top banner
فعال سازی ویندوز 11

شما نیز مانند بسیاری از کاربران، از ویندوز ۱۰ و ۱۱ به شکل فعال سازی نشده  یا non-activated استفاده می‌کنید، اما نمی‌دانید که فعال‌سازی سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ۱۱ کار چندان سختی نیست؟ آیا می‌دانید در صورت اکتیو نبودن ویندوز ۱۰ یا ۱۱ برای سیستم شما چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد؟ آیا می‌دانید که هم‌کنون در اجرای برخی از نرم‌افزارها یا برنامه‌ها با چه محدودیت‌هایی مواجه هستید؟ 

در ادامه با آی‌تی هوم همراه باشید تا به تمام این سوال‌ها پاسخ دهیم و دو روش کاملا ساده و صد در صدی را برای فعال سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ معرفی کنیم تا بتوانید ویندوز ۱۰ یا ۱۱ سیستم خود را در ظرف چند دقیقه و بدون صرف هیچ هزینه‌ای فعال‌سازی کنید.

آموزش فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱

درصورتی که ویندوز ۱۱ سیستم شما فعال نیست حداقل به دو روش مختلف می‌توانید آن فعال کنید، روش اول برای فعال سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ از طریق خرید لایسنس اورجینال از مایکروسافت انجام می‌شود که می‌توانید کد فعال‌سازی محصول را در حین نصب یا پس از نصب وارد کنید که برای این منظور پس از ورود به بخش تنظیمات، می‌توانید شماره‌ی لایسنس را وارد کنید.

روش دوم آموزش فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ارتقا به ویندوز ۱۱ نیز به این صورت است که اگر لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی دارید که ویندوز 10 روی آن نصب است، به طور رایگان می‌توانید آن فعال‌ سازی کرده و حتی به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید، منتها زمانی این کار میسر می‌شود که سیستم شما حداقل نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز برای ارتقا را که مایکروسافت اعلام کرده، داشته باشد.

تا چندی قبل کسانی که کد فعال‌سازی ویندوز ۷ یا ۸ را در اختیار داشتند نیز می‌توانستند برای فعال سازی ویندوز ۱۱ نیز از آن لایسنس استفاده کنند اما مایکروسافت اکنون چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و از کد فعال‌سازی ویندوز ۷ و ۸ نمی‌توانید برای اکتیو کردن ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

آموزش فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱

اگر فعال سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ را انجام ندهید، چه مشکلاتی پیش می‌آید؟

عدم فعال سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱، در ظاهر مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و مایکروسافت نیز به شما اجازه می‌دهد تا به طور دائم از این سیستم عامل به شکل غیر اکتیو یا non-activated استفاده کنید اما اگر ویندوز را فعال سازی نکنید، برخی از ویژگی‌های شخصی‌سازی در تنظیمات ویندوز در دسترس شما قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید والپیپرهای دسکتاپ ویندوز، رنگ‌ها و تم‌های ویندوز را تغییر دهید، منوی شروع، تسک‌بار، صفحه قفل، نوار عنوان، فونت‌ها و غیره را شخصی سازی کنید. علاوه بر این، نمی‌توانید از حالت تاریک ویندوز نیز استفاده کنید.

نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در صورت عدم فعال‌سازی ویندوز و دریافت آپدیت‌های منظم مایکروسافت، احتمال آلودگی سیستم شما به بدافزارها و ویروس‌های رایانه‌ای بسیار افزایش می‌یابد.

بنابراین با توجه به این موضوع که فعال سازی ویندوز ۱۰ یا ۱۱ نه هزینه‌ای را به شما تحمیل می‌کند و نه وقت شما را زیاد می‌گیرد و انجام آن نیز بسیار ساده است، به طور اکید توصیه می‌شود تا فعال سازی ویندوز سیستم خود را انجام دهید.

چگونه فعال ‌سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ را انجام دهیم؟

بیش از دو سال قبل مایکروسافت ویندوز 11 را در بازار عرضه کرد. اگر چه این نسخه از سیستم عامل ردموندی‌ها با استقبال خوب کاربران رو به رو شد اما طبق آمار منتشر شده، هم‌اکنون سهم کاربران ویندوز 10 تقریباً 70 درصد است. با توجه به این موضوع که سیستم عامل ویندوز ۱۰ یا ۱۱ روی دستگاه‌های بسیاری از کاربران اکتیو نیست، بنابراین، مراحل فعال‌سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ را طی دو روش کاملا عملی و قطعی برای تمام ورژن‌ها ازجمله نسخه‌های 23H2، 22H2، 21H2 یا هر نسخه دیگری آموزش داده می‌شود.

