top banner
بررسی رم لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر یکی از نیازهای اصلی افرادی است که در این رشته فعالیت می‌کنند. چرا که تمام کار آن‌ها وابسته به داشتن سیستم است و علننا بدون آن نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند. البته هر لپ تاپی برای این رشته مناسب نیست و باید در زمان انتخاب موارد زیادی را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را تهیه و انتخاب کنید.

اگر دانشجوی رشته کامپیوتر هستید و یا قصد دارید وارد این مسیر شوید به یک لپ تاپ برای رشته کامپیوتر نیاز دارید. ما در این مقاله قیمت لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر و ویژگی‌های سخت افزاری یک لپ تاپ مناسب این رشته را بررسی کرده‌ایم پس اگر قصد خرید یک لپ تاپ برای رشته کامپیوتر را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، چرا که قرار است بهترین لپ تاپ‌ها در این زمینه را هم به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

در مورد رشته مهندسی کامپیوتر بیشتر بدانیم

رشته ی مهندسی کامپیوتر یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی است که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته است. افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند به بررسی و شناخت نرم افزار و سخت افزارهای جدید بپردازند یا در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی سایت مشغول به کار شوند. به هر حال زمینه‌ی پیشرفت در این رشته زیاد است و از آنجایی که گرایشات مختلفی دارد، قطعا آینده‌ی روشنی نیز خواهد داشت.

درباره لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اینجا بخوانید! لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

رشته مهندسی کامپیوتر دارای چند گرایش اصلی در شاخه مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار  و IT می‌باشد. گرایش نرم افزار مخصوص کسانی است که به برنامه نویسی، هوش مصنوعی، شبکه و… علاقه دارند. دانشجویان این رشته ترجیح می‌ دهند به جای ارتباط فیزیکی با سخت افزار لپ تاپ به تجزیه و تحلیل داده‌ها و نرم افزار‌ها بپردازند.

در مهندسی سخت افزار قضیه دقیقا برعکس است! در گرایش سخت افزار دانشجویان در تعمیر و بررسی قطعات، بردها، تجهیزات در مقیاس‌‌های مختلف مشغول هستند و ارتباط زیادی با نرم افزار ندارند.

برای رشته کامپیوتر لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

افرادی که در رشته مهندسی کامپیوتر فعالیت می کنند مانند سایر رشته‌ها، نرم افزارهای خاصی برای فعالیت خود دارند و برای انجام پروژه هایشان باید از این نرم افزارها استفاده کنند. شرط لازم در اجرایی شدن نیز داشتن یک لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر است تا بتوانند بدون هیچ مشکلی به انجام کارهایشان بپردازند. به طور کلی اگر شما بخواهید تحصیل در رشته کامپیوتر را شروع کنید بدون این که در نظر بگیریم در آینده به کدام سمت و سو خواهید رفت به یک لپ تاپ با سخت افزار حداقلی و مناسب برای این کار نیاز دارید که به شرح زیر است:

لپ تاپ برای رشته کامپیوتر چه سخت افزاری باید داشته باشد؟

حداقل سخت افزار لپ تاپ برای رشته کامپیوتر

مدلعنوان
پردازندهIntel Core i5 / Ryzen 5
حافظه رم 8 گیگابایت
کارت گرافیک4 گیگابایت کارت گرافیک مجزا
حافظه داخلیداشتن حداقل 256 گیگابایت SSD

در بین گرایش های نرم افزار و سخت افزار، آن هایی که به سمت نرم افزار می‌روند، با زبان‌های برنامه نویسی سروکار خواهند داشت. برخی از معروف ترین زبان های برنامه نویسی به شرح زیر هستند:

  • زبان برنامه نویسی پایتون
  • زبان برنامه نویسی جاوا
  • زبان برنامه نویسی C++ / C
  • زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
  • زبان برنامه نویسی پی اچ پی

اما سوالی که ممکن است پیش بیاید، این است که برای اجرای این زبان‌های برنامه نویسی به چه لپ تاپی، با چه سخت افزاری نیاز داریم؟ که در ادامه به بررسی این موضوع به طور کامل پرداخته‌ایم.

