top banner
بررسی Google Pixel 8

Google Pixel 8 در سایه Google Pixel 8 Pro قرار گرفته است. البته به خودی خود مقصر نیست، اما این همیشه همان طور است که وقتی یک گوشی با برچسب «Pro» معرفی می‌شود و دیگری این عنوان را ندارد. این نگاه وجود دارد که گزینه‌ای «ارزان‌تر» و در نتیجه، مدل نامطلوب‌تری باشد.

شاید فکر کنید با تهیه این گوشی موبایل نسبت به نسخه پرو چیز خاصی را از دست داده‌اید ولی این فکر اشتباه است. بیایید به جزئیات بپردازیم که چرا نباید به سادگی به سراغ نسخه Pro در Pixel جدید بروید.

اکونومی گوگل

Google Pixel 8؛ شش ماه بعد

حدود شش ماه از معرفی Google Pixel 8 می گذرد. از آن زمان با بسیاری از گوشی‌های اندرویدی عالی روبرو شده‌ایم؛ چه Samsung Galaxy S24 باشد، چه OnePlus 12. هر چند این گوشی‌‌ها رقبای سرسختی برای گوگل هستند، پیکسل ۸ همچنان موفق می‌شود تا به عنوان محصولی خاص خودنمایی کند.

شش ماه پس از عرضه، تقریباً تمام مواردی که در زمان عرضه Pixel 8 عالی بودند، همچنان خوب مانده‌اند. اندازه جمع‌وجور فوق العاده است، صفحه نمایش دوست داشتنی است و دوربین به همان اندازه قابل اعتماد است. نرم‌افزار Android 14 گوگل نیز همچنان تاثیرگذار است. همچنان عاشق سادگی آن می‌شوید و ویژگی‌های اضافی که گوگل ارائه کرده است واقعا کاربردی هستند. «Circle to Search» یکی از جدیدترین گزینه‌های اضافی است و هرچند پیوسته از آن استفاده نمی‌کنید ولی همیشه از اینکه هرگاه به آن نیاز دارید در دسترس می‌باشد حس خوبی دارید.

نمای پشتی Google Pixel 8

با این وجود، مانند هر گوشی دیگری، پیکسل ۸ نیز در گذر زمان بدون عیب باقی نمانده است. عمر باتری فقط برای یک روز کامل استفاده کافی است که کمتر از چیزی است که خود کمپانی به آن اشاره کرده است. تراشه Tensor G3 نیز به شما ثابت می‌کند پردازنده Qualcomm Snapdragon همیشه بهترین است. از گرم شدن Google Pixel 8 پس از چند دقیقه بازی کردن، تا بسته شدن تصادفی برنامه ها بدون دلیل مشخص، اینها مواردی هستند که پس از مدتی متوجه آنها می‌شوید. البته این مسائل مانند مشکلاتی که Tensor G2 برای سری Pixel 7 ایجاد کرد، دردسر ساز نیستند، اما همچنان نکاتی هستند که متوجه آنها هستیم.

در حال حاضر، Google Pixel 8 نسبت به قبل، رقابت شدیدتری را تجربه میکند و از برخی جهات، دیگر به سادگی چند ماه پیش، نمی توان آن را توصیه کرد. اما در مجموع، این گوشی است که نمی‌توانیم دوستش نداشته باشیم. زیبا، راحت، بی دردسر است. اغلب، Google Pixel به سادگی «کار می‌کند» و این گوشی‌ای است که با استفاده از آن حس خوبی به شما دست می‌دهد.

طراحی Google Pixel 8

Google Pixel 8 دارای یک فریم فلزی از جنس آلومینیوم مات و یک پنل پشتی از شیشه براق است. صفحه نمایش 6.2 اینچی آن، از شیشه‌ی محافظ Gorilla Glass Victus استفاده شده است. این دستگاه همچنین 8.9 میلی‌متر ضخامت و 187 گرم وزن دارد. Pixel 8 دارای رتبه‌بندی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و یک ناظر (Visor) دوربین فلزی بزرگ در بالای پنل پشتی دیده می شود. در مجموع، از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با Google Pixel 7 یا Google Pixel 6 ندارد، اما وقتی آن را به دست می گیرید، اوضاع تغییر می‌کند.

