top banner
لپ مناسب مهندس برق

تمام لپ تاپ‌های ساخته شده تا به امروز با یکدیگر تفاوت دارند. هر شرکت، هر برند و هر مدل می‌تواند یک انتخاب برای شما باشد. بسیاری از کارهای دانشجویی با یک لپ تاپ ویووبوک ارزان قیمت قابل انجام است. اما به عنوان مهندس آینده باید لپ تاپ مناسب برای رشته مهندسی برق را انتخاب کنید.

نگاهی کوتاه به رشته برق

در رشته‌های برق، الکترونیک، الکتروتکنیک یا حتی برق قدرت به نرم افزارهای MATLAB و AutoCAD نیاز داریم. این دو نرم افزار سنگین و فشرده است و برای اجرای آن‌ها باید یک لپ تاپ قدرتمند را به خانه ببریم. حمل و نقل آسان نیز در  کنار قدرت پردازش دستگاه برای دانشجویان اهمیت بالایی دارد.

آخرین و مهم‌ترین موضوع در معرفی لپ تاپ مناسب برای رشته مهندسی برق قیمت آن است. دانشجویان برای خرید لپ تاپ با محدودیت بودجه رو به رو هستند. وب سایت آی‌تی هوم تمام نگرانی‌های شما را در نظر گرفته و بهترین‌ها را معرفی می‌کند. 

لپ تاپ مناسب مهندیسان
بهترین لپ تاپ مهندسی برق

آشنایی با رشته برق و نرم افزارهای ضروری آن

مهندسی برق از دنیای الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک ساخته می‌شود. به عبارتی مهندسان برق از الکتریسیته برای انتقال انرژی یا پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند. الکتریسیته موضوع جذاب علم در قرن هفدهم بود. در همان سال‌ها تفاوت مغناطیس و الکتریسیته را کشف کردیم. مجموع کشفیات بشر در سال 1885 به یک رشته دانشگاهی در دانشگاه کرنل تبدیل شد. 

لپ تاپ مناسب برق

گرایش‌های رشته برق در مقطع کارشناسی کشور ایران

  • الکترونیک
  • مخابرات
  • قدرت
  • کنترل
  • پزشکی 

نکته: در دانشگاه صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر و فردوسی مشهد، گرایش سیستم‌های دیجیتال نیز به ترکیب پنجگانه اضافه شده است. 

اطلاعات بیشتر: قیمت لپ تاپ مهندسی

نرم افزارهای ضروری

در دنیای امروز به دست آوردن یک شغل خوب ساده نیست. شرکت‌ها به کارمندی نیاز دارند که دانش کافی و مهارت‌های بیش‌تری داشته باشد. با یادگیری هر کدام از نرم افزارهای معرفی شده مهارت‌های خود را افزایش می‌دهید. یادگیری مهارت‌های جدید، شانس شما برای پیدا کردن شغل و دریافت حقوق بیش‌تر را بالا و بالاتر می‌برد. 

نرم افزارهای ضروری در رشته مهندسی برق
یادگیری نرم افزارهای مرتبط هر رشته به پیشرفت شغلی شما کمک می‌کند

نرم افزارهای مرتبط با رشته برق

  • AutoCAD Electrical
  • MATLAB
  • SCADA Software
  • AC/DC Drive Software
  • orCAD
  • Xilinx

سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزارهای شاخص رشته برق

سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزارهای شاخص رشته برق

اتوکد (AutoCAD)

نرم افزار اتوکد توسط بسیاری از مهندسین برق برای طراحی پلان سیم کشی ساختمان، طراحی ماشین آلات و دیگر موارد استفاده می‌شود. این نرم افزار یک ابزار طراحی دقیق است. شما می‌توانید هر طرحی را با دقت کم‌تر از میلی متر طراحی کنید. برای اجرای هرچه بهتر این نرم افزار به یک لپ تاپ گیمینگ لنوو نیاز داریم.  

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ با رم 16 گیگابایت

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای AutoCAD

  • پردازنده: 2.5 گیگاهرتز (برای اجرای هرچه بهتر نرم افزار فرکانس بیش‌تر از 3 گیگاهرتز پیشنهاد می‌شود)
  • حافظه رم: 8 گیگابایت (ظرفیت پیشنهادی 16 گیگابایت است)
  • فضای ذخیره سازی: 10 گیگابایت
  • نمایشگر: 1920×1080 پیکسل (FHD)

اسکادا (SCADA)

نرم افزار SCADA یک ابزار نظارتی و جمع آوری اطلاعات است. این نرم افزار یک ابزار مهم برای مهندسی برق به حساب می‌آید. این سیستم در نیروگاه‌ها، پست‌های برق و دیگر مجموعه‌های مربوط برای نظارت بر عملکرد و پیدا کردن مشکلات ایجاد شده در تجهیزات استفاده می‌شود. با انتخاب یک دستگاه از لپ تاپ‌های اقتصادی آی‌تی هوم مانند لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 به راحتی می‌توانید این نرم افزار را اجرا کنید. 

