top banner
بهترین اپلیکیشن‌های اندروید 2023

با پیشرفت گسترده تکنولوژی گوشی‌های موبایل به ابزاری ضروری در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند. طراحی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف که تحت گوشی‌های موبایل قابل استفاده هستند در جهات مختلف به خدمت انسان آمده‌اند و بسیاری از کارها را آسان کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سال 2023 بپردازیم.

بهترین اپلیکیشن‌های ارتباطی 2023

واتساپ (WhatsApp) و تلگرام (Telegram) نام‌های آشنایی در زمینه اپلیکیشن‌های ارتباطی هستند و نیازی به معرفی ندارند اما برنامه‌های معروف دیگری نیز وجود دارند که شاید به اندازه آن‌ها معروف نباشند.

اسکایپ (Skype) برنامه‌ای است که از طریق آن می‌توانید تماس‌های صوتی و تصویری و ارسال پیام را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود داشته باشید و به همین دلیل این برنامه بیشتر برای جلسات کاری و یا دیدارهای خانوادگی استفاده می‌شود. اگر بخواهید از طریق اسکایپ با گوشی موبایل تماس بگیرید هزینه کمی باید پرداخت شود.

زوم (Zoom) نیز یکی دیگر از برنامه‌های ارتباطی است که بیشتر برای برگزاری جلسات مجازی، کلاس‌ها و وبینارها استفاده می‌شود. برای سهولت در برگزاری جلسات زوم امکاناتی مانند اشتراک گذاری فایل، گروه بندی کردن و تعامل بین اعضا را فراهم کرده است. زوم نیز مانند اسکایپ هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی که امکانات بیشتری را فراهم می‌کند.

اسلک (Slack) یک اپلیکیشن ارتباطی بین اعضای یک تیم است که به صورت دور از هم و مجازی کار می‌کنند. با نسخه رایگان اسک به امکانات خوبی همچون تماس دو نفر و 5 گیگابایت حافظه برای تبادل اطلاعات دسترسی دارند. نسخه پرمیوم اسلک تماس را برای 15 نفر به طور همزمان فراهم می‌کند و در ازای ورود هر همکار جدید به تیم یک ترابایت به حافظه ذخیره سازی اضافه خواهد کرد.

بله (Bale) یک پیام رسان تولید داخلی است که محدودیت‌های اپلیکیشن‌های خارجی را ندارد و علاوه بر فراهم کردن امکانات یک پیام‌رسان مانند تماس صوتی و تصویری، انتقال پیام و فایل ها یک ویژگی جذاب دیگر را هم برای کاربرانش فراهم کرده و آن قابلیت انتقال پول و خرید اینترنتی است.

آی گپ  (iGap) یکی دیگر از پیام رسان‌های داخلی است با ارائه خدماتی همچون تماس صوتی و تصویری توانسته مخاطبان خاص خود را جذب کند.

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب اندام اندرویدی 2023

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب اندام

ایمپو (Impo) یکی از برنامه‌های ایرانی است که واقعا تحول مهمی در موضوع سلامت جسمی و روحی بانوان ایجاد کرده است. این برنامه با تقویم قاعدگی، تغییرات هورمونی بانوان را رصد می‌کند و با توصیه‌هایی در سبک زندگی و ارسال پیام‌های روزانه انگیزشی در تلاش است تا حامی خوبی برای بانوان باشد. ایمپو نسخه آقایان هم دارد و نکته جالب اینجاست که دو نفر که پارتنر هستند می‌توانند به کمک ایمپو از تغییرات هورمونی یکدیگر آگاه شوند و درک بهتری از شرایط جسمی و روحی یکدیگر داشته باشند. در واقع ایمپو با این کار در زمینه بهبود روابط زوجین هم قدم‌های مهمی برداشته است.

کرفس (Karafs)یک اپلیکیشن است که بر روی کنترل سبک غذا خوردن و رژیم غذایی تمرکز کرده است.  اپلیکیشن کرفس ویژگی‌های رایگان زیادی مانند قدم‌شماری، آب‌شماری، یادآور نوشیدن آب، یادآور وعده‌های غذایی، چالش‌های سلامتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. اما برای تعیین وزن هدف، رژیم کالری‌شماری یا دریافت رژیم غذایی باید اشتراک کرفس رو تهیه کنید.

هوم ورک اوت (Home Workout) یک برنامه ورزش در خانه است که به شما کمک می‌کند بدون رفتن به باشگاه به سلامت جسمانی خود رسیدگی کنید. در این برنامه لیستی از تمرین‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید متناسب با شرایط فیریکی خود شروع به تمرین کنید.