این گوشی نسبت به دو مدل قبلی بسیار فشرده‌تر است، که به کاهش 0.1 اینچی اندازه صفحه نمایش طی دو نسل گذشته کمک کرده و همچنین بسیار سبک‌تر میباشد. ابعاد 150 در 70 میلی‌متری این دستگاه، حسی بسیار راحت در دست ایجاد می‌کند (تحقیق Asus می‌گوید این اندازه ایده‌آل برای یک گوشی با قابلیت استفاده تک‌دست است و برای سری Zenfone خود نیز به این فرمول پایبند می‌ماند) و هرگز خسته‌کننده یا دردسرساز نمی شود. لبه‌های گردتر، ظاهری مدرن را القا می‌کنند و به نشستن راحت‌تر آن در کف دست کمک می‌کنند.

دکمه‌های کناری به راحتی قابل تشخیص و فشردن هستند؛ علاوه بر این، حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش سریع و دقیق است. البته همیشه مجبور به استفاده از حسگر اثر انگشت نیستید، زیرا Face Unlock (تشخیص چهره) معمولاً کار بازگشایی قفل را پیش از آن انجام می‌دهد. حتی بهتر از این، گوگل سیستم را برای پیکسل ۸ به‌روزرسانی کرده است تا با الزامات مجوزهای پرداخت و تشخیص هویت درون‌برنامه‌ای نیز تطبیق داشته باشد. امنیت روان و آسان، یکی دیگر از دلایلی است که تجربه زندگی با Pixel 8 را بسیار لذت‌بخش می‌کند. در ضمن، در مقایسه با Pixel 8 Pro هیچ‌گونه کاستی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر اوقات، Pixel 8 در قاب سیلیکونی ساخت گوگل محافظت شده است. این قاب به خودش خاک و پرز می‌گیرد، اما احتمالاً استفاده از چنین محافظی کار عاقلانه‌ای باشد. اما اگر نخواهید از آن استفاده کنید، متاسفانه دستگاه روی قسمت شیشه‌ای پشتی خود، خط و خش برمی‌دارد و این کمی نگران‌کننده است.

Pixel 6 و Pixel 7 تلفن‌های نسبتاً بزرگی بودند و در حالی که Pixel 8 هنوز هم نسبتاً ضخیم و تخته‌ای است، به طور قابل توجهی با دست‌ها سازگارتر است و این بار می‌توان به دقت در دسته گوشی‌های جمع و جور (Compact) قرار داد. Pixel 8 یک گوشی هوشمند مدرن، سبک وزن و تقریباً با اندازه ای کامل است.

رنگ جذاب Google Pixel 8

دوربین Google Pixel 8

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Pixel 8 همان دوربین موجود در Pixel 8 Pro است و دارای لرزشگیر نوری و الکترونیکی تصویر (OIS و EIS) و دیافراگم f/1.68 می باشد. دوربین ‌‌‌‌‌‌واید 12 مگاپیکسلی است و میدان دید 125.8 درجه دارد، اما فاقد دوربین تله فوتوی اختصاصی است. بنابراین تنها باید با زوم 2 برابر با «کیفیت اپتیکال» ارائه شده توسط دوربین اصلی کنار بیایید. دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی است و فوکوس ثابت دارد.

جای تعجب نیست اگر بدانید دوربین اصلی فوق العاده است. عکس‌هایی که می‌گیرد پر جنب و جوش و هیجان‌انگیز هستند، اما همچنان ظاهری طبیعی دارند. این دوربین هرگز به قلمرو بیش از حد اشباع رنگ و غیرطبیعی پا نمی‌گذارد، بلکه رنگ‌ها را پررنگ و جالب نگه می‌دارد. اگر روی حالت زوم 2x (میانبری برای این کار در برنامه دوربین وجود دارد) بروید و بخواهید تصویر را برش دهید، شاهد کاهش جزئی کیفیت خواهید بود. در غیر اینصورت، تصویر به طرز شگفت‌انگیزی خوب به نظر می‌رسد.