سخت افزار مورد نیاز لپ تاپ برای رشته کامپیوتر

مهمترین بخش در انتخاب و خرید لپ تاپ برای رشته کامپیوتر، بخش سخت افزار است. شما باید در انجام این مرحله دقت زیادی به کار گیرید و البته قبل از آن نیز باید به خوبی تحقیقات انجام داده باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

در زمان خرید لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر، می توانید به سراغ لپ تاپ‌های میان رده به بالا بروید؛ این دسته از لپ تاپ ها به خوبی جوابگوی نیاز شما در رشته کامپیوتر هستند. در ادامه سخت افزار مورد نیاز بهترین لپ تاپ برای رشته کامپیوتر را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

بررسی CPU در لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

پردازنده به کار رفته در لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر باید حداقل از سری Core i5 یا Ryzen 5 باشد تا سیستم دچار هنگی، کندی یا عدم پردازش نشود. البته بهتر است که به تعداد هسته در سی پی یو توجه کنید. برای مشاهده لپ تاپ‌های Core i5 به این لینک مراجعه کنید! لپ تاپ Core i5

سعی کنید از لپ تاپ‌هایی با 8 هسته استفاده کنید و این که خاصیت هایپر تردینگ (افزایش دو برابری کارکرد سی پی یو) داشته باشد تا سرعت سیستم را افزایش و سرعت پاسخ دهی را بیشتر کند، مزیت محسوب می شود. برای انجام کارهای حرفه ای تر پیشنهاد ما لپ تاپ‌های سری Core i7 می باشد. لپ تاپ‌های دارای این پردازنده قدرت پردازش بالاتری دارند و کارهای حرفه‌ای تری را پشتیبانی می‌کنند. با لپ تاپ‌های داری سی پی یو Core i7 می‌توانید کارهای گرافیکی و بازی های رده متوسط را نیز انجام دهید. برای درک بهتر مطالب بالا پیشنهاد می‌کنیم که دسته بندی لپ تاپ‌های Core i7 را بررسی کنید را بهتر متوجه منظور ما شوید. لپ تاپ Core i7

بررسی کارت گرافیک در لپ تاپ مهندسی کامپیوتر

کارت گرافیک در لپ تاپ های مخصوص رشته کامپیوتر باید حتما مجزا باشد و کارت گرافیک آنبرد پاسخگوی نیاز کاربران نمی‌باشد. سعی کنید هنگام خرید لپ تاپی را تهیه کنید که حافظه کارت گرافیک آن حداقل 4 گیگابایت باشد تا بتوانید در تمامی امور مورد نظرتان از آن استفاده کنید. زیرا کارت گرافیک توانایی ارتقا ندارد و در صورتی که شما بخواهید کارهای گرافیکی سنگین انجام دهید مجبور به تعویض لپ تاپ خواهید شد.

بررسی رم لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

رم لپ تاپ برای رشته کامپیوتر، باید حدودا بین 8 الی 16 گیگابایت باشد تا هنگام کار دچار هنگی و کندی سیستم نشوید. رم به کار رفته در این دسته از لپ تاپ ها باید حتما DDR4 باشند. پس سعی کنید از رم‌هایی با همین مدل استفاده کنید. همچنین هنگام خرید دقت کنید که رم قابلیت ارتقا داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید رم دستگاه خود را ارتقا دهید.

لیست بهترین لپ تاپ ها برای دانشجوهای رشته کامپیوتر

 حافظه داخلی در لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر

حافظه داخلی لپ تاپ برای رشته کامپیوتر، باید از نوع SSD باشد، تا دستگاه بتواند 7 الی 10 برابر سرعت عادی فعالیت کند. البته هیبرید بودن حافظه داخلی کمک بسیاری به سرعت بیش‌تر دستگاه می‌کند. پس سعی کنید لپ تاپی تهیه کنید که هر دو نوع حافظه داخلی را داشته باشد. همچنین حافظه داخلی نیز مانند رم باید خاصیت ارتقاء داشته باشد تا در صورت نیاز به حافظه بیش‌تر بتوانید آن را ارتقا دهید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ برای رشته مهندسی کامپیوتر

انتخاب لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر به نیاز و کار شما ارتباط مستقیم دارد. اجرای برخی از کارها در رشته مهندسی کامپیوتر به لپ تاپ قدرتمند دارد و به همین ترتیب می‌توانیم بهترین لپ تاپ گیمینگ را بهترین گزینه برای رشته مهندسی کامپیوتر بدانیم. البته که انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ به موارد مختلفی گره خورده است که در مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ با آن‌ها آشنا می‌شویم.

