top banner
لپ تاپ برای بازی PES

غیر ممکن است که شما یک گیمر یا علاقمند به بازی باشید، اما بازی PES را تجربه نکرده باشید.

این بازی جذاب که در واقع جزو سری بازی‌های فوتبالی است، طرفداران زیادی دارد. در این مقاله قرار است تا در مورد لپ تاپ مناسب برای اجرای بازی PES صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز در جستجوی خرید لپ تاپ گیمینگ و مناسب برای اجرای این بازی هستید، تا انتهای مطلب ما را دنبال کنید.

معرفی کوتاه بازی PES؛ بازی محبوب فوتبالی

بازی PES که نام کامل آن Pro Evolution Socce است، از سری بازی‌های ویدیویی فوتبال است که توسط شرکت Konami توسعه و منتشر شده است. اولین نسخهٔ بازی PES در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و از آن زمان به صورت سالانه نسخه‌های جدیدی از بازی عرضه می‌شود.

در بازی PES ، شما می‌توانید تیم مورد علاقهٔ خود را انتخاب کنید و در مسابقات و رقابت‌های مختلف شرکت کنید.

با توجه به شهرت بالای سری PES و رقابت شدید با سری بازی FIFA از شرکت Electronic Arts، هر ساله بروزرسانی‌ها و بهبودهایی در این سری از بازی‌ها ارائه می‌شود تا تجربهٔ بهتری را به بازیکنان ارائه دهد.

شاید برای شما جالب باشد: لپ تاپ مناسب بازی FIFA 2020 تا 2023

سخت افزار مناسب بهترین لپ تاپ برای بازی PES

بررسی سخت افزار مناسب برای اجرای بازی PES2020  تا 2023

برای اجرای بازی PES با کیفیت خوب و ایده آل شما به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارید تا بتواند به بهترین شکل ممکن و بدون لگ بازی را اجرا کند. در ادامه به بررسی نکات مهم در زمان خرید لپ تاپ مناسب بازی PES پرداخته ایم:

1.پردازنده

معمولا لپ تاپ هایی که قرار است تا برای اجرای بازی مورد استفاده قرار گیرند، نیازمند داشتن پردازنده‌ی قدرتمند هستند. برای تجربهٔ بهتر شما می‌توانید به سراغ کنید، پردازنده‌هایی مانند  Intel Core i7  یا AMD Ryzen 7  بروید اما پردازنده‌هایی مانند Intel Core i5  و AMD Ryzen 5  نیز برای اجرای این بازی مناسب هستند و هزینه‌ی کمتری بابت آن‌ها پرداخت خواهید کرد.

قیمت بهترین لپ تاپ برای بازی PES

2.کارت گرافیک

یکی از قطعات سخت افزاری که در اجرای بازی PES نقش مهمی دارد و سبب می شود تا بتوانید بازی را بهتر اجرا کنید، کارت گرافیک است. به طور مثال کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 یا بالاتر یا AMD Radeon RX 580 یا بالاتر برای این کار مناسب است. پیشنهاد آیت یهوم به شما خرید یک لپ تاپ با کارت گرافیک RTX 3050  یا 3060 است که همراه پر قدرتی برای شما خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ 3050

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ 3060

3.حافظه رم و ذخیره سازی

داشتن حداقل 8 گیگابایت حافظه RAM برای اجرای بازی PES پیشنهاد می‌شود، اما اگر بودجه‌ی محدودی ندارید، بهتر است تا حداقل 16 گیگابایت حافظه ی رم داشته باشید تا بتوانید عملکرد بهتری را ارائه دهید. در مورد فضای ذخیره سازی نیز باید گفت که با توجه به فضای مورد نیاز بازی بهتر است یک لپ تاپ با حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD را انتخاب کنید تا سرعت بارگذاری بازی‌ها و زمان پاسخ‌گویی سیستم بهبود یابد.

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ با رم 16

خرید  لپ تاپ برای بازی PES

4.صفحه نمایش

نکته‌ی مهم دیگر در زمان خرید لپ تاپ مناسب بازی PES توجه به صفحه نمایش است، یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا و نرخ تازه سازی بالامانند 120Hz یا 144 Hz برای داشتن تجربهٔ بازی روان تر و بهتر پیشنهاد می‌شود. البته سایز نمایشگر نیز مهم است و انتخاب یک نمایشگر 15 یا 17 اینچی معمولا فضای کافی را در اخیتار شما قرار خواهد داد.