ساعت و گوشی Google

در زوم دیجیتال 5x، بدیهی است که شاهد پیکسل شدگی هستیم، اما در حداکثر زوم 8x Super Res‌‌‌‌‌‌‌‌، مقدار زیادی از این موارد توسط نرم افزار گوگل حذف می‌شود و تصویر نهایی بسیار بهتر از آنچه انتظار دارید به نظر می‌رسد. ویژگی دید در شب (Night Sight) تصاویر را بسیار روشن می کند، اما زمانی که هوا بسیار تاریک است، نویز و تاری را هم اضافه می کند. با این وجود، ایراد گرفتن از اکثر عکس‌های گرفته شده با پیکسل ۸ صرفاً یک کار نسبتا بیهوده است.

با این وجود، ایراد گرفتن از دوربین ‌‌‌‌‌‌واید، ساده‌تر است. این دوربین مگاپیکسل پایینی ناامیدکننده‌ای دارد و رنگ‌ها، کنتراست و تون‌های موجود در عکس‌هایی که می‌گیرد با دوربین اصلی همخوانی دارند. سطح جزئیات آن هنگامی که تصویر را برش می‌زنید یا از نزدیک نگاه می‌کنید، توان رقابت با هیچ کدام از پرچمداران دیگر را ندارد. البته اگر اغلب اوقات عکس‌های با ‌‌‌‌‌‌واید می‌گیرید، خرید Pixel 8 Pro ارزشش را دارد. حالت ماکرو نیز به دلیل کیفیت پایین دوربین ‌‌‌‌‌‌واید لطمه می‌بیند.

با صرف نظر از این نکات (Pixel 8 تنها گوشی امسال نیست که دوربین ‌‌‌‌‌‌واید ناامیدکننده‌ای دارد) با یک دوربین اصلی فوق‌العاده توانمند مواجه می‌شوید که عکس‌های شگفت‌انگیزی می‌گیرد. به دلیل ویژگی زوم عمدتاً دیجیتال آن، به اندازه برادر گران‌تر خود تطبیق پذیر نیست، اما بسیاری از افراد اصلاً به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. در مجموع مجموعه دوربین Google Pixel 8 استفاده از آن را بسیار لذت بخش می‌کند.

Google Pixel 8: Magic Editor

عکس‌هایی که با Pixel 8 می‌گیرید، می‌توانند تا حدی ویرایش شوند که قبلاً در هیچ گوشی هوشمندی دیده نشده بود. Magic Editor جدیدترین ابزار هوش مصنوعی (AI) تولیدی گوگل است و به شما امکان می‌دهد تا تصویر را به میزان زیادی دستکاری کنید. این امکانات از حذف یا جابجایی اشیاء و افراد گرفته تا تغییر ظاهر آسمان و آب را شامل می‌گردد. این ابزار می‌تواند به طرز تکان‌دهنده‌ای مؤثر و از همه بهتر، استفاده از آن بسیار آسان باشد.

Magic Editor از هوش مصنوعی تولیدی مبتنی بر ابر گوگل برای ایجاد تنظیمات خود استفاده می‌کند. برای حذف اجسام، همانطور که با Magic Eraser انجام دادید، خطی دور آنها می‌کشید؛ با این تفاوت که این برنامه به جای نرم کردن و صاف کردن، یک پس‌زمینه جایگزین تولید می‌کند. بهترین عملکرد را هنگامی دارد که اشکال ساده‌ای در پس‌زمینه وجود داشته باشد. البته باز هم وقتی صحبت از افراد باشد ممکن است دچار خطا شود، مگر اینکه ابعاد کوچکی از تصویر را اشغال کرده باشند. همچنین می‌توانید اشیاء را انتخاب کرده و آنها را در قاب جابجا کنید، Magic Editor حتی می‌تواند در صورت لزوم، بخش‌های جدیدی از تصویر را به منظور پر کردن جای خالی ایجاد کند.

رنگ سبز Pixel 8

برای ایجاد تغییرات در ظاهر کلی عکس، Magic Editor گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر هیچکدام را دوست نداشته باشید، می‌توان آنها را چندین بار تازه‌سازی کرد. تغییرات می‌توانند خیره‌کننده باشند، و در حالی که اکثر آنها به طور متقاعدکننده‌ای واقعی نیستند، مطمئناً لذت را به فرآیند ویرایش می‌افزایند. همچنین Magic Eraser در کنار ویژگی جدیدی به نام Best Take در دسترس است. با این ویژگی می‌توانید در شرایطی که دوستان شما به خاطر لبخند نزدن، باعث خراب شدن عکس شده اند، چهره آنها را با یک عکس بهتر تعویض کنید.