هداسپیس  (Headspace) یک برنامه برای ذهن آگاهی و مدیتیشن است و در موضوعات مختلف برای شما فایل‌های صوتی به همراه مربی آماده کرده است. این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به شرایط زندگی شلوغ و پر فشار این روزها، انجام تمرینات مدیتیشن به طور موثری می‌تواند آرامش ذهنی را به زندگی شما اضافه کند.

بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی

نوشن (Notion) یک ابزار فوق‌العاده برای یادداشت برداری و تو دو لیست نویسی است. متن خود را بنویسید، عکس اضافه کنید، لینک بذارید و با دوستان خود به اشتراک بذارید. نکته جالب اینجاست که نسخه پولی نوشن این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید مقالات و نوشته‌های خودتان را ایندکس کنید وبدین ترتیب، آن‌ها در موتورهای جستجوی گوگل قابل مشاهده خواهد شد. علاوه بر این، نوشن ابزارهای مختلفی را فراهم کرده است تا پروسه مدیریت کارها و یادگیری خود را به سهولت انجام دهید.

ترلو (Trello) یک برنامه مدیرت وظایف است که بیشتر توسط شرکت‌ها برای تقسیم بندی و پیگیری تسک‌ها در زمان مشخص طراحی شده است. البته که برای افرادی که می‌خواهند یک محیط برای رصد کردن وظایف خود هم داشته باشند، ترلو محیط ساده، راحت و در عین حال کار راه انداز و موثر است.

دستیار (Dastyar) یک اپلیکیشن داخلی که شما را در انجام کارهای روزانه یاری می‌دهد. دستیار با رصد کردن آب و هوا، بیشترین برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، تو دو لیست، یادآوری تاریخ‌ها و مناسبت‌ها، نوشتن نوت‌های ضروری همراه خوبی برای رسیدگی بهتر به برنامه‌های روزانه است. می‌توانید از نسخه وب دستیار هم استفاده کنید.

بهترین برنامه‌های مدیریت مالی

پارمیس (Parmis) و فانوس (Fanoos) نرم افزارهای حسابداری هستند که برای نیاز کاربر ایرانی طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها با رصد کردن مبلغ ورودی به حساب‌های شما و میزان خرج کرد در موارد مختلف می‌تواند به شما کمک کند که برآیند درستی از دخل و خرج خود داشته باشید. نرم افزار پارمیس خدمات حسابداری حرفه‌ای را برای کسب و کارها هم ارائه می‌دهد.

بهترین برنامه‌های آموزش زبان 2023

دولینگو (Duolingo) یکی از معتبرترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان در دنیا است که بیش از 30 زبان را می‌توانید از پایه و به صورت اصولی و کاربردی آموزش ببینید. تمرکز دولینگو در آموزش پرکاربردترین کلمات و جملات هر زبان است به طوری که شما را قادر می‌سازد تا بتوانید درباره موضوعات مختلف نیاز خود را برآورده کنید. در سال‌های اخیر دولینگو به اعتباری دست پیدا کرده است که آزمون‌های زبان برگزار می‌کند و جالب است که بدانید مدرک زبان دولینگو می‌تواند در حد آیلتس و تافل معتبر باشد و با داشتن مدرک زبان دولینگو این امکان را دارید که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا پذیرش شوید.  این نکته را در نظر بگیرید که این اپلیکیشن زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند.

ممرایز  (Memrise) یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پرطرفدار در زمینه آموزش زبان است. 23 زبان دنیا را که فارسی هم جز آن می‌شود را می‌توانید در ممرایز یاد بگیرید. ممرایز هم مانند دولینگو، آموزش زبان را ساده کرده است و با در نظر گرفتن انواع تمرینات کاربردی برای کلمات و عبارات روزمره هر زبان، یادگیری آن را فان و آسان کرده است.

پله  (Pelleh) یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که به طور اختصاصی توسط یک تیم داخلی بر اساس نیاز مخاطب فارسی زبان طراحی شده است. پله سعی کرده است که پرکاربردترین مکالمه‌های انگلیسی را در سه سطح برای کاربر گردآوری کند. آموزش مرحله به مرحله پله در کنار تمرین‌هایی که همه‌ی مهارت‌ها را تقویت می‌کند از ویژگی‌های قابل توجه این اپلیکیشن ایرانی است.

