت گرافیک

نرم افزار Illustrator از کارت گرافیک برای کارهای زیادی مانند رندرینگ کمک می‌گیرد. به همین دلیل اگر لپ تاپ شما کارت گرافیک قدرتمندی داشته باشد، کارهای شما با سرعت بالاتری انجام خواهد شد. البته که باید بدانید در کنار سی پی یو اینتل یا AMD سری H قطعا کارت گرافیک مجزا وجود دارد.

  • حداقل کارت گرافیک: Nvidia GTX 1650
  • کارت گرافیک پیشنهادی: Nvidia RTX 3050 یا Nvidia RTX 3060

نمایشگر

نمایشگر در کار با نرم افزارهای گرافیکی اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل نمایشگر شما باید کیفیت بالایی داشته باشد. در کنار کیفیت باید به دقت رنگ، طیف رنگی و تاییدیه‌های آن توجه کنید. بهترین نوع لپ تاپ برای کارهای گرافیکی لپ تاپ OLED و IPS است.

در کنار کیفیت باید به دقت رنگ، طیف رنگی و تاییدیه‌های آن توجه کنید. بهترین نوع نمایشگر برای کارهای گرافیکی OLED و IPS است.
  • حداقل نمایشگر: 15.6 اینچ با کیفیت FHD
  • نمایشگر پیشنهادی: 15.6 یا 17.3 اینچ با کیفیت 2K

فضای ذخیره سازی

برای انتخاب فضای ذخیره سازی لپ تاپ باید دو نکته سرعت و حجم را در نظر داشته باشید. لپ تاپ مناسب نرم افزار Illustrator باید از حافظه SSD استفاده کند. اما حجم آن به پروژه و کارهای شما بستگی دارد اما حداقل به 512 گیگابایت فضا نیاز دارید.

  • حداقل فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت از نوع SSD
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت از نوع SSD

نرم افزار Adobe Illustrator چه کاربردهایی دارد؟

طراحان گرافیکی و هنرمندان از این نرم افزار برای ایجاد لوگوها، آیکون‌ها، تایپوگرافی و طراحی بسته بندی استفاده می‌کنند. اما این نرم افزار به طور کلی برای موارد زیر استفاده می‌شود.

طراحی وکتور

نرم افزار Illustrator به شما اجازه می‌دهد تا انواع وکتور را ایجاد کنید. وکتورها به جای پیکسل‌ها بر اساس معادلات ریاضی ساخته می‌شوند. استفاده از معادلات ریاضی به جای پیکسل به شما اجازه می‌دهد تا ابعاد یک طرح را به راحتی تغییر داده و از آن در سایزهای مختلف استفاده کنید.

تصویرسازی و تایپوگرافی

نرم افزار Illustrator برای ایجاد تصاویر و تایپوگرافی‌ها به کار گرفته می‌شود. به کمک این نرم افزار می‌توانید جلد کتاب، صفحه آرایی مجلات و کمپین‌های تبلیغاتی را انجام دهید. این نرم افزار ابزارهایی را برای ایجاد و ویرایش خطوط و متن در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی لوگو

ادوبی ایلاستریتور شاید محبوب‌ترین نرم افزار ساخت لوگو در جهان باشد، این نرم افزار کاربرد زیادی در زمینه برندسازی دارد. طرح‌های مبتنی بر وکتور به طراحان اجازه می‌دهد تا کار خود را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهند.

طرح‌های مبتنی بر وکتور به طراحان اجازه می‌دهد تا کار خود را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهند.

رابط کاربری

طراحان گرافیکی از نرم افزار Illustrator برای ساخت و ویرایش رابط کاربری استفاده می‌کنند. این نرم افزار کاربرد خود را به خوبی در زمان طراحی دکمه‌ها و سایر عناصر رابط کاربری نشان می‌دهد. شما می‌توانید از تمام فایل‌های ایجاد شده در این نرم افزار را با فرمت‌های مختلف خروجی دریافت کنید؛ این نرم افزار می‌تواند طرح نهایی شما را برای استفاده در محیط وب بهینه سازی کند.

نتیجه گیری

نرم افزار ادوبی ایلاستریتور یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در طراحی گرافیکی است. برای کار با این نرم افزار به یک لپ تاپ با پردازنده سری H و 16 گیگابایت حافظه رم نیاز داریم. برای آشنایی بیش‌تر با لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی مقاله اختصاصی آن را از دست ندهید. برای مشاوره تلفنی و پاسخ به تمام سوالات شما، با شماره 5 رقمی آی تی هوم تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!