لیست بهترین لپ تاپ‌ها برای رشته کامپیوتر

ما برای اینکه کار شما را ساده تر کنیم، چند نمونه از بهترین و ارزان ترین لپ تاپ مناسب رشته مهندسی کامپیوتر را برایتان معرفی کردیم. این لیست لپ تاپ‌ها با مشورت کارشناسان آی تی هوم به دست آمده است. در صورت ابهام می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای اولین انتخاب سراغ محصولی از شرکت ایسوس از سری ویووبوک می‌رویم. این ویووبوک خوش ساخت مجهز به پردازنده Core i5 نسل 11 از شرکت اینتل است. 4 هسته اصلی را در کنار 8 رشته ترد دارد و با 8 مگابایت کش و در بازه فرکانس 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز به خوبی پردازش کارهای کامپیوتری و برنامه‌های شما را انجام می‌دهد. این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است و برای شما که حافظه رم از فاکتورهای مهم است، ظرفیت خوبی دارد و تا 16 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد. برای تامین سرعت مورد نیاز شما، علاوه بر حافظه رم، شرکت ایسوس 512 گیگابایت حافظه SSD را برای این لپ تاپ در نظر گرفته است. خبر خوب درمورد این لپ تاپ خوش قیمت این است که علاوه بر گرافیک یکپارچه، به 2 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع MX 330 GDDR5 مجهز است. در واقع در این محصول شما می‌توانید همه ویژگی‌های مورد نیاز رشته خود در را یک پکیج با قیمت مناسب داشته باشید.

محصول دومی که قصد داریم به شما معرفی کنیم یک لپ تاپ فوق‌العاده از سری IP3 لنوو است. این لپ تاپ که همزمان زیبایی و ظرافت ظاهری را در کنار یک سخت افزار قدرتمند دارد، دارای پردازنده قوی نسل 11 از سری Core i7 است و از 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی قدرت می‌گیرد. 12 مگابایت کش دارد و سرعت کلاک آن بین 2.8 تا 4.7 گیگاهرتز است. ظرفیت حافظه رم این محصول لنوو 12 گیگابایت از نوع DDR4 است و دارای پهنای باند آن 3200 مگاهرتز می‌باشد. حافظه ذخیره‌سازی آن 512 گیگابایت SSD است و در کنار آن 1 ترابایت ظرفیت حافظه HHD نیز دارد. بدین ترتیب می‌توانید از سرعت خوب در هنگام موازی کاری‌های خود در این لپ تاپ اطمینان داشته باشید. پردازنده گرافیکی یکپارچه در این لپ تاپ intel Iris Xe Graphics است که در کنار آن هم 2 گیگابایت گرافیک مجزا MX 450 GDDR6 از برند Nvidia GeForce دارد که از پس پروژه‌های گرافیکی و بازی‌های سطح متوسط شما بدون لگ و کندی بربیاید. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با پنل TN می‌تواند وضوح Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اینچ مربع را ارائه کند که تصاویر با جزئیات بسیار زیاد به نمایش درمی‌آیند. وزن مناسب 1.7 کیلوگرمی و ظرفیت بالای باتری این لپ تاپ موجب شده است که یک لپ تاپ مناسب برای دانشجوهایی باشد که نیاز به حمل لپ تاپ خود دارد و نمی‌خواهند نگران شارژ آن باشند.

لپ تاپ سوم ما هم یک ویووبوک است. یک ویووبوک Core i5 نسل 12 اینتل است که دارای 12 هسته اصلی و 16 هسته ترد است. این سی پی یوقدرتمند 18 گیگابایت حافظه کش دارد و بازه فرکانس آن 2.5 تا 4.5 گیگاهرتزاست. حافظه رمی که این سیستم برای شما فراهم می‌کند 8 گیگابایت است که با وجود اینکه قابلیت ارتقا ندارد جای هیچ نگرانی نیست چون نیاز اولیه شما را تامین می‌کند، اگر هم خواستید در آینده کار خود را گسترش دهید، می‌توانید از حافظه اکسترنال استفاده کنید. حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایت از نوع M.2 NVMe که در قلب این سیستم وجود دارد، قطعا امکاناتی بیشتر از نیاز شما برای کارهای کامپیوتریتان را فراهم می‌کند. برای پردازش محتوای گرافیکی، تصویری و گیم این لپ تاپ پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce مدل GTX1650 GDDR6 با قدرت ۴ گیگابایت را دارد تا بتوانید کارهایی سنگین‌تر از یک لپ‌تاپ میان‌رده را از این دستگاه انتظار داشته باشید. مدل گرافیک یکپارچه intel Iris Xe Graphics قادر است شما را در بازی‌های نیمه سنگین همراهی کند تا بدون لگ و کندی محتوای مورد نظر خود را اجرا کنید.