فعال سازی ویندوز ۱۰ و ارتقا به ویندوز ۱۱

اگر روی سیستم شما ویندوز ۱۰ نصب بوده اما ویندوز آن اکتیو نیست و حتی می‌خواهید پس از فعال سازی آن را به ویندوز ۱۱ نیز ارتقا دهید، ابتدا از منوی استارت «Start» به بخش «تنظیمات» (Settings) سیستم خود بروید و در ادامه طبق مراحل زیر عمل کنید.

1. روی عبارت «Account» کلیک کنید تا صفحه‌ی جدید باز شود.

2.در صفحه‌ی جدید یعنی «Your info» اگر مشخصات خواسته شده و ایمیل مایکروسافت شما هنوز تایید نشده ، ضروری است که حساب مایکروسافت خود را ایجاد کنید تا مایکروسافت برای شما مجوز ویندوز 10 را در دستگاه فعلی صادر کند.

3.تایید شدن حساب مایکروسافت به شما امکان می‌دهد هر زمان که در دستگاه‌ لپ‌تاپ یا رایانه‌ی رومیزی خود تغییرات سخت افزاری قابل توجهی ایجاد کردید، پس از نصب ویندوز بتوانید آن را دوباره اکتیو کنید.

4.برای بررسی وضعیت فعال سازی ویندوز 10، دکمه Start را انتخاب کرده و سپس Settings > Update & Security و سپس Activation را انتخاب کنید.

5.پس از چند لحظه ویندوز ۱۰ سیستم شما اکتیو می‌شود و حتی در صورتی که رایانه‌ی شما سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای سیستم عامل ویندوز ۱۱ را داشته باشد و شما نیز تمایل به ارتقای سیستم به نسخه‌ی جدید ویندوز داشته باشید، رایانه‌ی شما به این نسخه‌ی جدید سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱ ارتقا پیدا می‌کند. اما در نظر داشته باشید که در این مورد سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز 11 موضوع مهمی است که باید حداقل را داشته باشید.

فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱ با استفاده از برنامه‌ی فعال ساز KMSAuto Lite

آموزش فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱ با استفاده از برنامه‌ی فعال ساز KMSAuto Lite

شما با استفاده از برنامه‌ی رایگان KMSAuto Lite نیز می‌توانید برای فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱ استفاده کنید.

1.فعال ساز ویندوز KMSAuto Lite را ترجیحا از سایت soft98.ir دانلود کنید.

2. قبل از خارج کردن فایل از حالت فشرده، آنتی ویروس سیستم خود را غیر فعال کنید.

3. سپس فایل KMSAuto Lite را با استفاده از برنامه‌ی Winrar از حالت فشرده خارج کنید.

4.با توجه به نوع سیستم شما که ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت است، روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه‌ی Run as administrator را انتخاب کنید.

5.پنجره‌ای باز می‌شود که از شما سوال می‌کند آیا برای اجرای این برنامه مطمئن هستید؟  (Are you sure?)

6.برنامه شروع به کار می‌کند و پس از حدود ۳۰ ثانیه پیغام سبز رنگ Windows successfully activated (ویندوز با موفقیت فعال‌سازی شد) را می‌توانید مشاهده کنید.

همچنین، از فعال ساز ویندوز KMSAuto Lite برای فعال سازی سایر ویندوزها مانند ویندوز ۷ و ۸ و علاوه بر این، برای فعال سازی محصولات آفیس مایکروسافت شامل آفیس 2021 , 2019 , 2016 , 2013 , 2010 نیز می‌توانید استفاده کنید.

هر دو روشی که برای آموزش فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱ را که در این مطلب شرح دادیم به طور قطعی و ۱۰۰ درصد جواب می‌دهند و نیاز به استفاده از روش دیگری نیست زیرا استفاده از برنامه‌های کرک شده فقط آرم فعال نبودن ویندوز را از روی نمایشگر سیستم شما حذف می‌کنند، درحالی که واقعا ویندوز را نمی‌توانند فعال سازی کنند و درنتیجه شما نمی‌توانید آپدیت‌هایی را که مایکروسافت برای سیستم شما می‌فرستد، انجام دهید.

جمع بندی…

برای فعال سازی تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز روش‌های بسیاری وجود دارند که با استفاده از آموزش فعال سازی اکتیویتور ویندوز ۱۰ و ۱۱ که به دو روش بسیار ساده و کاربردی شرح داده شد، می‌توانید فعال سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ لپ‌تاپ یا رایانه‌ی رومیزی خود را انجام دهید.

شما برای اکتیو کردن ویندوز ۱۰ و ۱۱ چه روش‌های بهتری را پیشنهاد می‌کنید؟ آیا روش پیشنهادی شما عملکردی ساده‌تر و بهتر را ارائه می‌دهد؟ لطفا در بخش کامنت‌ها نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران آی‌تی هوم به اشتراک بگذارید.

منبع: مایکروسافت

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!