از نظر فنی تمامی این موارد بسیار چشمگیر است و از کار با Magic Editor لذت می‌برید، به خصوص در پاکسازی تابلوها یا سایر ویژگی‌های آزاردهنده پس‌زمینه از عکس‌ها. با این حال، این ویژگی کمی حالت ترفند بازاریابی دارد و به قرار نیست همیشه از سیستم تغییر صحنه Magic Editor استفاده کنید.

با این وجود، اولین باری‌ که از Magic Editor یا Magic Eraser استفاده می‌کنید، تمام این سؤالات و نگرانی‌ها فراموش خواهند شد. این ابزارها به طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند هستند و این واقعاً خیره کننده است که ما توانایی ایجاد چنین تغییری در عکس‌ها را در یک گوشی هوشمند داریم. شما Magic Editor را در هیچ گوشی به غیر از Pixel 8 و Pixel 8 Pro پیدا نخواهید کرد. وجود این ابزار به همراه کل مجموعه ویرایش Google Photos و در صورتی که واقعاً به عکاسی علاقه‌مند باشید، به تنهایی دلیل قانع کننده‌ای برای انتخاب هر یک از این دو گوشی خواهد بود.

صفحه نمایش و عملکرد Google Pixel 8

صفحه نمایش 6.2 اینچی یک پنل OLED “Actua Display” با وضوح 2400 در 1080 پیکسل، حداکثر روشنایی 2000 نیت و نرخ نوسازی متغیر بین 60 هرتز و 120 هرتز است. تفاوت اصلی بین این دستگاه با Pixel 8 Pro صفحه نمایش روشن‌تر با تراکم پیکسلی بیشتر، نرخ نوسازی متغیر بیشتر و حتی شیشه مقاوم‌تر است. هر دو گوشی Pixel 8 و Pixel 8 Pro از تراشه جدید Tensor G3 گوگل استفاده می‌کنند ولی پیکسل ۸ دارای 8 گیگابایت رم است.

با استفاده از برنامه 3DMark و تست استرس 20 دقیقه‌ای Wild Life Extreme آن، برای ارزیابی تجمع گرما و بررسی نحوه عملکرد گوشی در بازی‌های واقعاً سخت‌افزار محور، این گوشی را مورد بررسی قرار دادیم. به نظر شما با توجه به اینکه در گذشته تراشه Tensor تمایل به گرم‌ شدن نشان می‌داد، Tensor G3 این آزمون را چگونه پشت سر خواهد گذاشت؟ گوشی واقعاً گرم می شود، اما حرارت آن ناامید کننده و قطعاً آزاردهنده نیست. مطابق انتظار، گوشی در طول تست به سختی مشغول به کار می‌شود، اما هرگز باعث کم نمی‌آورد. این نشانه خوبی برای هر کسی است که می‌خواهد با این گوشی گوگل بازی‌های زیادی انجام دهد.

صفحه نمایش Pixel 8

صفحه نمایش ممکن است به اندازه صفحه نمایش Pixel 8 Pro روشن نشود، اما هیچ مشکلی در دیدن آن در فضای باز زیر نور خورشید و همچنین از زوایای مختلف نخواهید داشت. اگر فقط روشنایی لازم برای دیدن صفحه نمایش را می خواهید، Pixel 8 نیاز شما را برآورده می‌کند. با وجودی که از نظر فنی، با گوشی مسطحی روبرو هستیم، اما بدنه گوشی با یک انحنای خوب به صفحه نمایش متصل می‌شود و از هرگونه لبه تیز دوری کرده است. همچنین صفحه نمایش آن بازتاب بیش از حدی ندارد و حاشیه صفحه بسیار باریک است.

هیچ مشکلی در استفاده از کارکردهای معمول، مرتبط با تلفن نخواهید داشت. کیفیت تماس‌ چه از طریق اسپیکر یا وقتی از ایربادهای متصل به بلوتوث استفاده می‌کنید عالی است. پیکسل ۸ سیگنال قوی را چه هنگام اتصال به 4G و چه 5G دریافت می‌کند، در کنار آن از NFC و Google Pay پشتیبانی می‌کند و آنها بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند. در حال حاضر، Tensor G3 در مقایسه با نسخه‌های قبلی کارایی بهتری داشته و عملکردی مطمئن‌تری ارائه می نماید. در نتیجه Pixel 8 از سرعت و توانایی بالایی برخوردار است.

