top banner

شرکت چینی شیائومی در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان پیشرو گوشی‌های باکیفیت با قیمت پایین در جهان است. این شرکت به صورت همزمان مدل‌هایی از گوشی‌های خود را برای بازار داخلی چین تولید می‌کند. اینجا است که این سوال برای بسیار از خریداران پیش می‌آید که تفاوت پک گلوبال و چین در گوشی‌های شیائومی چیست؟ دقیقا چگونه باید تشخیص داد که گوشی شیائومی ما از کدام نوع است و کدام یک بهتر است؟ به طور کلی باید گوشی شیائومی گلوبال یا چین بخریم؟ در ادامه این مقاله به تمام این پرسش‌های شما پاسخ می‌دهیم. پس با آی تی هوم همراه باشید.

به هنگام مقایسه پک چین با گلوبال گوشی‌های شیائومی، باید به چندین نکته مهم توجه کرد. پشتیبانی از زبان‌های متفاوت، سرویس‌ها و برنامه‌های از پیش نصب‌شده جزو فاکتورهای کلیدی هستند. در ادامه به شما تفاوت‌های اصلی پک چین و گلوبال گوشی‌های شیائومی را خواهیم گفت.

فرق پک گلوبال و چین گوشی های شیائومی چیست؟

پک گلوبال گوشی‌های شیائومی به طور ویژه برای کاربران آمریکایی و اروپایی طراحی شده است. گوشی‌هایی که پک گلوبال هستند، از چندین زبان پشتیبانی کرده و برنامه‌ها و سرویس‌های ضروری گوگل را از پیش دارند. در صورت خرید گوشی شیائومی پک گلوبال، نیاز نیست که زمانی را صرف فلش کردن و نصب برنامه‌ها و زبان‌های ضروری کنید. با روشن کردن گوشی برای اولین بار، فهرستی از زبان‌های در دسترس به شما نمایش داده خواهد شد. بسته‌بندی این محصولات هم مهم است. پک گلوبال شامل شارژری مناسب با پریزهای برق اتحادیه اروپا و دفترچه راهنما به زبان انگلیسی می‌شود.

تفاوت پک گلوبال و چین

اما پک چین گوشی های شیائومی صرفا برای استفاده در کشور چین ساخته شده است. البته شما نباید که نسخه چینی گوشی‌های شیائومی را با گوشی‌های شیائومی که از ثابت‌افزار (Firmware) چینی برخوردار هستند اشتباه بگیرید. گوشی‌های چینی شیائومی که از پوسته MIUI برای اندروید برخوردار هستند در کشورهای دیگر هم به خوبی کار می‌کنند و صرفا باید برخی از تنظیمات آن‌ها را تغییر داد. اما دستگاه‌های خالص چینی ممکن است اصلا در کشورهای دیگر کار نکنند. این گوشی‌ها از استانداردهای ارتباطی کشورهای اروپایی و آسیایی دیگر پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است پردازنده متفاوتی داشته باشند.

چگونه گلوبال یا چین بودن پک گوشی شیائومی را تشخیص دهیم؟

حالا که از تفاوت پک گلوبال و چین گوشی‌های شیائومی آگاه شده‌اید، بهتر است بدانید که چگونه باید این دو پک را از هم تشخیص دهید. بهترین گزینه برای خریداران ایرانی، پک گلوبال با ثابت‌افزار گلوبال است. پس توصیه می‌کنیم که به دنبال خرید گوشی شیائومی پک گلوبال باشید.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، بسته‌بندی یا جعبه گوشی است. توضیحات در پک گلوبال گوشی شیائومی به زبان انگلیسی هستند و همچنین یک نشان قرمز مشخص می‌کند که پک آن گوشی گلوبال است. جعبه نسخه چینی کمی متفاوتی است. بسته‌بندی این گوشی‌ها کوچک‌تر و مقوایی و به رنگ نارنجی/سفید است. همچنین توضیحات و مشخصات گوشی به زبان چینی نوشته شده‌اند.

شارژر پک گلوبال و چین گوشی‌های شیائومی هم با یکدیگر تفاوت دارد. گوشی‌های مخصوص چین از پریزهای مخصوص اتحادیه اروپا پشتیبانی نمی‌کنند و در کشور ایران هم برای استفاده از شارژر آن‌ها باید از تبدیل استفاده کنید.

گوشی شیائومی گلوبال یا چین

در نهایت می‌توانید برای مطلع شدن از پک گوشی خود، به تنظیمات گوشی مراجعه کنید. پس از رفتن به بخش تنظیمات، گزینه About Phone را انتخاب کرده و به طور ویژه به نسخه MIUI توجه کنید. اگر شما حروف MI را ببینید، یعنی گوشی شما گلوبال است. اما اگر حروف CN را دیدید، این یعنی در حال استفاده از یک گوشی پک چین هستید.

گوشی شیائومی پک هند

علاوه بر پک گلوبال و پک چین، گوشی‌های شیائومی معمولا با پک هند هم عرضه می‌شوند. پک هند همان‌طور که از نامش پیداست، برای خریداران و شهروندان کشور هند طراحی شده است. در پشت جعبه نسخه‌های هند گوشی‌های شیائومی می‌توانید عبارت Made in India را مشاهده کنید. از نظر ثابت‌افزار، این گوشی‌ها شباهت بسیار بیشتری به مدل گلوبال دارند. اما سخت‌افزار آن‌ها گاهی اوقات متفاوت است. برای مثال پک هند گوشی Redmi Note 6 Pro از رم بیشتری برخوردار بود و از حافظه اکسترنال بیشتری پشتیبانی می‌کرد.

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت گه اینکه کدام پک گوشی شیائومی را باید بخرید به نیازها و همچنین بودجه شما بستگی دارد. اما به طور کلی توصیه می‌کنیم که با وجود ارزان‌‌تر بودن پک چین گوشی‌های شیائومی، به سراغ پک گلوبال بروید. پک گلوبال از زبان‌های بیشتری پشتیبانی کرده و برنامه‌های ضروری گوگل از پیش روی آن نصب هستند. این در حالی است که نسخه چینی بیشتر برای بازار چین طراحی شده و باید قدم‌های بیشتری را برای تغییر زبان و نصب برنامه‌ها طی کرد. به طور خلاصه “تفاوت پک گلوبال و چین” گوشی‌های شیائومی به موارد زیر خلاصه می‌شود:

پک گلوبال

  • این پک از تمام زبان‌ها پشتیبانی کرده و برای استفاده کاربران در کشورهای مختلف طراحی شده است.
  • در پک گلوبال تمام سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل از پیش نصب شده هستند تا به راحتی وارد اکوسیستم اندروید شوید.
  • نسخه گلوبال از طیف وسیعی از باندهای 4G و 5G پشتیبانی می‌کند تا در مناطق مختلف بتوانید به راحتی از اینترنت همراه استفاده کنید.
فرق پک گلوبال و چین

پک چین

  • نسخه چینی به صورت اصلی تنها از زبان چینی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند. زبان انتخاب‌شده در این نسخه به صورت پیش‌فرض چینی است.
  • این پک با برنامه‌ها و سرویس‌های ویژه کشور چین عرضه می‌شود. برنامه‌های گوگل از پیش نصب نشده‌اند، اما شما می‌توانید آن‌ها را روی این گوشی نصب کنید.
  • پک چین ممکن است از باندهای متفاوتی نسبت به پک گلوبال پشتیبانی کند. به همین دلیل ممکن است نتوانید از اینرتنت همراه استفاده کنید.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!