top banner
Monitor to 5 million

حتی با 5 میلیون تومان می‌توانید یک مانیتور فوق العاده برای میز کار خود خریداری کنید، بهترین مانیتور تا ۵ میلیون یک گزینه عالی برای شما است که می تواند به شما تصویر با کیفیت در سیستم را نمایش دهد.

مانیتورهای تا 5 میلیون تومان را می‌توانید در محیط کار و خانه استفاده کنید، این گروه از مانیتورها به دلیل قیمت پایین خود گزینه محبوب بازار مانیتور به حساب می‌آیند. در این مقاله بهترین مانیتورهای موجود در بازار ایران با قیمت حدود 5 میلیون را به شما معرفی می‌کنیم، با آی تی هوم همراه باشید.

بهترین مانیتور تا 5 میلیون تومان | پیشنهاد ویژه 1402

پیش از انتخاب و خرید یک مانیتور تا 5 میلیون تومان، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید مانیتور و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ را مطالعه کنید. در این دو مقاله با تمام نکات مهم در خصوص خرید انواع مانیتور آشنا می‌شوید.

برای درک ویژگی‌های یک مانیتور باید معنای اصطلاحات مربوط به آن را بدانید
برای خرید مانیتور تا 5 میلیون تومان باید ویژگی‌های یک مانیتور را بشناسیم

خرید مانیتور تا 5 میلیون تومان، گزینه 1

مانیتور ال‌جی مدل 22MP410 با ابعاد 22 اینچ، پنل VA و کیفیت تصویر FHD با قیمت کم‌تر از 5 میلیون تومان می‌تواند بهترین انتخاب شما برای کارهای روزمره، اداری و آموزشی باشد. LG صفحه مات را برای مانیتور خود انتخاب کرده تا در محیط پر نور نیز بتوانید کارهای خود را انجام دهید.

عنوان مقدار/نوع
وزن2.6 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش21.5 اینچ
نوع صفحه نمایشصاف(تخت)
نوع پنل صفحه نمایشVA
دقت صفحه نمایش(FULL HD (1920 * 1080
نرخ نوسازی تصویر60 هرتز
نسبت تصویر16:09
سطح صفحه نمایشمات
زمان پاسخ گوئی5ms
شدت روشنائی250 cd/㎡
رنگ‌های قابل نمایش16.7 میلیون رنگ

خرید مانیتور تا 5 میلیون تومان، گزینه 2

مانیتور ایسوس مدل VP228HE با زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه یکی از سریع‌ترین مانیتورهای بازار است که تنها با قیمت حدود 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این مانیتور 2 اسپیکر 1.5 وات دارد که اگر بخواهید در یک جلسه آنلاین شرکت کنید یا یک پیام صوتی را گوش کنید، برای شما مناسب خواهد بود. کیفیت تصویر FHD و نرخ نوسازی 60 هرتز مانیتور VP228HE را به گزینه‌ای برای بازی‌های نوستالژیک تبدیل کند.

عنوانمقدار/نوع
وزن3.5 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش21.5 اینچ
نوع صفحه نمایشصاف(تخت)
نوع پنل صفحه نمایشTN
دقت صفحه نمایش(FULL HD (1920 * 1080
نرخ نوسازی تصویر60 هرتز
نسبت تصویر16:09
سطح صفحه نمایشمات
زمان پاسخ گوئی1ms
شدت روشنائی200 cd/㎡
رنگ‌های قابل نمایش16.7 میلیون رنگ

خرید مانیتور تا 5 میلیون تومان، گزینه 3

مانیتور ایسوس مدل VZ229HE به دلیل استفاده از پنل IPS زاویه دید گسترده‌ای داشته و شما می‌توانید از 178 درجه مختلف به مانیتور نگاه کنید. مانیتور 21.5 اینچی ایسوس با کیفیت FHD و نرخ نوسازی 75 هرتز گزینه‌ای فوق العاده برای کارهای اداری و سازمانی است. این مانیتور با فناوری Eye Care با تمام توان از چشم‌های شما برای کار طولانی مراقبت می‌کند.

عنوانمقدار/نوع
وزن2.5 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش21.5 اینچ
نوع صفحه نمایشصاف(تخت)
نوع پنل صفحه نمایشIPS
دقت صفحه نمایش(FULL HD (1920 * 1080
نرخ نوسازی تصویر75 هرتز
نسبت تصویر16:09
سطح صفحه نمایشمات
زمان پاسخ گوئی5ms
شدت روشنائی250 cd/㎡
رنگ‌های قابل نمایش16.7 میلیون رنگ

خرید مانیتور تا 5 میلیون تومان، گزینه 4

مانیتور ایسوس مدل VA27EHE با ابعاد 27 اینچ و پنل IPS یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیران، حسابداری، تولیدکنندگان محتوا و دیگر افرادی است که به مانیتور بزرگ نیاز دارند. این مانیتور با صفحه مات، نرخ نوسازی 75 هرتز و شدت روشنایی 250 نیت تمامی گروه کاربران را راضی نگه می‌دارد.