نرم افزار Google Pixel 8

اندروید 14 بر روی Pixel 8 نصب شده است و گوگل وعده هفت سال به‌روزرسانی کامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را به همراه ارائه مستمر ویژگی‌های جدید می‌دهد. این پشتیبانی طولانی مدت عالی است و حتی از تعهد سامسونگ و OnePlus برای پشتیبانی چهار ساله بهتر می‌باشد. این بدان معناست که می‌توانید گوشی خود را تا سال 2030 نگه دارید و همچنان نرم‌افزار شما تا حد امکان به‌روز خواهد بود. اینکه از جنبه سخت افزاری، این ادعا برقرار می‌ماند یا نه، سؤال دیگری است که بعدها متوجه آن خواهیم شد.

اگر از اندروید 13 خام استفاده کرده باشید، نرم‌افزار اندروید 14 پیکسل ۸ برای شما بسیار آشنا خواهد بود. عملکرد، طراحی و سیال بودن آن، بسیار شبیه هم است و به سختی متوجه تغییرات، هنگام انتقال از Pixel 7 Pro می‌شوید. Magic Editor به صورت کافی نشانه‌ای از تمرکز کامل گوگل بر کاربرد هوش مصنوعی (AI ) در Pixel8 دارد ولی اگر آن هم نبود، تعدادی از ویژگی های جدید در اندروید 14 این ادعا را تأیید می کند.

به عنوان مثال، Google Assistant صفحات وب و اسناد را با صدای بلند می خواند. همچنین با بررسی، مدیریت و حتی پاسخ‌گویی به تماس‌ها به شما کمک می کند تا مستقیماً مجبور به این‌ کار نباشید. به علاوه این ابزار، می تواند خلاصه‌ای از وب سایت ها را ارائه دهد. حتی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری در آینده ارائه می‌شوند. برای مثال، ویژگی Zoom Enhance برای دوربین، انحصاری Pixel 8 Pro است، همانطور که حالت Pro دوربین منحصر به این مدل می باشد. هر یک از ویژگی‌های هوش مصنوعی موجود، جایگاه خود را دارند، اما احتمالاً این ویژگی‌ها توسط همه افراد استفاده نمی‌شوند و دلایل اصلی خرید گوشی نیستند.

رنگبندی Pixel 8

پس از این موارد ممکن است با والپیپر‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر سرگرم شوید. تا به حال خواسته‌اید بدانید که یک والپیپر که یک صحنه سورئال از صخره‌ها به رنگ نیلی را به تصویر می‌کشد به چگونه است؟ والپیپر هوش مصنوعی گوگل، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد، سرگرم کننده و متفاوت است. همچنین روش‌های متنوعی که می‌توانید از آنها برای سفارشی کردن صفحه قفل استفاده کنید؛ از جمله چیدمان ساعت و تاریخ یا افزودن میانبرهای کاربردی. اندروید همواره قابل شخصی‌سازی بوده است، اما گوگل در اندروید 14 تلاش کرده تا این تغییرات در دسترس‌تر و جذاب‌تر شوند.

اندروید 14 روی Pixel 8 بسیار قابل اعتماد بوده است. با هیچ باگی مواجه نخواهید شد، همه برنامه‌ها بدون مشکل کار می‌کنند و پیمایش و کار با نرم‌افزار، سریع و کاربر پسند است. این واقعاً همه آن چیزی است که از یک گوشی هوشمند نیاز دارید و ویژگی‌های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی، به جذابیت کلی آن می‌افزایند.

 باتری و شارژ Google Pixel 8

درون Pixel 8 یک باتری 4575 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است و از آنجایی که به نظر اندکی کوچک می‌آید، نگرانی‌هایی در مورد مدت زمان دوام آن ایجاد می‌کند. تراشه Tensor گوگل کارآمدترین نبوده و سری Pixel از دیرباز به عمر باتری ناامیدکننده شهرت‌ داشته‌اند. به نظر می‌رسد که Tensor G3 نیز عمر باتری را در Pixel 8 Pro بهبود نبخشیده است. اما به خاطر داشته باشید که این تراشه یک صفحه نمایش بزرگتر با وضوح بالاتر و فناوری پیشرفته‌تر را در مقایسه با پیکسل ۸ پردازش می‌کند.

