top banner
ریجستری آیفون 15

در حالی‌که بیش از یک سال از معرفی آیفون 14 و چند ماهی از آیفون 15 می‌گذرد؛ همچنان اخبار مشخصی درباره وضعیت رجیستری این محصولات در اختیار نداریم و دارندگان این گوشی هوشمند در انتظار مشخص شدن وضعیت رجیستری گوشی های خود هستند.

هر چند از زمان ورود آیفون 14 به بازار  ایران، بارها و بارها اخبار مختلفی درباره وضعیت این گوشی‌ها منتشر شد اما در این متن به شایعه و واقعیت این اخبار خواهیم پرداخت. برای مثال، سال گذشته اعلام شد که تعداد مشخصی از گوشی‌هایی که به صورت مسافرتی وارد ایران شده‌اند رجیستری خواهند شد؛ اما تنها 1000 گوشی اولی که در سامانه گمرک کشور به عنوان گوشی شخصی توسط مسافر وارد ایران شده بود، در سامانه همتا ثبت گردید. پس از آن مسافرین تنها یک ماه می‌توانستند از آنتن دهی گوشی خود استفاده کنند و باید سیم کارت را در آورده و مجدداً وارد می‌کردند تا آنتن دهی گوشی فعال شود.

بررسی رجستری آیفون های جدید

در این مقاله از آی تی هوم قصد داریم به بررسی رجستری آیفون های جدید بپردازیم. اما به نظر شما از این به بعد وضعیت رجیستری آیفون های جدید به چه صورت خواهد بود؟ آیا باید از همین‌جا با “رجیستری گوشی‌های جدید و پرچمدار اپل” خداحافظی کنیم؟ تا چه حد امکان دارد که آیفون‌های جدید رجیستری شوند؟

علت رجیستر نشدن آیفون 14 چیست؟

اولین سوالی که ذهن کاربران عادی را به خود مشغول کرده، درباره علل عدم رجیستری است. همانطور که در جریان هستید؛ در یکسال گذشته هم شاهد گزارش‌های مختلف درباره علل جلوگیری از رجیستر شدن آیفون های جدید بوده‌ایم.

اولین موردی که درباره آن گزارش شده، مجهز بودن این محصولات به اینترنت ماهواره‌ای است که ارتباط همیشه آنلاین را برای این محصولات فراهم می‌کند. اما با توجه به پیشرفت دنیای تکنولوژی تا چند سال آینده نه تنها گوشی‌های پرچمدار، بلکه گوشی‌های میان رده نیز، به این نوع اینترنت مجهز خواهند بود و مسلماً یا باید با تمام گوشی‌های دنیا خداحافظی کرد و به تولید ملی بسنده کرد، یا با این موضوع کنار آمد و همگام با تغییرات تکنولوژی پیش رفت.

علت رجیستر نشدن آیفون 14 چیست؟

موضوع بعدی که از سال 99 درباره انواع گوشی‌های پرچمدار بالاتر از مبلغ مشخصی گفته می‌شد، خروج ارز از کشور و کمبود ارز است. اما با توجه به وجود پرچمدار برندهای دیگر مانند سامسونگ در کشور، این موضوع نیز رد خواهد شد.

با توجه به مورد قبلی شاید بتوان علت اصلی را مشکلات بین آمریکا و ایران بیان کرد. در واقع سیاست‌های حاکم بر ایران موجب خواهد شد تا از رجیستری گوشی اپل جدید این کشور آمریکایی جلوگیری شود. اما مسئله‌ای که اینجا مطرح میشود، علت ورود آیفون 13 و ماقبل آن بدون در نظر گرفتن کشور تولید کننده آن است.

در جواب سوال پیش آمده در مورد قبل، بحث مافیای آیفون 13 مطرح می‌شود که سال قبل هم شاهد شایعه‌های زیادی درباره این موضوع و دامن زدن به آن بودیم. صحبت‌ها حاکی از آن بود که با جلوگیری از رجیستری آیفون 14، قیمت آیفون 13 به شدت بالا رفته و تقاضای آن به عنوان بالاترین مدل آیفون موجود در بازار افزایش خواهد یافت؛ در نتیجه با سود کلان برای مافیای آیفون 13 همراه خواهد بود. با توجه به اتفاقی که سال گذشته شاهد آن بودیم و قیمت بالای آیفون 13 در کشور، ظاهراً احتمال درست بودن این مورد بیشتر از بقیه است.

