top banner
MSI Minitor

در یک سیستم گیمینگ، برای داشتن یک تجربه‌ی بصری عالی نیاز به لوازم جانبی مخصوص گیم مانند، موس، کیبورد، هدست و… دارید اما از تمام این موارد مهم‌تر مانیتور گیمینگ است که بدون آن هرگز نمی‌توانید تجربه‌ی بصری لازم را به دست آورید.

این سوال در ضمیر بسیاری از گیمرهای آماتور نقش می‌بندد که یک مانیتور گیمینگ خوب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا بتواند حس ناب غرق شدن در بازی را به گیمر القا کند؟

اگر این سوال ذهن شما را نیز به خود مشغول می‌کند و در جستجوی خرید مانیتور هستید، در ادامه با آی تی هوم همراه باشید تا ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ مناسب را به طور مختصر بررسی کرده و تعدادی از بهترین مانیتورهای گیمینگ MSI را نیز معرفی کنیم.

یک مانیتور گیمینگ ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟

مانیتورهای گیم به طور کلی در دو دسته‌ی تخت و خمیده (منحنی) در دسترس شما قرار دارند و انتخاب هر کدام به سلیقه‌ی شخصی شما بستگی دارد. برخی مانیتور گیمینگ خمیده را بیشتر ترجیح می‌دهند و معتقد هستند که به دلیل مدور بودن، هنگام انجام گیم در این نوع نمایشگر، تمرکز بیشتری به آن‌ها دست می‌دهد. در ادامه برخی از ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ ایده‌آل بررسی خواهیم کرد.

میزان روشنایی: بر حسب نیت بر سانتی‌متر مربع سنجیده می‌شود. هرچه میزان روشنایی بیشتر باشد، تصاویر بهتری خواهید داشت.

رزولوشن یا میزان وضوح: وضوح نمایشگر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که رزولوشن پایین تجربه‌ی گیم جذابی را ارائه نمی‌دهد. معمولا کیفیت Full HD و بالاتر مناسب است.

بررسی ویژگی های یک مانتیور گیمینگ ایده آل

اندازه‌ی نمایشگر: این نیز یک ویژگی سلیقه‌ای است، هرچند که مانیتورهای ۲۷ تا ۳۴ اینچ مناسب‌تر هستند و جزئیات بیشتری را ارائه می‌دهند اما شما می‌توانید باتوجه به سلیقه‌ی خود مدل‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را تهیه کنید.

نوع پنل نمایشگر: به طور کلی، پنل‌های IPS، VA، TN و OLED جزو اصلی‌ترین و پرفروش‌ترین پنل‌ها به حساب می‌آیند. هرکدام معایب و مزایایی دارند که می‌توانید قبل از خرید در این باره تحقیق کنید. به طور کلی پنل‌های OLED گران‌تر هستند، پنل‌های TN ارزان‌ترین نوع و پنل‌های IPS نیز بعد از اولد کیفیت خیلی خوبی را عرضه می‌کنند.

نقد و بررسی بهترین مانیتورهای گیمینگ MSI

برند MSI  هرچند که بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌های قدرتمند و لوازم سخت‌افزای معتبر، محبوبیت زیادی کسب کرده است، اما مانیتورها گیمینگ MSI نیز به دلیل کیفیت بالا، طراحی شیک و مدرن و همچنین قابلیت‌های زیاد، مشتریان فراوانی دارند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از مانیتورهای این برندها در بازه‌های قیمتی مختلف و اندازه‌های متفاوت می‌پردازیم.

به عنوان اولین گزینه به سراغ مانیتور MSI Pro MP273 می‌رویم. نمایشگر تخت این مانیتور از پنل IPS بهره می‌برد و کیفیت بالا یعنی 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز محدود شده اما با نسبت تصویر استاندارد 16:9 با روکش مات و نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ جزئیات زیادی را عرضه می‌کند.

زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی ثانیه به همراه روشنایی ۳۰۰ نیت بر سانتی متر مربع و نسبت کنتراست استاتیک 1000:1 با نسبت کنتراست داینامیک 100.000.000:1 نشان می‌دهند که سطح غلظت رنگ مشکی رضایت بخشی را شاهد خواهید بود که درنتیجه سایر رنگ‌ها نیز از دقت کافی برخوردار بوده و تصاویری جذاب به نمایش درمی‌آیند.

این مانیتور می‌تواند فضای رنگی sRGB 122%، فضای رنگی Adobe RGB 91% و فضای رنگی DCI-P3 95% را در اختیار شما قرار دهد. این کیفیت‌ها یعنی مانیتور شما طیف رنگ‌های استاندارد و نسبتا دقیق را ارائه می‌دهد.

کیفیت رنگ این نمایشگر در حد بالایی قرار دارد و شما تصاویری بسیار خوش‌رنگ و دلربا را مشاهده خواهید کرد. تفکیک رنگ نیز عالی است و رنگ‌ها با غلظت و خلوص بسیار خوبی ظاهر می‌شوند. این دستگاه یکی از بهترین مانیتورها در این رده‌ی قیمتی محسوب می‌شود که رضایت کامل شما را جلب خواهد کرد. مانیتور MSIG281UV از نظر ارائه‌ی تصاویری با جزئیات زیاد، می‌تواند با نمایشگرهای گران قیمت‌تر می‌تواند رقابت کند.          