چهارمین لپ تاپ یک سرفیس پرو از شرکت ماکروسافت است. این لپ تاپ ظریف و زیبا با وزن کمتر از یک کیلو، صفحه نمایش 13 اینچی و تا 16 ساعت شارژدهی باتری در کنار قلمی که دارد، یک لپ تاپ کاملا مناسب دانشجویی و دانش‌آموزی است. شاید فکر کنید این لپ تاپ به دلیل ظاهر ظریفی که دارد لپ تاپ قدرتمندی نباشد ولی باید بدانید که مجهز به پردازنده Core i5 نسل 12 است و 10 هسته اصلی را در کنار 12 رشته ترد دارد و با 12 مگابایت کش، سرعت و عملکرد بالایی را در بازه فرکانس 1.3 تا 4.4 گیگاهرتز ارائه می‌دهد. برخورداری از 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه SSD از ویژگی‌های خوب دیگر این لپ تاپ است. این لپ تاپ با وجود پردازنده گرافیکی یکپارچه intel Iris Xe Graphics برای پردازش کارهای گرافیکی ساده و بازی‌های معمولی شما عملکرد مناسبی خواهد داشت.

لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو که مناسب کاربری مهندسی، بازی و گرافیک است، در کنار سخت افزار قدرتمندی که دارند دارای قیمت مناسبی هم هستند. این لپ تاپ مدرن از پردازنده Core i7 اینتل که از نسل 12 است، قدرت می‌گیرد. از 10 عدد هسته اصلی و 16 عدد رشته ترد استفاده می‌کند. این لپ تاپ در فرکانس 2.3 گیگابایت برای کارهای معمولی عمل می‌کند و تا سرعت 4.7 گیگاهرتزبرای کارهای سنگین‌ترافزایش پیدا می‌کند. این تراشه پرقدرت دارای 24 مگابایت حافظه کش است. شرکت لنوو 16 گیگابایت حافظه رم فوق‌العاده را برای این لپتاپ در نظر گرفته است ولی اگر به حافظه رم بیشتری نیاز داشتید به راحتی می‌توانید تا 16 گیگابایت آن را ارتقا دهید و از سرعت دو برابری برخوردار شوید. 512 گیگابایت حافظه SSD نیز از دیگر ویژگی‌های عالی این لپ تاپ است. خبر خوب این که این لپ تاپ قدرتمند در کنار تراشه گرافیکی یکپارچه intel UHD Graphic که برای کارهای گرافیکی سبک شما مناسب است از 6 گیگابایت تراشه RTX 3060 GDDR6 از برند Nvidia GeForce برخوردار است و قدرت بالای گرافیکی این لپ تاپ را به رخ می‌کشد.

ششمین انتخاب تیم آی تیم برای شما یک محصول پرقدرت دیگر از برند معتبر ایسوس است. این لپ تاپ از تراشه Core i7 نسل 12650H شرکت اینتل قدرت گرفته است. 24 مگابایت مجموع حافظه کش این سی پی یو است. 10 هسته اصلی و 16 رشته مجازی در بازه فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتزمی‌توانند با عملکرد بالا به پردازش داده‌ها و اطلاعات سنگین مربوط به رشته شما بپردازند. 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 با پهنای باند 4800 MHz که تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد در کنار1 ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 NVMe بر قدرت و سرعت این محصول افزوده است. 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا از مدل RTX 3050 GDDR6 از برند Nvidia GeForce تضمین کننده قدرت گرافیکی این محصول است که به خوبی از پس کارهای گرافیکی سنگین شما برمی‌آید.

هفتمین لپ تاپ، یک لپ تاپ قدرتمند دیگر از شرکت ایسوس و سری تاف گیمینگ است. این لپ تاپ که در کاربری بازی و گرافیک و مهندسی ارائه شده است، یک لپ تاپ همه فن حریف میان رده است. تراشه سی پی یو این لپ تاپ از سری Core i7 و از مدل 12700H شرکت اینتل است و با 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی و 24 مگابایت کش در بازه فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز با سرعت و قدرت به پردازش می‌پردازد. این لپ تاپ 2.2 کیلوگرمی 16 گیگابایت ظرفیت حافظه رم ازنوع DDR4 دارد که تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد. یک ترا بایت حافظه SSD ازنوع M.2 NVMe از دیگر نقاط قوت این محصول است. RTX 4050 GDDR6 با 6 گیگابایت از برند معتبر Nvidia GeForce دارد که از پس پردازش گرافیک‌های سنگین برمی‌آید و همراه خوبی برای مسیر کار و تحصیل و حتی بازی و سرگرمی شما خواهد بود.

