top banner
لپ تاپ مناسب بازی

برای بازی کردن راه‌های زیادی وجود دارد؛ از کنسول تا لپ تاپ. بر اساس آخرین آمارها در حدود 40 میلیون گیمر در ایران وجود دارد، که بازی کردن را دوست دارند. امروز و در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین لپ تاپ برای بازی را خریداری کنید. یک لپ تاپ گیمینگ که تا سال‌های طولانی همراه شما باشد.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ یک نوع لپ تاپ است که برای بازی کردن و دیگر کارهای سنگین بهینه سازی شده است. لپ تاپ‌های گیمینگ معمولا از قوی‌ترین سخت افزار بازار استفاده می‌کنند. کارت گرافیک، پردازنده و حافظه رم لپ تاپ ترکیبی از بهترین‌های بازار است. لپ تاپ گیمینگ ساخته شده تا بهترین تجربه را از دنیای بازی‌ها داشته باشید.

دسترسی سریع: لپ تاپ گیمینگ لنوو

چطور باید بهترین لپ تاپ برای بازی را خریداری کنیم؟

قبل از اقدام برای خرید یک لپ تاپ باید چند نکته را در نظر داشته باشید. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا در مراحل بعدی دقیقا هدف خود را بشناسید.

بهترین لپ تاپ برای بازی
قبل از اقدام برای خرید یک لپ تاپ باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

بودجه خود را مشخص کنید

مشخص کردن بودجه برای خرید لپ تاپ به شما کمک می‌کند تا سریع و بدون حاشیه لپ تاپ دوست داشتنی خود را خریداری کنید. دانستن بودجه به ما در آی تی هوم کمک می‌کند تا بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم.

تحقیق و مقایسه سخت افزار لپ تاپ

در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ، سخت افزار بیش‌تر از همیشه اهمیت دارد. سخت افزار تجربه شما از بازی را مشخص می‌کند. به همین دلیل باید جزئیات را در نظر بگیرید، هر پردازنده نسل دوازده از هر پردازنده نسل یازده قویتر نیست. برای تصمیم درست در مورد سخت افزار، بخش مربوط به سخت افزار را در این مقاله دنبال کنید.

دسترسی سریع: لپ تاپ نسل 12

برند و خدمات پشتیبانی

محبوبیت یا منفور بودن یک برند بی دلیل نیست. اما در ایران ماجرا کمی تفاوت دارد، شما باید به برند و پشتیبانی آن در ایران توجه کنید. برای مثال بهترین گارانتی ایران، گارانتی یکپارچه ایسوس است. سه شرکت حامی، سازگار و آواژنگ به شکل یکپارچه مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ ایسوس را گارانتی می‌کنند.

بهترین لپ تاپ برای بازی
سه شرکت حامی، سازگار و آواژنگ به شکل یکپارچه مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ ایسوس را گارانتی می‌کنند.

ویژگی‌های اضافی

برخی از لپ تاپ‌ها، ویژگی‌های بیش‌تری از یک لپ تاپ عادی به همراه دارند. برای مثال لپ تاپ GX650RX ایسوس دو نمایشگر دارد. یا برخی از مدل‌های لپ تاپ ROG زفیروس با صفحه کلید مکانیکی به بازار عرضه می‌شوند.

با لپ تاپ کار کنید

عملکرد لپ تاپ روی کاغذ و تجربه کاربری با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با لپ تاپ‌های مختلف از برندهای معتبر تولیدکننده لپ تاپ کار کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ تاپ گیمینگ باید قوی و قدرتمند باشد؛ یک لپ تاپ از پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم، فضای ذخیره سازی، نمایشگر، صفحه کلید و سیستم خنک کننده تشکیل شده است. پیش از بررسی تخصصی هر بخش، در این بخش با کلیات سخت افزار لپ تاپ گیمینگ آشنا می‌شوید.