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای SCADA

  • پردازنده: 1.5 گیگاهرتز (برای اجرای هرچه بهتر نرم افزار فرکانس بیش‌تر از 2.5 گیگاهرتز پیشنهاد می‌شود)
  • حافظه رم: 1 گیگابایت (ظرفیت پیشنهادی 4 گیگابایت است)

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ ip3

چطور باید بهترین لپ تاپ مهندسی برق را انتخاب کنیم؟

سی پی یو و کارت گرافیک وظیفه پردازش را بر عهده دارند و نمایشگر، نتیجه کار آن‌ها را به چشم شما نمایش می‌دهد. حافظه رم را نباید فراموش کنیم، حافظه رم هم رزم پردازنده است. این حافظه نرم افزارهای در حال اجرا را در خود نگه می‌دارد تا در زمان مورد نیاز، اطلاعات آن را برای پردازش به پردازنده ارسال کند. در نتیجه باید هر بخش را با ذره بین دنبال کنید. مجموعه‌ای از بهترین لپ تاپ‌های مناسب رشته مهندسی برق را می‌توانید در دسته بندی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مشاهده کنید. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس به دلیل بهره بردن از بهترین سخت افزار روز دنیا می‌توانند همراه شما در اجرای پروژه‌های مختلف باشند.

ابزاری مهندیسی
از محاسبات ساده تا طراحی الکترونیک نیروگاه

پردازنده و کارت گرافیک

تمام عملکرد رایانه شما بر عهده پردازنده یا CPU است. تفاوتی ندارد که به وبگردی یا تماشای فیلم مشغول باشید، وظیفه پردازش آن روی دوش پردازنده قرار می‌گیرد. اجرای نرم افزارهای مربوط به مهندسی برق به توان زیادی نیاز دارد و باید یک پردازنده توانمند را انتخاب کنیم. با انتخاب گرایش مخابرات از اواسط دوره تحصیل به نرم افزار متلب (Matlab) نیاز پیدا می‌کنید و برای اجرای مناسب این نرم افزار باید یکی از محصولات میان رده یا پرچمدار مانند لپ تاپ ایسوس ویووبوک K571GT را انتخاب کنید. 

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ 3050

کارت گرافیک وظیفه رندر کردن تصاویر را بر عهده دارد. این بخش از رایانه تمام اطلاعات پردازش شده را برای نمایش در نمایشگر آماده می‌کند. کارت گرافیک مستقل در لپ تاپ مناسب برای رشته مهندسی برق ضروری نیست اما می‌توانید از مزایای وجود آن استفاده کنید.

حافظه رم و فضای ذخیره سازی

حافظه رم و فضای ذخیره سازی

حافظه رم، مثل حافظه کوتاه مدت انسان عمل می‌کند. نرم افزارهای مختلف اطلاعات را به کمک حافظه رم با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. ذخیره اطلاعات روی حافظه رم بر خلاف فضای ذخیره سازی کوتاه مدت است اما بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. شما برای اجرای نرم افزارهای تخصصی مهندسی برق باید یک لپ تاپ با حافظه کافی انتخاب کنید. 

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ ویووبوک

برای نصب و اجرای نرم افزارهای مربوط به رشته مهندسی برق به فضای زیادی نیاز ندارید. اما باید فضای کافی برای ذخیره فیلم‌های آموزشی را در نظر داشته باشید. با انتخاب یک محصول با یک ترابایت فضای ذخیره سازی مانند ایسوس ویووبوک R565 تمام کارهای شما به خوبی انجام خواهد شد. 

عمر باتری و قابلیت حمل

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان باید یک روز کامل بدون شارژر زنده بماند. آن‌ها نیاز دارند تا تکالیف خود را نوشته و آموزش‌های لازم را دنبال کنند. از طرفی یک باتری بزرگ، وزن زیادی دارد. لپ تاپ مورد نیاز آن‌ها باید سبک و قابل حمل باشد. در زمان انتخاب یک لپ تاپ باید عمر باتری و وزن دستگاه را روی دو کفه ترازو قرار دهیم. 