لپ تاپ قدرتمند هشتم یک محصول دیگر از ایسوس است. یک Core i7 از جدیدترین نسل اینتل و مدل 13650HX که با 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی، 24 مگابایت حافظه کش و بازه سرعت کلاک 1.9 تا 4.9 گیگاهرتز برای پردازش کارهای سنگین شما عالی و بی‌رقیب عمل می‌کند. 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم از نوع DDR5 که تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد فاکتورهای مهم دیگری برای تامین سرعت و قدرت این لپ تاپ هستند. تراشه گرافیکی با ارزش RTX 4050 GDDR6 با 6 گیگابایت حافظه در این لپ تاپ قرار گرفته است تا بر قدرت این لاپ تاپ بیفزاید.

نهمین رتبه این لیست تعلق دارد به یک لپ تاپ دیگر ایسوس از سری تاف گیمینگ. این لپ تاپ که مجهز به تراشه قدرتمند Intel Core i9 13900H است دارای 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی می‌باشد. با مجموع حافظه کش 24 مگابایت و بازه فرکانس پردازنده 1.9 تا 5.4 گیگاهرتز یک پردازنده قدرتمند را ارائه می‌دهد. حافظه رم قابل ارتقای این لپ تاپ 16 گیگابایت و ازنوع DDR4 است و در صورت لزوم می‌توانید حافظه آن را تا 32 گیگابایت هم افزایش دهید. به این ویژگی‌های فوق‌العاده، 1 ترابایت ظرفیت حافظه SSD را هم اضافه کنید. برای این لپ تاپ همه چیز تمام، 8 گیگابایت گرافیک RTX 4060 GDDR6 در نظر گرفته شده است و اگر علاقمند به حوزه گیم یا گسترش توانایی‌های خود در کارهای گرافیکی هستید این لپ تاپ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

برای آخرین انتخاب، بار دیگر به سراغ برند محبوب ایسوس رفته‌ایم. این بار یک غول قدرتمند وهمه کاره دیگر با پردازنده Core i9 از نسل 12 اینتل. 14 هسته اصلی، 20 هسته مجازی، 6 هسته برای پردازش پروژه‌های سنگین و 8 هسته دیگر برای کاهش مصرف انرژی در کنار 24 مگابایت کش و بازه سرعت کلاک که 2.5 تا 5.0 گیگاهرتز به خوبی توانایی پردازش این سی پی یو را به رخ می‌کشند. چه چیزی بهتراست از 6 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا تا 64 گیگابایت که خیره کننده است و 1 ترابایت حافظه SSD، در کنار 6 گیگابایت حافظه گرافیکی از مدل RTX 3060 GDDR6 از برند Nvidia GeForce؟ این لپ تاپ با کارایی بالایی که ارائه می‌کند یک همراه همیشگی برای شما خواهد بود و سال‌ها می‌توانید آن را در کنار خود داشته باشید. در هر رشته کامپیوتری که وارد شوید این محصول با عملکرد خیره کننده از پس آن برمی‌آید.

سخن آخر…

در کل لپ تاپ برای رشته کامپیوتر، نیازمند سخت افزار متوسط است، سی پی به کار رفته در این دسته از لپ تاپ ها حداقل باید از سری Core i5 یا Ryzen 5 باشد، رم و حافظه داخلی باید حتما قابلیت ارتقا داشته باشد و حجم رم نیز حداقل 8 گیگابایت باشد. کارت گرافیک به کار رفته در لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر باید حتما مجزا باشد و کارت گرافیک آنبرد پاسخگو نخواهد بود. شما با قیمت بین 30 الی 40 میلیون تومان می‌توانید حرفه ای ترین لپ تاپ در رشته مهندسی کامپیوتر را تهیه کنید. کافی است سری به سایت ما بزنید.