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ 15 اینچی

5.پورت‌ها و اتصالات

 اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما دارای پورت‌ها و اتصالات کافی برای اتصال دسته بازی، هدفون، و سایر دستگاه‌های جانبی مورد نیاز است. اگر لپ تاپ انتخابی شما پورت‌های مورد ظنر را ندشاته باشد، احتیاج به یک کابل رابط خواهید داشت که معایب خاص خود را خواهد داشت.

بهترین لپ تاپ برای بازی PES

معرفی بهترین لپ تاپ‌ها برای اجرای بازی PES 2020  تا 2023

تا به اینجای کار در مورد بازی PES و سخت افزار مورد نظر آن صحبت کردیم. در ادامه ی کار و برای راحتی شما با مشورت متخصصان مجموعه‌ی آی تی هوم بهترین لپ تاپ برای این دسته از افراد را معرفی کرده ایم. معمولا انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ ایسوس یا لپ تاپ گیمینگ لنوو، انتخاب خوبی خواهد بود. چرا که تمام این ویژگی‌ها و فاکتورها را در کنار یکدیگر خواهید داشت.

لپ تاپ اول

به عنوان اولین لپ تاپ برای کاربران بازی PES به سراغ لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook R565JP رفته‌ ایم. این لپ ‌تاپ به یک پردازنده مرکزی نسل یازدهم Core i7 مجهزمی‌باشد که 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) برای آن در نظر گرفته شده است. این پردازنده دارای محدوده فرکانس 1.3تا 3.9 گیگاهرتز بوده و از 16 مگابایت حافظه کش نیز برخورداراست. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک MX 330 دارای 2 گیگابایت تشکیل شده است . رم این لپ ‌تاپ یک رم DDR4 با 16 گیگابایت ظرفیت است و حافظه داخلی آن شامل یک حافظه SSD با 512 گیگابایت ظرفیت می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook R565JP که می‌توان به آن اشاره کرد، نمایشگر 15.6 اینچی با پنل TN و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی است که از رزولوشن تصویر 2560 × 1920 پیکسل و کیفیت FULL HD برخوردار می‌باشد. این لپ ‌تاپ به بلوتوث، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه مجهز بوده و پورت‌های متعددی اعم از پورت USB3، USB Type-C و پورت HDMI در آن تعبیه شده است. برخورداری وبکم HD و باتری لیتیوم یونی 2 سلولی نیز از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook R565JP می‌باشد.

لپ تاپ دوم:

دومین لپ تاپی که به شما معرفی می‌کنیم، لپ ‌تاپ لنوو ThinkBook 15 Gen 2 است که نیز جزو لپ ‌تاپ‌هایی می‌باشد که از عهده اجرای بازی PES برمی‌آید. این لپ ‌تاپ به پردازنده مرکزی نسل یازدهم Core i5 مجهز شده که از 4 هسته اصلی و 8 هسته مجازی (ترد) برخوردار می‌باشد. فرکانس پایه این پردازنده معادل 2.4 گیگاهرتز بوده که در حالت حداکثری به 4.2 گیگاهرتز می‌رسد. حافظه کش این پردازنده نیز معادل 8 مگابایت می‌باشد. رم به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک رم 16 گیگابایتی DDR4 بوده که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را نیز دارد. فضای ذخیره‌سازی این لپ ‌تاپ را یک حافظه 1TBبه‌همراه 256 که به SSD اشاره شده و کارت گرافیک آن از نوع MX 450 است ودارای 2 گیگابایت حافظه مجزا نیز می‌باشد. برخورداری از نمایشگر 15.6 اینچی با پنل TN و نرخ‌ نوسازی تصویر 60 هرتزی از دیگر ویژگی‌های این لپ ‌تاپ می‌باشد. نمایشگر به کار رفته در لپ ‌تاپ لنوو ThinkBook 15 Gen 2 دارای رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD است. از دیگر ویژگی‌های این لپ ‌تاپ می‌توان به برخورداری از پورت‌های USB3، پورت Thunderbolt، پورت HDMI، پورت هدفون، بلوتوث، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای، پورت شبکه، وبکم HD و باتری لیتیوم یونی 3 سلولی اشاره کرد.

