بهنظر میرسد گوگل قصد دارد با توسعهی قابلیت جدیدی در اپلیکیشن خود، وارد قلمرویی شود که سالها در اختیار پلتفرمهایی مانند پینترست بوده است. این ویژگی که فعلاً با نام تب Images شناخته میشود، نسخهای بصریتر و شخصیسازیشده از جستوجوی تصویری است که تمرکز آن روی ایدهپردازی در زمینههایی مثل مد، طراحی داخلی و غذا خواهد بود.
برای اخبار روز تکنولوژی با آی تی هوم همراه باشید.
تب جدیدی برای تجربهای شخصیتر از جستوجوی بصری
بر اساس کالبدشکافی نسخهی 16.20.48.sa.arm64 از اپلیکیشن گوگل، این تب هنوز بهصورت رسمی معرفی نشده، اما اسکرینشاتها و اطلاعات فاششده دید نسبتاً شفافی از آن ارائه میدهند. کاربران پس از ورود به این تب، با مجموعهای از تصاویر جدید و پویا روبهرو خواهند شد که روزانه بهروزرسانی میشوند.
در اولین استفاده از این قابلیت، اپلیکیشن از کاربر میخواهد حداقل سه حوزهی مورد علاقه مانند “مد زنانه”، “دکوراسیون منزل” یا “غذا و نوشیدنی” را انتخاب کند. سپس محتوای تب Images با استفاده از تصاویر جستوجوی عمومی، بهصورت شخصیسازیشده نمایش داده میشود.
ذخیره، اشتراکگذاری و جستوجوی تصویری هوشمند
قابلیتهای این تب فقط به مشاهدهی تصاویر محدود نمیشود. کاربران میتوانند:
- با نگهداشتن انگشت روی هر تصویر، آن را در مجموعه شخصی خود ذخیره کنند،
- تصویر را با دیگران به اشتراک بگذارند،
- از Google Lens برای جستوجوی مشابه استفاده کنند،
- یا در صورت عدم علاقه، تصویر را از فید خود حذف کنند.
این ویژگی شباهت زیادی به عملکرد پینترست دارد، اما با قدرت زیرساخت جستوجوی گوگل ترکیب شده است؛ ترکیبی که میتواند نحوه تعامل کاربران با محتوای بصری را متحول کند.