به نظر می رسد این واقعاً تفاوت ایجاد می کند و نگرانی‌های من بی اساس بوده است. میزان استفاده نرمال من با سه ساعت کار با صفحه نمایش، استفاده‌های روزمره و اتصال به Google Pixel Watch 2 باعث می شود که باتری تا روز دوم نیز شارژ نگه دارد. حتی یک بار هم پیش نیامده است که در پایان روز اول و به‌ ویژه در شرایط مذکور، باتری در آستانه خالی شدن باشد. کاربری سنگین با چهار ساعت کار با صفحه نمایش، که شامل بازی، پخش ویدیو، استفاده از اپلیکیشن‌ها، برقراری تماس و استفاده از دوربین است، تقریبا 50% از باتری را تخلیه می‌کند. در صورتی‌که از گوشی به شکل افراطی استفاده نکنید، باتری Pixel 8 قبل از نیاز به شارژ مجدد، دو روز دوام خواهد داشت.در این بخش از بررسی، به طور دقیق‌تر به عملکرد باتری پیکسل ۸ می‌پردازیم و با جزئیات بیشتری به بررسی نرخ تخلیه باتری در سناریوهای مختلف استفاده می‌پردازیم.

رنگ آبی Pixel 8

مصرف باتری در استفاده‌های مختلف

پخش ویدئو: تماشای 30 دقیقه ویدئو در یوتیوب تنها 2 درصد از باتری را مصرف می‌کند. این نشان‌دهنده‌ی کارایی بالای Pixel 8 در پخش ویدئو است.

ضبط ویدئو: ضبط یک فیلم تایم‌لپس 4K به مدت 15 دقیقه، 4 درصد از باتری را تخلیه می‌کند. این میزان مصرف برای ضبط ویدئو با کیفیت بالا، قابل قبول است.

بازی: 30 دقیقه بازی Pocket City، 7 درصد از باتری را مصرف می‌کند. با توجه به گرافیک و پردازش مورد نیاز برای این بازی، این میزان مصرف باتری معقول به نظر می‌رسد.

سرعت شارژ

درون جعبه Pixel 8، شارژری وجود ندارد. برای دستیابی به سریع‌ترین سرعت شارژ، به یک شارژر USB-PD 3.0 PPS با توان خروجی حداقل 30 وات نیاز دارید. گوگل ادعا می‌کند که با استفاده از چنین شارژری، می‌توان پیکسل ۸ را در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کرد.

برای بررسی این ادعا، از یک شارژر Anker GaN استفاده کردیم. در تست ما، شارژ باتری از 2 درصد به 58 درصد در 30 دقیقه و شارژ کامل آن 75 دقیقه طول کشید. این نتایج نشان می‌دهد که ادعای گوگل در مورد سرعت شارژ تا حدودی اغراق‌آمیز است.

Pixel 8 از شارژ بی سیم Qi 18 واتی و همچنین شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. با استفاده از شارژر بی سیم، سرعت شارژ به مراتب کندتر از شارژ سیمی خواهد بود.

Pixel 8 در زمینه مصرف باتری عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ، در استفاده‌های معمولی تا دو روز دوام بیاورد. با این حال، سرعت شارژ آن به اندازه برخی از رقبای موجود در بازار سریع نیست.

قیمت و دسترسی Google Pixel 8

Google Pixel 8 با فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی‌‌‌‌‌‌‌‌، 699 دلار قیمت دارد. همچنین با ظرفیت حافظه 256 گیگابایتی‌‌‌‌‌‌‌‌، قیمت تا 759 دلار افزایش پیدا می کند. این گوشی در سه رنگ Obsidian ،Hazel‌‌‌‌‌‌‌‌، یا Rose ارائه می‌شود.