لپ تاپ برای رشته برق از نگاه آی تی هوم

ما در آی‌تی‌هوم بهترین لپ تاپ‌های بازار را زیر تیغ بررسی قرار می‌دهیم. امروز از میان بهترین‌ها، لپ تاپ مناسب برای رشته مهندسی برق را به شما معرفی خواهیم کرد. 

لپ تاپ برای رشته مهندسی برق از نگاه آی‌تی هوم
بهترین لپ تاپ دانشجویان مهندسی برق

بهترین گزینه‌های اقتصادی و میان رده

معرفی لپ تاپ برای رشته مهندسی برق را از محصولات اقتصادی آغاز می‌کنیم. این گروه از محصولات اکثر نرم افزارهای مربوط به این رشته را همانطور که د ر توضیحات دستگاه ها مشخص کردیم نسبت به سخت افزار پشتیبانی می کند.

اگر شما د ر دوران دبیرستان رشته خود را برق انتخاب کردید و به دنبال یک لپ تاپ هستید که در این دوران، نرم افزار های ضروری مربوط به این رشته را پردازش کند ، می توانید لپ تاپ IP3 را از برند لنوو انتخاب کنید، پردازنده این لپ تاپ Core i3 نسل یازدهم از و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی این دستگاه میزبان خوبی برای فیلم ها آموزشی شما خواهد بود. همچنین این دستگاه وزن بسیار سبکی دارد و به سادگی قابل حمل است. شما می توانید این لپ تاپ اقتصادی را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کنید.

و یک پیشنهاد عالی برای افرادی که در این رشته وارد دانشگاه شده اند و به دنبال لپ تاپی هستند که در دوران دانشجویی امور مهندسی خود را با سرعت خوبی انجام دهند از برند ایسر داریم. لپ تاپ A315-58G با کارت گرافیک مستقل MX350 همراه با پردازنده I5 می تواند برای اجرای نرم افزارهای مهندسی برق، امور یک دانشجو در این زمینه بسیار مناسب و با کیفیت باشد، همچنین وزن این دستگاه بسیار سبک است و حمل آن برای کاربر آسان است. رم 8 گیگابایتی این لپ تاپ تا 16 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد که با ارتقا رم و اضافه کردن SSD به این لپ تاپ می تونید این لپ تاپ را با خود با خیال راحت به بازار کار ببرید. اگر شما طرفدار برند ایسر هستید می توانید این لپ تاپ را با 18 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کرده و به خانه ببرید.

لپ تاپ IP5 برای یک مهندس برق ساخته شده است. پردازنده اینتل Core i7 و کارت گرافیک مستقل MX450 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم می‌تواند تمام نرم افزارهای مهندسی برق را به خوبی اجرا کند. نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS و کیفیت FHD حتی کوچک‌ترین جزئیات طراحی را به چشم شما نشان می‌دهد. بدنه این لپ تاپ تمام آلومینیوم است و برای مهندس هایی مناسب است که دستگاه را با خودشان سر پروژه می برند بدنه فلزی در برابر آسیب مقاوم است. این دستگاه دارای قابلیت حسگر اثر انگشت است برای امنیت اطلاعات شما. شما می تانید این لپ تاپ را با محدوده قیمت 19 میلیون به دنیای کاری خود دعوت کنید. 

و یکی دیگر از پیشنهاد های ما برای مهندسین برق، لپ تاپ DW3087 با ویندوز 11 اورجینال و صفحه نمایش لمسی است. این لپ تاپ با پردازنده I5 نسل یازدهم و 8 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی مجزای SSD در کنار کارت گرافیک مستقل MX350 با قدرت بیشتری وارد میدان می شود، و قابلیت پشتیبانی با کیفیت و با سرعت نرم افزارهای AutoCad و Matlab دارد. شما می توانید این لپ تاپ را با 12 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم و محدوده قیمت 20 میلیون از آی تی هوم خریداری کنید و تا سالها از انجام امور مهندسی خود با این دستگاه احساس رضایت کنید.

و در ادامه دوباره با برند قدرتمند ایسوس به سراغ پردازنده های I7 می رویم و به لپ تاپ R565EP اشاره می کنیم، این لپ تاپ از سخت افزار توانمندی بهره می برد، و تمام دستورات شما را می تواند در این رشته و هر رشته دانشجویی دیگر پردازش کند، شما می توانید برای امور مهندسی خود با خیال راحت این دستگاه را با 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس انتخاب کنید و از آی تی هوم خریداری کنید چرا که حافظه رم 12 گیگابایتی این دستگاه نرم افزار های شما را به خوبی پشتیبانی می کند.