اما در نهایت سرنوشت نسل‌های بعدی آیفون چه خواهد بود؟ در ادامه به بررسی این موضوع و سناریوهای مطرح شده برای آن خواهیم پرداخت.

آیفون 15 ریجستر میشه؟

رجیستری آیفون های جدید، شایعه یا واقعیت؟؟؟

در حالیکه هنوز دلیل مشخصی برای رجیستر نشدن آیفون 14 از سمت ارگان‌های مختلف اعلام نشده، فرضیه‌هایی مبنی بر شرایط پیش رو و اتفاقاتی که ممکن است برای رجیستری نسل‌های بعدی آیفون شاهد آن باشیم، گفته شده است.

به عنوان اولین و قوی‌ترین موضوعی که این روزها به گوش می‌رسد، رجیستری آیفون 14 همزمان با ورود آیفون 15 به کشور است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس از این باید برای استفاده از آیفون‌های جدید، یک سال منتظر باشیم و هر ساله شاهد اتفاقی باشیم که سال گذشته درباره آیفون 13 رخ داد. هر چند این احتمال از جنبه‌ای که بالاخره پرچمداران دنیا به صورت قانونی قابل استفاده هستند، جذابیت دارد اما با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، عقب ماندن از جدیدترین فناوری‌ها موضوعی نگران کننده است.

احتمال دومی که مطرح شده، رجیستری آیفون 15 همزمان با ورود آن به کشور است؛ اما طبق این نظریه، رجیستری آیفون 14 همچنان به حالت قبل باقی خواهد ماند و گوشی‌هایی که وارد بازار شده همچنان رجیستر نشده باقی خواهد ماند. البته احتمال این موضوع بسیار کم خواهد بود.

رجیستری آیفون های جدید

پیش بینی بعدی، عدم رجیستری آیفون‌ های جدید و آیفون 14 است. اگرچه این موضوع بیشتر از موردهای قبلی ذکر می‌شود اما با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم احتمال این موضوع بسیار کم بوده و بعد از این باز هم شاهد گوشی‌های پر طرفدار برند اپل در کشورمان خواهیم بود.

اما جذاب‌ترین و رویایی‌ترین احتمال، رجیستری آیفون های جدید و آیفون 14 با ورود آیفون 15 به کشور است. اگر این موضوع اتفاق بیفتد و دولت ورود پرچمداران آیفون را به کشور آزاد نماید؛ دوستداران این برند می‌توانند با خیالی آسوده جدیدترین محصولات آن را خریداری نمایند.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده، در نهایت تکلیف افرادی که آیفون 14 خریده‌اند چیست؟ همانطور که در طول متن درباره آن توضیح دادیم، همچنان اخبار موثقی درباره رجیستری آیفون های جدید در دسترس نیست و اگر در وب سایت یا صفحه‌ای با قطعیت درباره آن مطلبی منتشر شده، قطعاً شایعه است. همه ما شاهد بودیم که از سال گذشته تاکنون خریداران آیفون 14 چه مشقتی را درمورد آنتن دهی گوشی‌های خود تجربه نمودند و برخی ترجیح دادند در کنار پرچمدار جذاب خود، گوشی ساده‌تری برای آنتن دهی و اینترنت آن در دست داشته باشند. برخی نیز با فروش گوشی‌های خود به سمت مدل پایین‌تر این محصولات رفتند.

امیدواریم که به زودی وضعیت این موضوع به صورت قطعی مشخص شود. ما در بلاگ آی تی هوم نیز، به شما قول خواهیم داد که در صورت مشخص شدن این موضوع، شما را در جریان جدیدترین اخبار آن قرار دهیم.

منبع: آسان جی اس ام

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!