چرا ممکن است Pixel 8 را نخواهید؟

پیکسل ۸ دیگر به اندازه گذشته انتخاب مقرون به صرفه در رده گوشی‌های میان‌رده نیست. اما این افزایش قیمت، پیکسل ۸ را برای آن دسته از افرادی که به طور کامل به دنبال یک انتخاب خوش قیمت هستند، از رقابت خارج نمی‌کند. چرا که فاصله آن تا دستگاه‌های پرچمدار مانند Galaxy S24 هنوز به اندازه 100 دلار دیگر باقیست. خبر خوب این است که در صورت خرید Pixel 8، از نظر کیفیت ساخت، نرم افزار یا قابلیت‌های دوربین، متوجه افت محسوسی نخواهید شد. این گوشی از سال گذشته گران‌تر شده است، اما باید بگوییم که طراحی بهتری دارد و با برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری واقعاً پیشرفته، امکاناتی را برای لذت بردن از دوربین ارائه می‌دهد که در سایر رقبا نخواهید یافت.

رنگ خاکستری Pixel 8

جمع‌بندی

چرا ممکن است بخواهید Google Pixel 8 را بخرید؟ بهتر است بپرسیم؛ چرا ممکن است Pixel 8 را نخواهید؟ این گوشی، از همیشه فشرده‌تر، سبک‌تر و خوش‌ترکیب‌تر است. در استفاده معمولی، باتری حتی در صورت اتصال به ساعت هوشمند، دو روز دوام می‌آورد. دوربین تصاویری فوق‌العاده می گیرد و ویژگی‌های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) آن با هیچ گوشی دیگری یکسان نیست. بعلاوه، نرم‌افزار این گوشی تا سال 2030 آپدیت خواهد شد و می‌توانید تمامی این امکانات را تنها با 699 دلار صاحب شوید.

Pixel 8 Pro قطعاً شایسته عنوان Pro خود است. این گوشی از دوربین پیشرفته‌تر، صفحه نمایش با کیفیت‌تر و همچنین ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری در قالب آپدیت‌های آینده برخوردار خواهد بود، اما قیمت آن 999 دلار است. این تفاوت قابل توجهی با قیمت گوشی قبلی است! در عین حال، عمر باتری طولانی‌تر پیکسل ۸ با مشخصات متوسط‌تر، هنگام انتخاب بین این دو گوشی، دلیلی است برای تأمل بیشتر درباره اولویت‌های خود.

هنگام عرضه دو گوشی جدید از یک برند، این تصور به آسانی شکل می‌گیرد که بهتر است مدل Pro یا گران‌تر را خرید. اما گوگل مشخصات فنی، عملکرد و قابلیت‌های Pixel 8 را در سطحی قرار داده است که چنین حسی به شما دست ندهد. بنابراین، صرف نظر از اینکه چقدر بودجه برای خرید در نظر گرفته‌اید، Google Pixel 8 را به توصیه می‌کنیم.

مزایا و معایب

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با دوربین عالی، عمر باتری طولانی و نرم افزاری روان هستید، پیکسل ۸ انتخابی عالی برای شماست. با این حال، اگر به دنبال بهترین دوربین واید موجود در بازار هستید یا سرعت شارژ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است بخواهید به گزینه‌های دیگر نیز  نگاهی بیندازید.

مزایا

  • دوربین اصلی فوق‌العاده
  • ابزارهای ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی شگفت‌انگیز
  • عمر باتری دو روزه
  • اندروید 14 روان و سریع
  • تراشه Tensor G3 خنک و کارآمد
  • هفت سال پشتیبانی نرم افزاری

معایب

  • دوربین واید نامطلوب
  • سرعت شارژ متوسط
تصویر نویسنده مطلب
امیر دهقانی

بچه که بودم، کامپیوتر "کمودور ۶۴" اولین جرقه علاقه به کامپیوتر رو تو دلم روشن کرد. از اون موقع به بعد دنیای کامپیوترها شد عشق من و تا الان که دارم اینارو می‌نویسم، هر روز بیشتر از دیروز دنبال یاد گرفتن چیزهای جدید توی این حوزه هستم. جدیدترین تکنولوژی‌ها همیشه برام جذاب بودن، مخصوصاً موبایل‌ها و تبلت‌ها. سال ۹۴ با زومجی کار می‌کردم و با اشخاص خفنی مثل آرش عیاری یا نادر امرایی آشنا شدم و تونستم از اونا چیزای زیادی یاد بگیرم. الان هم توی آی تی هوم مشغول به کار هستم. تو اوقات فراغتم هم یا با کامپیوتر و موبایل بازی می‌کنم، یا می‌رم مسافرت و ورزش می‌کنم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!