پردازنده intel Core i9
intel Core i7
AMD Ryzen 9
AMD Ryzen 7
کارت گرافیکانویدیا RTX 30
AMD رادئون RX 6000
حافظه رمحداقل 16
فضای ذخیره سازیحداقل 512 گیگابایت SSD
نمایشگربا کیفیت FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز

سی پی یو لپ تاپ گیمینگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ تاپ گیمینگ، پردازنده یا CPU آن است. سی پی یو یک لپ تاپ گیمینگ باید قدرتمند باشد. به همین دلیل باید یکی از مدل‌های Core i5، Core i7 یا Core i9 از اینتل یا Ryzen 7 و Ryzen 9 از AMD را انتخاب کنید.

Intel CPU
باید یکی از مدل‌های Core i5، Core i7 یا Core i9 از اینتل یا Ryzen 7 و Ryzen 9 از AMD را انتخاب کنید.
  • Intel: Core i7 و Core i9
  • AMD: Ryzen 7 و Ryzen 9

سرعت کلاک

سرعت کلاک در اطلاعات پردازنده به شکل Clock Speed نوشته می‌شود. این مقدار در واحد گیگاهرتز است. هرچه مقدار آن بیش‌تر باشد، توانایی یک پردازنده بیش‌تر خواهد بود.

تعداد هسته واقعی و مجازی

تعداد هسته واقعی به شکل “Cores” و تعداد هسته مجازی به شکل “Threads” در اطلاعات پردازنده نوشته می‌شود. هرچه تعداد آن‌ها بیش‌تر باشد، عملکرد لپ تاپ بهتر خواهد بود.

حافظه کش

حافظه کش یک حافظه سریع در کنار پردازنده است. پردازنده دستورات تکراری را در آن ذخیره می‌کند تا سرعت انجام کارها بیش‌تر شود. هرچه حافظه کش بیش‌تر باشد، دستورات بیش‌تری در آن ذخیره می‌شوند. یک حافظه بزرگ‌تر به معنای عملکرد بهتر است.

سازگاری

شرکت‌های سازنده لپ تاپ با دقت سازگاری پردازنده و دیگر قطعات را بررسی می‌کنند. و شما به عنوان خریدار نیاز نیست تا سازگاری قطعات مختلف با یکدیگر را بررسی کنید.

Laptop Gaming
شرکت‌های سازنده لپ تاپ با دقت سازگاری پردازنده و دیگر قطعات را بررسی می‌کنند.

کارت گرافیک لپ تاپ گیمینگ

برای بهترین تجربه باید یک لپ تاپ با کارت گرافیک قدرتمند را خریداری کنید. در بهمن 1401 بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ بازار از کارت گرافیک انویدیا RTX 30 استفاده می‌کنند. اما چطور می‌توانیم مدل‌های مختلف کارت گرافیک لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

دسترسی سریع: لپ تاپ 3050

حافظه رم کارت گرافیک

یک کارت گرافیک قدرتمند حداقل از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. هرچه حافظه رم کارت گرافیک بیش‌تر باشد، نشان دهنده عملکرد بهتر آن است. برای مثال کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 از 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم قدرت می‌گیرد.

4 گیگابایتRTX 3050
6 گیگابایتRTX 3060
8 گیگابایتRTX 3070
8 یا 16 گیگابایتRTX 3080

سرعت کلاک

کارت گرافیک نیز درست مانند پردازنده سرعت کلاک دارد. سرعت کلاک کارت گرافیک با واحد مگاهرتز خوانده می‌شود. هرچه سرعت کلاک یک کارت گرافیک بالاتر باشد، عملکرد آن بهتر است.

تعداد هسته کودا

تعداد هسته کودا با توان کارت گرافیک ارتباط مستقیم دارد. هرچه تعداد هسته کودا بیش‌تر باشد، توان کارت گرافیک نیز بالاتر خواهد بود.

حافظه رم لپ تاپ گیمینگ

در زمان انتخاب لپ تاپ گیمینگ باید به حافظه رم آن دقت کنیم. حافظه رم و نوع آن در اجرای بازی‌ها نقش مهمی دارد. اگر به اجرای بازی‌های روز دنیا با لپ تاپ فکر می‌کنید، این بخش را با دقت بخوانید.