لپ تاپ سوم

سومین لپ تاپی که به شما معرفی می‌کنیم، لپ ‌تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HF است که نیز جزو لپ ‌تاپ‌هایی می‌باشد که از عهده اجرای بازی PES برمی‌آید. این لپ ‌تاپ به پردازنده مرکزی نسل یازدهم Core i5 مجهز شده که از 6 هسته اصلی و 12 هسته مجازی (ترد) برخوردار می‌باشد. فرکانس پایه این پردازنده معادل 2.7 گیگاهرتز بوده که در حالت حداکثری به 4.5 گیگاهرتز می‌رسد. حافظه کش این پردازنده نیز معادل 12 مگابایت می‌باشد. رم به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک رم 8 گیگابایتی DDR4 بوده که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را نیز دارد. فضای ذخیره‌سازی این لپ ‌تاپ را یک حافظه 512 گیگابایتی که به SSD اشاره شده است و کارت گرافیک آن از نوع RTX 2050 است و دارای 4 گیگابایت حافظه مجزا نیز می‌باشد. برخورداری از نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS و نرخ‌ نوسازی تصویر 144 هرتزی از دیگر ویژگی‌های این لپ ‌تاپ می‌باشد. نمایشگر به کار رفته در لپ ‌تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HF دارای رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD است. از دیگر ویژگی‌های این لپ ‌تاپ می‌توان به برخورداری از پورت‌های USB3، پورت Thunderbolt، پورت HDMI، پورت هدفون، بلوتوث، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای، پورت شبکه، نور پس زمینه کیبورد، وبکم HD و باتری لیتیوم یونی 3 سلولی اشاره کرد.

لپ تاپ چهارم

چهارمین لپ تاپ از لپ ‌تاپ‌های تولید شده توسط برند ایسوس است، لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH که برای اجرای بازی PES مناسب می‌باشد. در این لپ ‌تاپ از پردازنده مرکزی نسل دوازدهم Core i7 استفاده شده که مجهز به 12 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) می‌باشد. محدوده فرکانس این پردازنده بین 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز بوده و 18 مگابایت حافظه کش نیز به آن تعلق گرفته است. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه مجزا تشکیل می‌دهد. رم لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH را یک رم 8 گیگابایت LPDDR5 که قابلیت ارتقا ندارد و حافظه داخلی آن از نوع SSD با ظرفیت 512 گیگابایت می‌باشد. صفحه نمایش به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک نمایشگر 15.6 اینچی بوده که در ساخت آن از پنل IPS استفاده شده است. برخورداری از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی و رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل نیز از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه است. لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH از بلوتوث نسخه 5.2، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه پشتیبانی کرده و به پورت USB3، USB Type-C، پورت HDMI و پورت هدفون مجهز شده است. برخورداری از نور پس زمینه کیبورد، حس اثر انگشت و باتری 3 سلولی لیتیوم یونی از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro K6500ZH-C است.

لپ تاپ پنجم

به عنوان پنجمین انتخاب برای لپ تاپ مناسب اجرای بازی PES به سراغ لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro D35OOQC (OLED) می‌رویم. در این لپ ‌تاپ از پردازنده مرکزی اصلی Ryzen 7 از برند AMD استفاده شده که مجهز به 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) می‌باشد. محدوده فرکانس این پردازنده بین 3.2تا 4.4 گیگاهرتز بوده و 20 مگابایت حافظه کش نیز به آن تعلق گرفته است. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه مجزا تشکیل می‌دهد. رم لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro D35OOQC (OLED) را یک رم 16 گیگابایت DDR4 که قابلیت ارتقا ندارد و حافظه داخلی آن ازنوع SSD با ظرفیت 512 گیگابایت می‌باشد. صفحه نمایش به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک نمایشگر 15.6 اینچی بوده که در ساخت آن از پنل OLED استفاده شده است. برخورداری از نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی و رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل نیز از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه است. لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro D35OOQC (OLED) از بلوتوث نسخه 5.3، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه پشتیبانی کرده و به پورت USB3، USB Type-C، پورت HDMI و پورت هدفون مجهز شده است. برخورداری از نور پس زمینه کیبورد، حسگر اثر انگشت و باتری 3 سلولی لیتیوم یونی از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro D35OOQC (OLED) است.