عنوانمقدار/نوع
وزن4.64 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش27 اینچ
نوع صفحه نمایشصاف(تخت)
نوع پنل صفحه نمایشIPS
دقت صفحه نمایش(FULL HD (1920 * 1080
نرخ نوسازی تصویر75 هرتز
نسبت تصویر16:09
سطح صفحه نمایشمات
زمان پاسخ گوئی5ms
شدت روشنائی250 cd/㎡
رنگ‌های قابل نمایش16.7 میلیون رنگ

انتخاب مانیتور 5 میلیون تومانی، چند انتخاب وجود دارد؟

برای انتخاب یک مانیتور در محدوده قیمت 5 میلیون تومان باید بدانید که گزینه‌های زیادی وجود دارد. هر کدام از شرکت‌های تولیدکننده مانیتور از یک یا چند نوع پنل مختلف برای تولید مانیتور استفاده می‌کنند.

برای خرید مانیتورهایی با پنل TN پیشنهاد می‌کنیم دسته بندی مانیتور TN را مشاهده و بررسی کنید. تمام مانیتورهای موجود در این دسته بندی قیمت مناسبی داشته و می‌توانید محصولاتی در محدوده قیمت 5 میلیون تومان را خریداری کنید.

برای خرید مانیتورهایی با پنل IPS پیشنهاد می‌کنیم دسته بندی مانیتور IPS را بررسی کنید. مانیتورهای IPS به طور کلی قیمت بالایی دارند اما در این دسته بندی نیز چند گزینه با قیمت 5 میلیون تومان وجود دارد.

شما می‌توانید یکی از مانیتورهای موجود در این محدوده قیمت را برای بازی با PS5 خریداری کنید اما یک مانیتور در محدوده قیمت 5 تا 10 میلیون تومان گزینه خوبی برای بازی نیست. مقاله مانیتور برای PS5 به شما کمک می‌کند تا بهترین مانیتور برای پلی استیشن 5 را خریداری کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور تا 5 میلیون تومان؛ چطور انتخاب کنیم؟

کیفیت تصویر: کیفیت تصویر تمام مانیتورهای معرفی شده در محدوده قیمت 5 میلیون تومان، FHD است. کیفیت تصویر FHD یا 1080p جزئیات کافی برای وب‌گردی، کارهای اداری و کار با نر افزارهای آفیس را به شما نمایش می‌دهد.

نوع پنل: بیش‌تر شرکت‌های تولیدکننده مانیتور برای محصولات ارزان خود از پنل TN استفاده می‌کنند، مانیتور TN نرخ نوسازی و سرعت پاسخگویی مناسبی دارد. البته که در فهرست مانیتورهای تا 5 میلیون تومان آی تی هوم می‌توانید مدل‌هایی با پنل VA و IPS را مشاهده و خریداری کنید. مانیتور IPS به طور کلی زاویه دید گسترده‌ای داشته و کیفیت تصویر آن‌ها کمی بهتر است.

کیفیت تصویر مانیتورهای موجود در رده قیمت 5 میلیون تومان FHD است
کیفیت تصویر تمام مانیتورهای معرفی شده در محدوده قیمت 5 میلیون تومان، FHD است

نرخ نوسازی: مانیتورهای تا 5 میلیون تومان معمولا نرخ نوسازی سریع ندارند و اکثر آن‌ها با نرخ نوسازی 60 فریم در ثانیه همراه می‌شوند. البته که نرخ نوسازی برخی از مدل‌های معرفی شده در این فهرست به 75 هرتز می‌رسد.

سرعت پاسخگویی: همانطور که در مقاله راهنمای خرید مانیتور گیمینگ به آن اشاره کردیم، سرعت پاسخگویی سرعت تغییر رنگ یک پیکسل به رنگی دیگر و بازگشت به حالت اولیه خود است. هرچه سرعت این اتفاق بیش‌تر باشد، تصویری شفاف‌تر را مشاهده می‌کنید، بیش‌ترین سرعت پاسخگویی در مانیتورهای تا 5 میلیون تومن مربوط به مدل‌هایی با پنل TN است.

اتصالات و انواع درگاه: اکثر مانیتورهای اقتصادی و ارزان قیمت تنها از یک درگاه VGA و یک درگاه HDMI استفاده می‌کنند. برخی از مدل‌ها جک 3.5 میلی‌متری را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

اسپیکر: اسپیکرهای یکپارچه با مانیتور به طور کلی کیفیت بالایی نداشته و نمی‌توانید از آن برای تماشای فیلم‌های اکشن استفاده کنید، اما انتخاب یک مانیتور با اسپیکر داخلی، گاهی اوقات نجات دهنده است.

محافظت از چشم: مانیتورهای اقتصادی امروز نیز از فناوری Eye Care استفاده می‌کنند. این فناوری با کاهش نور آبی خستگی چشم شما را کاهش می‌دهد تا بتوانید برای ساعات بیش‌تری به مانیتور نگاه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با بهترین مانیتورهای تا 5 میلیون تومان آشنا شدیم، حالا راز خرید مانیتور را هم می‌دانید. در میان مانیتورهای معرفی شده در محدوده قیمت 5 میلیون تومان محصولاتی با پنل VA، TN و IPS وجود دارد که می‌تواند بهترین گزینه برای گروهی از کاربران باشد. اگر مانیتور مورد نظر شما در این مقاله وجود ندارد، همین حالا تلفن را برداشته و با کارشناسان فروش آی تی هوم تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!