top banner
بهترین برنامه بکاپ موبایل

آیا شما نیاز به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی موبایل خود بر روی کامپیوتر دارید و می‌خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید؟ ما در این مقاله از آی تی هوم بهترین برنامه بکاپ موبایل را به شما معرفی می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید با روش‌های مختلف از اطلاعات موجود در تلفن همراه خود، بکاپ بگیرید.

بکاپ گیری اندروید

قبل از هر چیزی باید بدانید که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات بسیار مهم است؛ فرض کنید گوشی خود را گم کرده یا به اشتباه اطلاعات خود را پاک می‌کنید. در این همین زمان است که به این فکر می‌کنید ای کاش یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کرده بودید. یا فرض را به این بگیرید که یک گوشی موبایل جدید تهیه می‌کنید و می‌خواهید اطلاعات خود را از گوشی قبلی به گوشی جدید انتقال دهید. اینجاست که نیاز به یک نسخه پشتیبان خواهید داشت!

پس با آی تی هوم در مقاله معرفی بهترین برنامه بکاپ موبایل همراه باشید.

AirDroid Personal

اولین و بهترین برنامه بکاپ موبایل برای گرفتن پشتیبان از گوشی اندرویدی به کامپیوتر شخصی استفاده از برنامه AirDroid Personal است. این برنامه توانایی بکاپ گرفتن از اطلاعات شخصی و همچنین بازنشانی آن‌ها به صورت بی‌سیم را دارد. شما می‌توانید به راحتی از تمامی اطلاعات خود اعم از پیامک، عکس و فیلم، برنامه‌ها و غیره پشتیبان تهیه کنید. رابط کاربری دوستانه، سرعت انتقال و اتصال بالا، امکان بکاپ گرفتن از اندروید و IOS از امکانات این برنامه است.

در گوشی‌های اندرویدی استفاده از این برنامه نیازی به روت بودن ندارند و به راحتی انتقال اطلاعات به صورت دو طرفه امکان‌پذیر است.

Titanium Backup

تیتانیوم بکاپ یکی از “بهترین برنامه بکاپ موبایل” در گوشی‌ اندرویدی شما است. این برنامه قابلیت نصب و حذف برنامه‌ها، پشتیبانی اطلاعات و… را دارد. این برنامه بهترین راه‌حل برای تهیه پشتیبان گوشی‌های اندرویدی به صورت کامل و بازگردانی آن قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه است که همه این عملیات نیازمند روت بودن گوشی است.

این برنامه توانایی بکاپ گرفتن از برنامه‌های گوشی موبایل شما با سرعت ۳۰۰ برنامه در ثانیه را دارد. همچنین شما می‌توانید بکاپ را رمزگذاری کنید تا کسی به جز شما توانایی دسترسی به آن را نداشته باشد. متاسفانه این برنامه فقط بر روی گوشی‌های اندرویدی که روت شده باشند کار می‌کند.

برنامه بکاپ موبایل تیتانیوم بکاپ

Mobile Trans

موبایل ترنس یک برنامه یک کلیکه است که توانایی گرفتن بکاپ از گوشی شما بر روی کامپیوتر شخصی را دارد. از پیام‌های واتساپ گرفته تا عکس و فیلم و …. همگی در این برنامه گنجانده شده است. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس کار می‌کند و می‌تواند دیتای شما را به راحتی به کامپیوتر انتقال دهد.

می‌توانیم از مشکلات این برنامه به عدم پشتیبانی از سیستم عامل‌های قدیمی اندروید و عدم تهیه پشتیبانی از اسناد و اکسل و فایل‌های مشابه اشاره کرد ولی این برنامه نیازی به دسترسی روت ندارد.

برنامه بکاپ موبایل؛ موبایل ترنس

Mobikin Assistant for Android

این برنامه بهترین برنامه بکاپ موبایل راحت است که باز‌ هم جزو برنامه های تک کلیکه حساب میشود و فقط برای بکاپ گرفتن از گوشی‌های اندرویدی در ویندوز ساخته شده است. شما می‌توانید با این برنامه کلیه فایل‌های روی گوشی اندرویدی خود را مدیریت کنید، برنامه‌هایی که نمی‌خواهید را پاک کنید. این برنامه از هر دو حالت بی‌سیم و با‌سیم پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری جذابی را برای کاربر به همراه دارد. همچنین برای کار کردن با این برنامه نیازی به روت کردن گوشی موبایل شما نیست.