لپ تاپ ششم

در ادامه‌ی پیشنهاد‌ها برای کاربران اجرای بازی PES ، ششمین لپ تاپ را از برند ایسوس معرفی می‌کنیم. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming A15FA507RCنیز جزو لپ ‌تاپ‌هایی بوده که از عهده اجرای بازی PES برمی‌آید. این لپ ‌تاپ به پردازنده مرکزی Ryzen 7 از برند AMD مجهز شده که از 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) برخوردار می‌باشد. فرکانس پایه این پردازنده معادل 3.2 گیگاهرتز بوده که در حالت حداکثری به 4.7 گیگاهرتز می‌رسد. حافظه کش این پردازنده نیز معادل 20 مگابایت می‌باشد. رم به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک رم 16 گیگابایتی DDR5 بوده که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را دارد. فضای ذخیره‌سازی این لپ ‌تاپ را یک حافظه SSD باظرفیت 512 گیگابایتی و کارت گرافیک آن از نوع RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه مجزا می‌باشد. برخورداری از نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS و نرخ‌ نوسازی تصویر 144 هرتزی از دیگر ویژگی‌های این لپ ‌تاپ می‌باشد. نمایشگر به کار رفته در لپ ‌تاپ ایسوس TUF Gaming A15FA507RC دارای رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این لپ ‌تاپ می‌توان به برخورداری از پورت‌های USB3، پورت HDMI، پورت هدفون، بلوتوث، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای، پورت شبکه، نور پس زمینه کیبورد RGB، وبکم HD و باتری لیتیوم یونی 4 سلولی اشاره کرد.

لپ تاپ هفتم

هفمین لپ تاپ ازبهترین های لیست ما برای کاربران بازی PES لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513RC است. در این لپ ‌تاپ از پردازنده مرکزی اصلی 7 Ryzen استفاده شده که از برند AMD است و مجهز به 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) می‌باشد. محدوده فرکانس این پردازنده بین 3.2 تا 4.7 گیگاهرتز بوده و 20 مگابایت حافظه کش نیز به آن تعلق گرفته است. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه مجزا تشکیل می‌دهد. رم لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513RC یک رم 16 گیگابایت DDR5 است که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت دارد و حافظه داخلی آن ازنوع SSD با ظرفیت 1ترابایت می‌باشد. صفحه نمایش به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک نمایشگر 15.6 اینچی بوده که در ساخت آن از پنل IPS استفاده شده است. برخورداری از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی و رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل نیز از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه است. لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513RC به بلوتوث نسخه 5.2، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه ٬ پورت USB3، USB Type-C، پورت HDMI و پورت هدفون مجهز شده است. برخورداری از نور پس زمینه کیبورد RGB و باتری 4 سلولی لیتیوم یونی از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513RC است.

لپ تاپ هشتم

لپ تاپ هشتم از لیست ما، لپ تاپ اچ پی OMEN 16 BOOO3 است که حقیقتا انتخاب خوبی برای افرادی است که قصد اجرای بازی PES را دارند. در این لپ ‌تاپ از پردازنده مرکزی اصلی Core i7 و مجهز به 8 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) می‌باشد. محدوده فرکانس این پردازنده بین 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز بوده و 24 مگابایت حافظه کش نیز به آن تعلق گرفته است. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه مجزا تشکیل می‌دهد. رم لپ ‌تاپ اچ پی OMEN 16 BOOO3 یک رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است که 64 گیگابایت قابلیت ارتقا نیز دارد و حافظه داخلی آن ازنوع SSD با ظرفیت 1 ترابایت می‌باشد. صفحه نمایش به کار رفته در این لپ ‌تاپ یک نمایشگر 16 اینچی بوده که در ساخت آن از پنل IPS استفاده شده است. برخورداری از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی و رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل نیز از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه است. لپ ‌تاپ اچ پی OMEN 16 BOOO3 به بلوتوث نسخه 5.2، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه ٬ پورت USB3، USB Type-C، پورت HDMI و پورت هدفون مجهز شده است. برخورداری از نور پس زمینه کیبورد RGB و باتری 4 سلولی لیتیوم یونی از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ اچ پی OMEN 16 BOOO3 است.