برای رشته مهندسی کامپیوتر لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

اگر شما دائم در حال جا به جایی هستید و یا مسافرت های زیادی در برنامه شما جای دارد، مسلما لپ تاپ گزینه ی بهتری است. اما از لحاظ سخت افزاری کامپیوتر قدرت بالا تری دارد.
اما این نکته را در نظر بگیرید که شما برای پروژه های مهندسی کامپیوتر نیاز به یک سیستم ابر قدرت ندارید و یک لپ تاپ با میانگین قیمت 30 تومن می‌تواند تا سال ها پاسخگوی نیاز های مهندسی شما باشد.

لپ تاپ مناسب رشته مهندسی کامپیوتر هنرستان چه سخت افزاری نیاز دارد؟

لپ تاپ مناسب برای کامپیوتر که مخصوص دانش آموزان هنرستانی باشد، باید حداقل مجهز به پردازنده نسل یازدهم i5، دو گیگابایت کارت گرافیک مجزا باشد و بهتر است که حافظه داخلی آن حتما از نوع SSD باشد تا دانش آموزان هنگام انجام پروژه های خود دچار مشکل نشوند.
همچنین چون دانش آموزان رشته مهندسی کامپیوتر مدت زمان زیادی را با سیستم در ارتباط هستند باید سعی کنند از لپ تاپی دارای صفحه نمایش مات، همراه با پنل  IPS استفاده کنند تا چشمان آن ها دچار آسیب نشود.

نهایت هزینه ای که برای بهترین لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر نیاز است، چقدر می‌باشد؟

لپ تاپ مناسب برای رشته کامپیوتر از قیمت بین 20 میلیون شروع و نهایتا تا 40 میلیون تومان ادامه دارد. هزینه بیش‌تر از 40 میلون برای لپ تاپ های مناسب رشته کامپیوتر هزینه اضافی است.
زیرا آپشن هایی که در لپ تاپ های حرفه ای قرار دارد در رشته مهندسی کامپیوتر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته اگر کاربران در نظر دارند که در کنار انجام پروژه های مهندسی بازی و کارهای گرافیکی نیز انجام دهند داستان متفاوت می‌شود و می‌توانند از لپ تاپ گیمینگ برای تمامی این امور استفاده کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. ممد

    سلام خسته نباشید یه لپتاپی که هم برای برنامه نویسی و کد نویسی و کار های گرافیکی خوب باشه .
    نظر خودم لنوو لوک ۲۰۲۴هست ک i7 نسل 13HXهست
    این چطوره بنظرتون

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام ممد جان!
      اگه محدوده بودجه رو بتونی برای ما مشخص کنی توی انتخاب کردن بهتر میتوینم راهنمایتت کنیم!

      پاسخ به این نظر
  2. مینا

    سلام برای رشته کاربر رایانه چه نو ع لپ تاپ نیاز هست؟ و کارایی زیادی داشته باشه بشه باهاش همه کار کرد

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام مینای عزیز
      روز بخیر
      اگر بتونید به ما بگید که توی چه سطح و لولی قراره کار کنید، خیلی بهتر می تونیم شما رو راهنمایی کنیم.

      پاسخ به این نظر
    2. سوگل مختاری

      سلام مینای عزیز
      روزت بخیر
      می تونم بدونم دقیقا برای چه کاری و توی چه لولی قراره استفاده کنید؟ تا دقیق تر راهنماییتون کنم

      پاسخ به این نظر
    3. سوگل مختاری

      سلام مینا جان
      روزت بخیر
      توی چه سطحی قراره کار کنید؟

      پاسخ به این نظر
  3. فاما

    سلام لپ‌تاپHp probook 640
    پردازنده گرافیکیi5 4210m 2.6gh
    رم 16
    هارد 500 گیگ hdd+هارد 128 ssd
    گرافیک 4600 2gig
    قرارع تازه برم دانشگاه، مناسبه؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام فاما جان…. بله اما اگه دقیق تر بگی برای چه کاری قراره ازش استفاد کنی، بهتر میتونم راهنماییت کنم. اگه هدفت رشته کامپیوتره، انتخاب خوبیه

      پاسخ به این نظر
      1. فاما

        آره واسه مهندسی کامپیوتر میخوام

        پاسخ به این نظر
  4. حامد

    سلام ببخشید برای کسی که تا می خواد رشته مهندسی کامپیوتر بخونه چه لپ تاپ هایی معرفی می کنید ممنون

    پاسخ به این نظر
    1. حنا عاشوری

      https://ithome.ir/blog/laptops-computer-engineering/
      تو این لینک میتونید اطلاعات کاملی درمورد لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر بدست بیارید.