موبکین اسیسنت برای بکاپ موبایل

Degoo

دیگو یک فضای ذخیره‌سازی ابری بر پایه هوش مصنوعی است که برای ذخیره محتوای تصویری مانند عکس و ویدیو به جهت آزاد سازی فضای ذخیره سازی گوشی موبایل شما است. این سرویس بالای ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل اشتراک گذاری را در اختیار شما می‌گذارد. این سرویس نیازی به دسترسی روت ندارد ولی در هنگام بکاپ و ریستور حتما باید اینترنت دستگاه شما روشن باشد یا وصل باشید. از آنجایی که این سرویس، یک سرویس آنلاین است، تمامی پلتفرم‌ها اعم از اندروید، آی او اس و ویندوز را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید حتی از گوشی اپل خود نسخه پشتیبان داشته باشید.

نرم افزار بکاپ گیری دیگو

Google Drive

گوگل درایو یک ابزار بسیار کارآمد است که شما می‌توانید در آن تمامی اطلاعات خود را آپلود و در مواقع لازم دانلود کنید. هدف از ساخت این سرویس، اشتراک فضای ذخیره سازی با سایر کاربران و تهیه پشتیبان از گوشی‌های اندرویدی است. چرا که در تمامی گوشی‌هایی که از سیستم عامل این گوشی این برنامه و فضای ذخیره سازی وجود دارد و شما می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

پشتیبانی از تمامی فایل‌ها اعم از ورد تا عکس و فیلم، تکنولوژی هوش مصنوعی و عدم نیاز به روت گوشی از موارد قابل شمارش این سرویس ابری گوگل است.

گوگل درایو

SMS Backup Android

بعضی مواقع شما نیاز دارید که تنها برای اس‌ام‌اس‌های خود بکاپ تهیه کنید این کار را می‌توانید با برنامه اس‌ام‌اس بکاپ به راحتی انجام دهید. این برنامه توانایی تهیه پشتیبان از پیامک‌ها را شما دارد و تمامی آنها را در داخل کامپیوتر شما ذخیره می‌کند. همچنین می‌توانید این بکاپ‌ها را در داخل گوگل درایو،دراپ باکس و وان درایو ذخیره کنید. این برنامه فقط در سیستم عامل‌های اندروید کارایی دارد و برای گوشی‌های اپل ساخته نشده است.

اس ام اس بکاپ

SyncDroid

برنامه‌های بیشماری برای تهیه پشتیبان از گوشی‌های اندرویدی ساخته شده است ولی اکثراً مشکل شناسایی دستگاه‌های موبایل را دارند.در این بین برنامه سینک دروید یک برنامه سبک و ساده است که توانسته است کاربران بیشماری را به سمت خود جذب کند .

OAndBackupX

این برنامه یک برنامه اپن سورس است که توانایی بکاپ گرفتن از گوشی موبایل شما را دارد. این برنامه به علت اینکه یک برنامه اپن سورس است نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید ولی باید مطمئن باشید از ورژن اصلی این برنامه استفاده می‌کنید.

Helium

آخرین برنامه در لیست بهترین برنامه بکاپ موبایل برنامه هلیوم است که توانایی شفاف گرفتن از فایل‌های مدیا برنامه‌ها پیامک مخاطبین و غیره را دارد .برنامه یک انتخاب هوشمندانه برای انتقال فایل‌ها از گوشی به کامپیوتر است. هلیوم به شما این اجازه رو می‌دهد که یک بکاپ روی کارت حافظه یا کامپیوتر و یا فضای ابری ایجاد کنید. البته که در ورژن رایگان این برنامه شما امکان ذخیره نسخه پشتیبان در فضای ابری را ندارید و باید برای آن اشتراک تهیه کنید .

هلیوم

جمع بندی

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این مقاله گفته شد کاربردهای مختلف و توانایی‌ها و محدودیت‌های خودشان را دارند .شما می‌توانید نسبت به نیاز خود از هر کدام از این برنامه‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از برنامه‌های کرک شده مسئولیت اطلاعات شما با خود شماست.

تصویر نویسنده مطلب
امیر دهقانی

بچه که بودم، کامپیوتر "کمودور ۶۴" اولین جرقه علاقه به کامپیوتر رو تو دلم روشن کرد. از اون موقع به بعد دنیای کامپیوترها شد عشق من و تا الان که دارم اینارو می‌نویسم، هر روز بیشتر از دیروز دنبال یاد گرفتن چیزهای جدید توی این حوزه هستم. جدیدترین تکنولوژی‌ها همیشه برام جذاب بودن، مخصوصاً موبایل‌ها و تبلت‌ها. سال ۹۴ با زومجی کار می‌کردم و با اشخاص خفنی مثل آرش عیاری یا نادر امرایی آشنا شدم و تونستم از اونا چیزای زیادی یاد بگیرم. الان هم توی آی تی هوم مشغول به کار هستم. تو اوقات فراغتم هم یا با کامپیوتر و موبایل بازی می‌کنم، یا می‌رم مسافرت و ورزش می‌کنم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!