دسترسی سریع: لپ تاپ 16 گیگ

حجم حافظه رم

حداقل حافظه رم برای لپ تاپ گیمینگ 8 گیگابایت است. اما باید بدانید که 8 گیگابایت برای اجرای بسیاری از بازی‌ها کافی نیست. مقدار پیشنهادی آی تی هوم 16 گیگابایت است. حتی اگر یک لپ تاپ با 16 گیگابایت حافظه رم خریداری می‌کنید، از مشاوران ما در مورد قابلیت ارتقای آن سوال کنید.

لپ تاپ گیمینگ
حداقل حافظه رم برای لپ تاپ گیمینگ 8 گیگابایت است. اما باید بدانید که 8 گیگابایت برای اجرای بسیاری از بازی‌ها کافی نیست.

سرعت حافظه رم

مقدار سرعت حافظه رم با واحد مگاهرتز خوانده می‌شود. هرچه سرعت حافظه رم بیش‌تر باشد، عملکرد آن بهتر خواهد بود. البته که سرعت حافظه رم با نوع آن ارتباط مستقیم دارد. به طور کلی یک حافظه رم DDR5 از DDR4 بهتر است. البته که تنها پردازنده‌های اینتل نسل 12 و AMD سری 6000 یا مدل‌های جدیدتر از حافظه رم DDR5 پشتیبانی می‌کنند.

دسترسی سریع: لپ تاپ ROG

تعداد کانال حافظه رم

اگر لپ تاپ شما دو کانال برای حافظه رم داشته باشد، عملکرد بهتری از لپ تاپ‌های تک کانال خواهد داشت. اگر لپ تاپ شما از دو کانال حافظه رم پشتیبانی کند، به این معنا است که دو حافظه رم نصب شده است؛ دو حافظه رم 8 گیگابایت برای 16 گیگابایت حافظه در مجموع یا دو حافظه رم 16 گیگابایت برای 32 گیگابایت حافظه در مجموع.

نمایشگر لپ تاپ گیمینگ

پس از سخت افزار، مهم‌ترین بخش لپ تاپ نمایشگر آن است. انتخاب یک لپ تاپ با نمایشگر با کیفیت تمام جزئیات بازی را به شما نمایش می‌دهد. حداقل کیفیت مورد قبول در مورد نمایشگر لپ تاپ FHD یا 1080p است. اما پیشنهاد می‌کنیم یک لپ تاپ با کیفیت نمایشگر بیش‌تر را خریداری کنید.

دسترسی سریع: لپ تاپ TUF

نرخ نوسازی

نرخ نوسازی یک لپ تاپ گیمینگ حداقل باید 120 هرتز باشد. کم‌تر از این مقدار را برای بازی‌ مناسب نمی‌دانیم. البته که لپ تاپ‌های مدرن امروزی با نرخ نوسازی بالاتر تا 260 هرتز به فروش می‌رسند.

تاخیر

هرچه تاخیر کم‌تر باشد، برای بازی‌ بهتر است. بهترین حالت برای اجرای بازی‌های روز دنیا، نمایشگر لپ تاپ با 1 میلی ثانیه تاخیر به حساب می‌آید. اگر تاخیر یک نمایشگر بیش‌ از 5 میلی ثانیه باشد، تصویر تار می‌شود.

زاویه دید

خوشبختانه اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ مدرن از پنل IPS استفاده می‌کنند. زاویه دید پنل IPS گسترده بوده و به شما اجازه می‌دهد تا از هر زاویه که تلویزیون را نگاه می‌کنید، تصویر واضح باشد. این ویژگی در بازی‌های دو نفره اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

بهترین لپ تاپ ها مناسب بازی
زاویه دید پنل IPS گسترده بوده و به شما اجازه می‌دهد تا از هر زاویه که تلویزیون را نگاه می‌کنید، تصویر واضح باشد. این ویژگی در بازی‌های دو نفره اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

پشتیبانی از HDR

یکی از ویژگی‌ها در بازی‌های جدید، استفاده از استاندارد HDR است. یک بازی HDR کیفیت بالایی داشته و کنتراست آن افزایش پیدا می‌کند. افزایش کنتراست در بازی‌های ترسناک با پس زمینه سیاه اهمیت بالایی دارد.