لپ تاپ نهم

هشتمین لپ تاپ از لیست ما که برای اجرای بازی PES مناسب است لپ ‌تاپ ایسوس ASUS TUF Dash FX517ZC است. این لپ ‌تاپ به یک پردازنده مرکزی Core i7 مجهز شده که 10 هسته اصلی و 16 هسته مجازی (ترد) برای آن در نظر گرفته شده است. این پردازنده دارای محدوده فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز بوده و از 24 مگابایت حافظه کش نیز برخوردار می‌باشد. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک RTX 3050 تشکیل داده که از 4 گیگابایت حافظه مجزا نیز بهره‌مند می‌باشد. رم این لپ ‌تاپ یک رم DDR5 است با 16 گیگابایت که تا 32 گیگابایت نیز ظرفیت ارتقا دارد و حافظه داخلی آن شامل یک حافظه SSD با 1 ترابایت ظرفیت است. یکی دیگر از ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس ASUS TUF Dash FX517ZC نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی است که از رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل و کیفیت Full HD برخوردار می‌باشد. این لپ ‌تاپ به بلوتوث 5.2، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه مجهز بوده و پورت‌های متعددی اعم از پورت USB3، USB Type-C و پورت HDMI در آن تعبیه شده است. برخورداری از باتری لیتیوم یونی 4 سلولی از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس ASUS TUF Dash FX517ZC می‌باشد.

لپ تاپ دهم

دهمین انتخاب تیم آی تی هوم برای کاربران بازی PES لپ ‌تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZU4 است. این لپ ‌تاپ به یک پردازنده مرکزی نسل دوازدهم Core i7 مجهز شده که 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی (ترد) برای آن در نظر گرفته شده است. این پردازنده دارای محدوده فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز بوده و از 24 مگابایت حافظه کش نیز برخوردار می‌باشد. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک RTX 4050 تشکیل داده که از 6 گیگابایت حافظه مجزا نیز بهره‌مند می‌باشد. رم این لپ ‌تاپ یک رم DDR4 با 16 گیگابایت است که تا 32 گیگابایت ظرفیت ارتقا دارد و حافظه داخلی آن شامل یک حافظه SSD با 1 ترابایت ظرفیت است. یکی دیگر از ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZU4 نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی آن است که از رزولوشن تصویر 1080×1920 پیکسل و کیفیت Full HD برخوردار می‌باشد. این لپ ‌تاپ به بلوتوث 5.2، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه مجهز بوده و پورت‌های متعددی اعم از پورت USB3، USB Type-C و پورت HDMI در آن تعبیه شده است. برخورداری از باتری لیتیوم یونی 4 سلولی نیز از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZU4می‌باشد.

آخرین گزینه یک انتخاب همه چیز تمام از لیست آی تی هوم برای اجرای بازی PES است. یک لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G16 G614JU که به پردازنده مرکزی نسل سیزدهم Core i7 مجهز شده و 14 هسته اصلی و 20 هسته مجازی (ترد) برای آن در نظر گرفته شده است. این پردازنده دارای محدوده فرکانس 1.9 تا 4.9 گیگاهرتز بوده و از 24 مگابایت حافظه کش نیز برخوردار می‌باشد. کارت گرافیک این لپ ‌تاپ را یک کارت گرافیک RTX 4050 تشکیل داده که از 6 گیگابایت حافظه مجزا نیز بهره‌مند می‌باشد. رم این لپ ‌تاپ از نوع DDR5 با 16 گیگابایت است و تا 32 گیگابایت ظرفیت ارتقا دارد و حافظه داخلی آن شامل یک حافظه SSD با 512 گیگابایت می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G16 G614JU برخورداری از نمایشگر 16اینچی با پنل IPS و نرخ نوسازی تصویر 165 هرتزی است که از رزولوشن تصویر 1200×1920 پیکسل و کیفیت WUXGA برخوردار می‌باشد. این لپ ‌تاپ به بلوتوث 5.2، شبکه بی‌ سیم وای‌ فای و پورت شبکه مجهز بوده و پورت‌های متعددی اعم از پورت USB3، USB Type-C و پورت HDMI در آن تعبیه شده است. باتری لیتیوم یونی 4 سلولی از دیگر ویژگی‌های لپ ‌تاپ ایسوس ROG Strix G16 G614JU می‌باشد.

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله به معرفی سخت افزار مناسب برای اجرای بازی PES پرداختیم. درنظر داشته باشید که مواردی مانند قیمت، بودجه و نیازهای شخصی خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن لپ تاپی را انتخاب کنید که بهترین تعادل بین عملکرد و قیمت را داشته باشد. همچنین بهتر است تا قبل از خرید، نظرات و بررسی‌های مرتبط با مدل‌های مختلف را بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید، آی تی هوم نیز برای داشتن بهترین انتخاب در کنار شما است.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!