top banner
pixel 9 pro

گوگل از زمان معرفی چیدمان نوار دوربین پشتی در Pixel 6، تا حد زیادی به همان طراحی برای تلفن‌های پرچمدار خود پایبند بوده است، اما به نظر این رویه قرار است با سری Pixel 9 امسال تغییر کند. پس از استفاده از طراحی شبیه نوار جستجو برای بریدگی دوربین در Pixel 8، به نظر می‌رسد این شرکت با تمام توان بر روی این زبان طراحی برای گوشی‌های پرچمدار سال 2024 سرمایه گذاری کرده است. در اینجا شاهد دگرگونی نوار دوربین به یک برآمدگی گرد شبیه قرص هستیم. اکنون، مجموعه‌ای از تصاویر یک نمونه اولیه که به نظر می‌رسد متعلق به Pixel 9 Pro باشد واضح‌ترین تصویر را از تغییرات طراحی جدید در اختیار ما قرار داده است. با این حال، برخی از این تغییرات ممکن است چندان مورد پسند واقع نشوند.

وب‌سایت روسی زبان Rozetked مجموعه‌ای از تصاویر زنده منتشر کرده است که این دستگاهِ در شرف عرضه را از تمامی زوایا نشان دهد. در این تصاویر، می‌توانید نوار دوربین گرد جدید را ببینید که به نظر رسد تنها قسمت فلزی بیرونی گوشی موبایل است که با پرداخت آینه‌ای جلا داده نشده است. فریم این دستگاه بسیار مسطح‌تر از لبه های گرد Pixel 8 Pro است، اما انحنای خفیفی در نقطه اتصال فلز به شیشه پنل های جلو و پشت به چشم می‌خورد.

پیکسل 9 در کنار آیفون 14 پرو مکس

یک تغییر که ممکن است برای کاربران قدیمی Pixel بحث برانگیز باشد این است که بریدگی های متقارن اسپیکر و میکروفون در زیر گوشی دیگر وجود ندارند. بریدگی سمت راست با سینی سیم کارت جایگزین شده است که حالا از سمت چپ گوشی به اینجا نقل مکان کرده. با این حال، این بیشتر یک تغییر ظاهری است تا کاربردی، زیرا بریدگی جابجا شده مربوط به میکروفون است که به نظر می‌رسد به جای شکاف با یک سوراخ ساده جایگزین شده باشد.

در این تصاویر، شاهد گوشه‌هایی گردتر در مقایسه با سری Pixel 8 هستیم. در سری قبلی نیز شاهد شعاع بیشتر گوشه ها در مقایسه با سری Pixel 7 بودیم. این طراحی به گوشی‌های گوگل، شباهتی به سری iPhone 15 اپل می‌دهد و با اطلاعات به بیرون درز کرده از Pixel 8a نیز همخوانی دارد که افزایش شعاع گوشه ها را نشان می‌دهند.

این فقط یکی از چهار مدل Pixel 9 است که امسال عرضه می‌شود

اگر تعجب کرده‌اید که چرا به نظر می‌رسد Pixel 9 Pro در کنار آیفون 14 پرو مکس بسیار کوچک است، به این دلیل است که شایعه شده Google قصد دارد امسال سه (و احتمالاً چهار) مدل Pixel 9 را عرضه کند. اگر گزارش‌های قبلی درست باشند، شاهد یک Pixel 9 پایه خواهیم بود که تقریباً هم‌ اندازه با Pixel 8 امسال است و همچنان از سیستم دوربین دوگانه عقب و روکش تخت یا برس‌خورده بر روی فریم فلزی خود بهره خواهد برد. علاوه بر این، شاهد دو مدل Pro نیز خواهیم بود: Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL. هر دوی این گوشی‌ها ممتازترین ویژگی‌های Google، مانند مجموعه دوربین سه‌گانه، فریم‌های فلزی جلا داده شده، و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هنوز افشا نشده را ارائه خواهند داد.

تصاویر لو رفته از پیکسل 9 پرو

اگر در نهایت مشخص شود که این تصاویر متعلق به دستگاه واقعی هستند، برخی از مشخصات سخت‌افزاری نیز تأیید می‌شوند. در یک عکس، می‌توانید منوی Fastboot تلفن را ببینید که نشان می‌دهد دستگاه دارای یک تراشه ذخیره سازی 128 گیگابایتی ساخت سامسونگ است. این احتمالاً سطح ذخیره‌سازی پایه خواهد بود، زیرا Pixel 8 Pro سال گذشته در ظرفیت‌های 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت در دسترس بود. همچنین می‌توانیم ببینیم که این مدل دارای 16 گیگابایت رم LPDDR5 ساخت Micron است که نشان دهنده یک ارتقاء قابل توجه نسبت به Pixel 8 Pro می‌باشد که تنها با 12 گیگابایت رم در دسترس بود.

تصویر نویسنده مطلب
امیر دهقانی

بچه که بودم، کامپیوتر "کمودور ۶۴" اولین جرقه علاقه به کامپیوتر رو تو دلم روشن کرد. از اون موقع به بعد دنیای کامپیوترها شد عشق من و تا الان که دارم اینارو می‌نویسم، هر روز بیشتر از دیروز دنبال یاد گرفتن چیزهای جدید توی این حوزه هستم. جدیدترین تکنولوژی‌ها همیشه برام جذاب بودن، مخصوصاً موبایل‌ها و تبلت‌ها. سال ۹۴ با زومجی کار می‌کردم و با اشخاص خفنی مثل آرش عیاری یا نادر امرایی آشنا شدم و تونستم از اونا چیزای زیادی یاد بگیرم. الان هم توی آی تی هوم مشغول به کار هستم. تو اوقات فراغتم هم یا با کامپیوتر و موبایل بازی می‌کنم، یا می‌رم مسافرت و ورزش می‌کنم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!