بهترین لپ تاپ برای بهترین بازی‌های دنیا

بسیاری از بازی‌های روز دنیا به یک لپ تاپ با سخت افزار قدرتمند نیاز دارند. آیا سخت افزار مورد نیاز بازی‌های مثل “God of War” یا “Fortnite” را می‌دانید؟ این بخش از مقاله برای مقایسه سخت افزار مورد نیاز هر بازی و لپ تاپ مورد نظر شما است.

لپ تاپ مناسب بازی Fortnite

بازی فورتنایت یکی از بازی‌های جذاب و آنلاین است. در این بازی با چندین گیمر دیگر هم بازی شده و یک چالش فوق العاده را آغاز می‌کنید. بازی فورتنایت یک بازی با گرافیک سنگین نیست اما برای اجرای مناسب آن باید یک لپ تاپ با سخت افزار پیشنهادی آی تی هوم را خریداری کنید.

سخت افزار پیشنهادی
پردازندهintel Core i5
AMD Ryzen 5
حافظه رم16 گیگابایت
کارت گرافیکانویدیا RTX 3050
AMD Radeon 5600M
فضای مورد نیاز 16 گیگابایت 

لپ تاپ مناسب بازی God of War

 بازی God of War یا “خدای جنگ” از نسخه اول یک بازی با گرافیک سنگین و جزئیات بالا بود. برای اجرای این بازی باید به سخت افزار لپ تاپ خود توجه کنید. یک لپ تاپ برای اجرای بازی God of War باید قدرت زیادی داشته و سیستم خنک کننده توانمند داشته باشد.

سخت افزار پیشنهادی
پردازندهintel Core i7
AMD Ryzen 7
حافظه رم16 گیگابایت
کارت گرافیکانویدیا RTX 3050
AMD Radeon 5600M
فضای مورد نیاز 70 گیگابایت 

لپ تاپ مناسب بازی Red Dead

بازی Red Dead تا به امروز در دو نسخه معرفی شده است، این بازی نیز گرافیک سطح بالایی دارد. از لحظه اجرای بازی Red Dead پردازنده و کارت گرافیک با نهایت توان کار می‌کنند. برای اجرای این بازی با کیفیت مناسب باید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند را خریداری کرده و به خانه ببرید.

سخت افزار پیشنهادی
پردازندهintel Core i7
AMD Ryzen 7
حافظه رم16 گیگابایت
کارت گرافیکانویدیا RTX 3050
AMD Radeon 5600M
فضای مورد نیاز 150 گیگابایت 

لپ تاپ مناسب بازی Minecraft

بازی Minecraft حتی به یک لپ تاپ گیمینگ نیاز ندارد، شما می‌توانید این بازی محبوب را با یک لپ تاپ دانشجویی هم اجرا کنید. بازی Minecraft آنلاین بوده و تنها نکته مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب این بازی، نمایشگر با کیفیت است.

سخت افزار پیشنهادی
پردازندهintel Core i3
AMD Ryzen 3
حافظه رم8 گیگابایت
کارت گرافیکانویدیا RTX 16650
فضای مورد نیاز 10 گیگابایت 

نتیجه گیری

خرید لپ تاپ گیمینگ یک راه فوق العاده برای بازی کردن است. با هر بودجه‌ای که داشته باشید، یک لپ تاپ گیمینگ مناسب شما وجود دارد. در زمان خرید لپ تاپ به پردازنده، کارت گرافیک و نمایشگر باید توجه کنید. اگر به مشاوره نیاز دارید، ما در آی تی هوم منتظر تماس شما هستیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!