      پاسخ به این نظر
  5. Shokolat

    سلام وقت بخیر لب تاپ با این مشخصات برای دانشجو مهندسی کامپیوتر مناسبه؟
    Dell 7520
    i7-6820HQ
    16GB DDR4
    512G SSD
    graphic Nvidia QUDRO 4G
    15.6inch FHD

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      بله دستگاه مناسبی هست برای رشته شما

      پاسخ به این نظر
      1. Shokolat

        بصورت استوک توی بازار هست مانعی نداره ؟یا بهتره با همین قیمت یک لپ تاپ نو بخرم

        پاسخ به این نظر
        1. کارشناس آی تی هوم

          قطعا دستگاهی که نسل 6 هست و برای 7 سال قبل نمیتونه نو و آکبند باشه . چون اطلاعی از سلامت سخت افزار و قیمت این کالای استوک ندارم نمیتونم قضاوت کنم .

          پاسخ به این نظر
  6. رضا

    سلام برای پسرم که دهم ورشته کامپیوتراست میخواهم لبتابی بهم معرفی کنید که اگردانشگاه هم رفت جوابگوی تمام نیازهای رشته کامپیوتر باشد وازنظرقیمتش هم مقرون به صرفه باشد چون واقعا دستم خالیه

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      برای اینکه یک مشاوره مفیدی بتونیم ارائه کنیم نیاز هست چند تا سوال از شما بپرسیم . برای مثال اینکه فرزند شما قصد داره چه رشته ای رو انتخاب کنه ، علایق ایشون چی هست ، چه سایز و چه برندی رو می پسندید و یا چه مقدار بودجه در نظر گرفتین و از اینگونه سوالات . پس میتونید با مشاوران ما از طریق پیامرسان سایت و یا با شماره تلفن تماس 58426 در در تماس باشید .

      پاسخ به این نظر
  7. مهسا

    سلام وقت بخیر من میخوام وارد رشته دانشگاهی علوم کامیپوتر شم
    ی لب تاب مناسب میخواستم چون میخوای وارد فضای برنامه نویس و هوش مصنوعی شم در کنارش میخوام که کارای دیگه مثه برنامه اتوکد و فتوشاپم به خوبی پشتیانی کنی شما چه مدلی رو معرفی میکنید؟؟؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      سلام مهسای عزیز
      با توجه به کاربریی که ذکر کردید باید سراغ لپ تاپ هایی با سی پی یو سری H و کارت گرافیک های بالای ۴ گیگ برید به عنوان مثال یکی از بهترین گزینه هایی که میتونید انتخاب کنید لپ تاپ Gaming 3 هست که آدرسش را در ذیل برای شما قرار دادم:
      https://ithome.ir/product/laptop-lenovo-gaming-3-bf/

      پاسخ به این نظر
  8. amir

    سلام خسته نباشید من تازه دارم دانشجو کامپیوتر میشم میخواستم بدونم ایا مک بوک پرو m1 به دردم میخوره برای این رشته و دانشگاه یا باید عوضش کنم و یک چیزی بگیرم که ویندوز روش نصب شه (میشه رو مک هم ویندوز نصب کرد ولی کار سختیه و کلی باگ داره
    ) همین سیستم عامل مک او اس به دردم میخوره ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      برای شروع کار براتون کافی هست . وقتی دنبال ی دستگاه جدید باشید که تصمیم گرفته باشید کدوم گرایش و رشته رو میخواهید ادامه بدهید .

      پاسخ به این نظر
  9. Zra

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی کامپیوتر هستم میشه یه لپتاپ که مناسب رشته من باشه و قیمتش هم مناسب باشه معرفی کنید؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      مشاوران آی تی هوم با کمال میل در خدمت شما عزیزان هستند . برای دسترسی به نتیجه بهتر باید حدود بودجه مورد نظر شما پرسیده شود . برای اینکار بهتر است با شماره تماس های مشاوران ما تماس بکیرید و یا در پیامرسان سایت پیام ارسال کنید
      تلفن : 02158426 داخلی 140-142-143-144-145

      پاسخ به این نظر
  10. محدثه حکمت

    سلام من دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر هستم
    یه لپ تاپ با کیفیت برای رشتم می خوام که به دردم بخوره
    و خوب کار کنه
    تا سقف سی میلیون هم می تونم هزینه کنم.