 تعداد ۲ پورت HDMI و پورت دیسپلی پورت با خروجی هدفون مجموعه پورت‌هایی هستند که در اختیار شما قرار می‌گیرند.

مانیتور ۲۸ اینچی ام اس آی از فناوری‌های Adaptive Sync، AMD FreeSync، LOW Blue Light، Game Mode و MSI Mystic Light پشتیبانی می‌کند که کاهش پارگی نمایشگر، کاهش نور مضر آبی برای چشم و حالت گیم برخی از آن‌ها هستند. این مانیتور در حالت روشن ۲۷ وات و در حالت استندبای نیز حدود 0.3 وات برق مصرف می‌کند که نزدیک به صفر است.

این مانیتور منحنی ام اس آی طراحی بسیار شیک و جذابی دارد. شما وقتی در مرکز نمایشگر قرار داشته باشید به تمام جزئیات تصویر احاطه‌ی کامل دارید. این مانیتور را روی دیوار هم می‌توانید نصب کنید تا روی میز لق نزند یا سر نخورد.

ام اس آی این مانیتور را با پنل ۲۷ اینچی VA تولید می‌کند که در ساخت آن از فناوری IPS استفاده می‌شود. دقت QHD 2K (2560 × 1440) جزئیات زیادی را عرضه می‌کند.

نرخ نوسازی ۱۷۰ هرتز و نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ که بعلاوه‌ی زمان پاسخ‌گویی فقط یک میلی ثانیه هر گیمری را وسوسه می‌کند. شدت روشنایی ۳۰۰ نیت در هر سانتی متر مربع و نسبت کنتراست استاتیک 3000:1 با نسبت تصویر داینامیک 100.000.000:1 نشان می‌دهد که ام اس ای دستگاه ارزشمندی را طراحی کرده است.

پشتیبانی از ۱۱۳٪ درصد فضای رنگی sRGB، ۸۹٪ فضای رنگی Adobe RGB و ۹۰٪ فضای رنگی DCI-P3 یعنی کیفیت تفکیک رنگ‌ها در حد رضایت‌بخشی قرار دارد. تصاویر با روشنایی و درخشندگی مناسب رنگ‌هایی چشم‌نواز را ارائه می‌دهند.

این مانیتور گیمینگ دارای دو پورت HDMI و یک پورت دیسپلی پورت با خروجی هدفون را در اختیار شما قرار می‌دهد. فناوری‌های AMD FreeSync (جلوگیری از پارگی تصویر)، Flicker free (ممانعت از پرش تصویر یا سوسو زدن)، LOW Blue (کاهش نور آبی که چشم را خسته می‌کند)  Light و MSI Mystic Light (کنترل و شخصی سازی نورپردازی RGB) پشتیبانی می‌شوند.

این نمایشگر اسپیکر ندارد و در حالت روشن ۳۲ وات انرژی مصرف می‌کند.

مانیتور بزرگ ۴۳ اینچی ام اس آی از پنل IPS تخت بهره می‌برد و رزولوشن عالی Quad HD (3440 × 1440) را ارائه می‌دهد. این مانیتور از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند و تصاویری با استفاده از ۱.۰۷ میلیارد رنگ را با نسبت تصویر 21:9 نمایش می‌دهد.

زمان پاسخ گوی ۱ میلی ثانیه فوق‌العاده است. شدت روشنایی ۴۰۰ نیت بر سانتی متر مربع با نسبت کنتراست استاتیک 1000:1 و نسبت کنتراست داینامیک 100.000.000:1 تصاویری با رنگ‌های زنده و چشم‌نواز را تولید می‌کند.

این مانیتور قادر است تا ۱۲۲٪ فضای رنگی sRGB و ۸۸٪ فضای رنگی Adobe RGB و همچنین ۹۱٪ فضای رنگی DCI-P3 را پوشش دهد. بنابراین می‌توانید رنگ‌هایی نسبتا دقیق و زیبا را انتظار داشته باشید.

مانیتور بزرگ MSI تعداد ۲ پورت USB 2.0، یک پورت پورت USB Type-C، ۲ پورت پورت HDMI و پورت هدفون را در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین، از فناوری‌های AMD FreeSync، Flicker free، LOW Blue Light، NVIDIA G-SYNC و PIP / PBP نیز پشتیبانی می‌کند. میزان مصرف برق مانیتور ام اس آی ۹۰ وات است.

معرغی انواع مانیتور گیمینگ MSI

سخن نهایی

نظر شما درباره‌ی مانیتورهای MSI چیست؟ کدام‌یک از مانیتورهای این فهرست بیشتر توجه شما را به خود جلب کرده است؟ از نظر شما بهترین مانیتورهای جدید ام اس آی کدام مدل‌ها هستند؟ کدام مانیتور این برند را برای استفاده‌ پیشنهاد می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!