لپ تاپ‌های سری R

ایسوس لپ تاپ‌های سری R را با قیمت مناسب و برای کاربری روزمره ساخته است. در مقاله نقد و بررسی تخصصی لپ تاپ‌های سری R می‌توانید با ویژگی‌های این سری از محصولات ایسوس آشنا شده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. لپ تاپ‌های سری R با دو نمایشگر 14 اینچی و 15.6 اینچی تولید می‌شوند؛ می‌توانید یکی از آن‌ها را با پردازنده اینتل Core i3، Core i5 و Core i7 خریداری کنید. هم‌چنین برخی از مدل‌های گران قیمت لپ تاپ‌های سری R با کارت گرافیک مستقل انویدیا MX همراه می‌شوند.

بهترین گزینه‌ پرچمدار

اگر کار شما به نرم افزارهای سنگین رشته مهندسی برق گره خورده باشد، خرید یکی از محصولات پرچمدار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این گروه از محصولات با کارت گرافیک مستقل انودیا، قدرت رایانه رومیزی را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

از میان تمام نرم افزارهای مورد نیاز برای مهندسی برق، نرم افزار AutoCAD به سخت افزار قدرتمند نیاز دارد. لپ تاپ ایسوس FX517ZC با کارت گرافیک RTX 3050، پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 نسل آخر و 16 گیگابایت حافظه رم که قابلیت 32 گیگابایت ارتقا، نرم افزار AutoCAD را در بهترین حالت اجرا می‌کند.و شما را در انجام تسک هایتان شربلند می کند، اگر یک مهندس گیمر هم باشید این لپ تاپ همان لپ تاپی است که شما باید از آی تی هوم با 24 ماه گارانتی یکپارچه از آی تی هوم خریداری کنید.

جمع بندی

مهندسی برق یکی از رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های ایران است. این رشته تحصیلی را بسیار دشوار می‌دانیم اما بازار کار آن در ایران و کشورهای دنیا هم‌چنان پر تقاضا به حساب می‌آید. برای پیدا کردن شغل مناسب و کسب درآمد بالاتر باید مهارت‌های بیش‌تری از مهارت‌های دانشگاهی بیاموزیم. امروز در وبلاگ آی‌تی هوم با نرم افزارهای این رشته و نکات خرید لپ تاپ مناسب برای رشته مهندسی برق آشنا شدیم. حالا می‌توانید سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول (FAQ) درباره لپ تاپ مهندسی برق

آیا دانشجوی برق به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارد؟

اگر گرایش انتخابی شما به نرم افزار اتوکد نیاز نداشته باشد، تمام نرم افزارهای مربوط به مهندسی برق با یک لپ تاپ ارزان قیمت نیز اجرا خواهد شد.

برای خرید یک لپ تاپ مناسب برای رشته برق چه مقدار باید هزینه کنیم؟

می‌توانید یکی از محصولات ارزان قیمت و اقتصادی آی تی هوم را برای این رشته خریداری کنید.

آیا لپ تاپ‌های معرفی شده در این مقاله تمام نرم افزارهای مورد نیاز مهندسی برق را اجرا می‌کند؟

اگر شما پرچمدار معرفی شده در این مقاله را خریداری کنید، تمام نرم افزارهای مورد نیاز در رشته مهندسی برق را به راحتی اجرا خواهد کرد.

آیا لپ تاپ‌های Gaming 3 برای رشته برق مناسب است؟

اگر با نرم افزارهای سنگین مانند اتوکد سروکار دارید، مقاله نقد و بررسی لپ تاپ Gaming 3 می‌تواند بهترین راهنمای شما برای خرید یک لپ تاپ قدرتمند با قیمت مناسب باشد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. یاسر

    سلام، بین 40 تا 50 میلیون بهترین لپتاپ پیشنهادی با تناسب بین cpu،گرافیک،صفحه نمایش،سبکی در واقع بهترین انتخاب که همه موارد رو داشته باشه؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام یاسر عزیز… روزتون بخیر… برای رشته مهندسی برق و کلا نرم افزارهای مهندسی میخواید؟ اگه زمینه فعالیت یا کارتون مشخص باشه بهتر میتونم راهنمایتون کنم

      پاسخ به این نظر
  2. محمد

    چرا لپ تاپ هایی که معرفی کردین محدود به دو برند ایسوس و لنوو هستن ؟ یعنی گذینه های دیگه بدرد این رشته نمی خورن ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام محمد عزیز
      قطعا برند های دیگه هم لپ تاپ مناسب این رشته رو داره . ولی شاید زمان نوشتن این مقاله مورد مناسب این رشته ناموجود بوده تو سایت

      پاسخ به این نظر