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      سلام وقت شما بخیر

      بستگی داره که چقدر بخواید هزینه کنید
      ولی بصورت کلی بخوام یک انتخاب خیلی خوب برای شما داشته باشم لپ تاپ M6500QH هست با قیمت تقریبی ۳۴ میلیون تومان که لینک لپ تاپ ذیل این متن قرار دادم.

      https://ithome.ir/product/laptop-asus-vivobook-pro-m6500qh-ga/

      پاسخ به این نظر
  11. حسام

    سلام وقت بخیر من دانش آموز پایه دهم رشته کامپیوتر هستم، میخوام لب تاب بخرم با مشخصاتی که در ادامه میفرستم،‌به نظر شما آیا این لب تاپ خوبه و نیاز من رو تامین میکنه حداقل تا چند سال آینده؟
    Lenovo Thinkpad Serires
    Cpu intel Core i5Gen8
    Ram 16GB DDR4
    SSD 256GB
    VGA Intel HD Onboard up to 4GB
    Size 15.6″ Full-HD
    Full-Port
    USB 3.0, HDMI, LAN, …

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و دورد
      دوست عزیز این لپ تاپ برای کار شما مناسب هست .ولی از نظر قیمت هم مقایسه کن . یک Core i3 از نسل 11 بهتر از یک Core i5 نسل 8 هست

      پاسخ به این نظر
      1. حسام

        ممنون از پاسخگویی تون موفق باشید

        پاسخ به این نظر
  12. Rozhin

    سلام من لپ تاپ ideapad3 با رم ۲۴ گرفتم ولی پردازنده اش core i5هستش البته که ssd هستش ولی میترسم که چونcore i7نیست نیاز منو جوابمو نباشه … هنرجو رشته کامپیوتر هستم کلاس ۱۰ م میشه خیالمو راحت کنید ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود روژین عزیز
      نگران این موضوع نباشید . کاملا جوابگو کار شما خواهد بود . بین Core i5 و Core i7 از یک نسل تفاوت پرفورمنس نزدیک به 10 درصد هست . اختلاف چشمگیری نیست .

      پاسخ به این نظر
  13. فاطمه

    سلام ببخشید برای کسی که تازه میخواد از امسال دانشجوی مهندسی کامپیوتر بشه چه لب‌تابی پیشنهاد میکنید نهایتا تا ۱۶_۱۷ میلیون چون بودجه‌م محدوده

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      گزینه های زیادی هست برای شما . لطفا با مشاوران ما از طریق پیامرسان سایت یا با شماره تماس 02158426 تماس حاصل کنید تا بهترین گزینه برای شما معرفی شود.

      پاسخ به این نظر
  14. محمدی

    سلام ببخشید میخواستم بدونم لپتاپ اچ پی x2 1013 G3 برای رشته ی کامپیوتر خوبه؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      شما دارید نام و مدل دستگاه رو میگید . با همین نام و مدل چندین دستگاه با مشخصات سخت افزاری متفاوت وجود دارد . تا مشخصات رو ندونیم نمیشه چیزی گفت . ولی احتمال زیاد این دستگاه برای نسل 8 اسنتل هست یعنی یک دستگاه قدیمی برای حدود 5 سال قبل . رشته کامپیوتر هم گرایش های زیادی داره دقیقا برای چه گرایشی میخواهید ؟

      پاسخ به این نظر
  15. فروغ عنایتی

    من برنامه نویسی وطراحی سایت وهوش مصنوعی پیشرفته وهمین طور صفحه مانیتور با رزولویش بالا میخوام چون چشام ضعیفه چه لب تابی تو رده قیمت تا ۳۵ تومن نیاز منو رفع میکنه؟

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      سلام دوست عزیز

      شما برای رشته کامپیوتر و برنامه نویسی بایستی پردازنده‌ی قدرتمندی انتخاب بکنید یکی از بهترین گزنه های حال بازار لپ تاپ R1502ZA i7 12700 هست که میشه گفت این لپ تاپ مختص برنامه نویسها طراحی شده.

      پاسخ به این نظر
  16. کدرلایف

    ممنون از این مقاله کاربردی

    پاسخ به این نظر
  17. ربکا

    ایا اینا بدرد کارهای گرافیکی هم میخوره؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود ریکا عزیز
      دستگاهایی که معرفی شدن اگه دو گیگ گرافیک دارن به درد فتوشاپ و ادیت عکس و اتوکد میخورن . دستگاههایی با گرافیک 4 و رم 8 یا بالاتر به درد کارهای گرافیکی سنگین تر مثل طراحی سازه و انیمیت و ادیت فیلم میخورن

      پاسخ به این نظر