بهترین برنامه‌های اندرویدی آموزش زبان 2023

بهترین برنامه‌های مسیریابی و سفر در گوشی‌های اندروید

گوگل مپس (Google Maps) و ویز (Waze) دو ابزار بین‌المللی هستند که می‌توانند شما را به راحتی به مقصد مورد نظرتان برسانند. اما اگر بخواهیم در این زمینه دو اپلیکیشن داخلی را نام ببریم نشان (Neshan) و بلد (Balad) چیزی کمتر از نمونه‌های خارجی خود ندارند. اسنپ (Snapp) و تپسی (Tapsi) دو برنامه نام آشنا هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها تاکسی اینترنتی یا پیک دریافت کنید. ماکسیم (Maxim) برنامه دیگری است که به طور ویژه تاکسی اینترنتی برون شهری را فراهم می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌های خرید آنلاین

برای کاربران ایرانی که خرید کردن از پلتفرم‌های خارجی خرید اینترنتی در دسترس نیست، بهترین کار شناسایی و خرید از اپلیکیشن‌های داخلی است. در نظر داشته باشید که برنامه‌هایی که در این قسمت معرفی می‌کنیم در نسخه وب هم قابل اجرا هستند. اسنپ (Snapp) و دیجی کالا (DigiKala) انواع مختلفی از محصولات را در دسته‌بندی‌های مشخص عرضه می‌کنند. شهرت اسنپ به سفارش غذا به صورت آنلاین است اما خدمات سوپرمارکت، داروخانه، حتی خرید بلیط را هم ارائه می‌دهد. دیجی کالا از محصولات دیجیتال گرفته تا لباس، لوازم آرایشی و اقلام سوپرمارکتی را فراهم می‌کند.

با سلام (Basalam) یک پلتفرم برای کسب و کارهای خانگی است که محصولات خود را که بیشتر به صورت خوراکی هستند، را در این پلتفرم قرار ‌دهند و از نقاط مختلف کشور مشتری دریافت کنند.

شیپور (Sheypoor) و دیوار (Divar) خدمات متفاوت‌تری دارند. هر چیزی که قصد داشته باشید که برای آن مشتری پیدا کنید را می‌توانید در این پلتفرم‌ها قرار دهید. شهرت این دو سایت به خدماتی است که در زمینه تهیه کالای دست دوم و املاک ارائه می‌دهند.

بهترین برنامه‌های سرگرمی اندرویدی

ساند کلاد ((SoundCloud یک پلتفرم گوش دادن به محتوی صوتی به صورت آنلاین است. شما می‌توانید در ساندکلاد موزیک‌های مورد علاقه خود را بارگذاری کرده و پلی لیست خود را بسازید. موزیک‌ها را می‌توانید با سایرین به اشتراک بگذارید و البته به پلی لیست افراد دیگر هم دسترسی داشته باشید. می‌توانید با تهیه نسخه پرمیوم این برنامه از گوش دادن به تبلیغات نجات پیدا کنید.

اسپاتیفای (Spotify) هم مانند ساند کلاد یک سرویس پخش محتوی صوتی دیجیتال است که به شما امکان دسترسی به بهترین و جدیدترین موزیک‌ها، پادکست‌ها و ویدئوهای روز دنیا را می‌دهد. در اسپاتیفای هم توانایی ساخت پلی لیست‌های مختلف را دارید البته که بهترین حالت استفاده از اسپاتیفای تهیه نسخه پرمیوم آن است.

فیلیمو (Filimo) و نماوا (Namava) سامانه پخش فیلم و سریال و در واقع نسخه ایرانی  Netflixهستند. در این پلتفرم‌ها می‌توانید اکانت تهیه کنید و به انواع فیلم، سریال، انیمیشن، فیلم کوتاه، تاک شو و مستند داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید.

تلویبیون (TeleWebion) با این برنامه می‌توانید تلویزیون را در گوشی خود داشته باشید. امکان این را دارید که به طور زنده برنامه‌های 30 شبکه تلویزیون را در گوشی خود مشاهده کنید. به علاوه به آرشیو کامل فیلم و سریال‌های تلویزیون هم دسترسی داشته باشید.

طاقچه (Taaghche)، کتابراه (Ketabrah) و فیدیبو (Fidibo)  از اپلیکیشن‌های برتر ایرانی در حوزه کتابخوانی هستند. برای یک شخص کتابخوان چه حسی بهتر ازینکه کتابخانه خود را به همراه داشته باشد. هدف این اپلیکیشن‌ها دسترسی راحت‌تر و در هر زمانی به انواع کتاب‌ها و در عین حال کم کردن هزینه کتابخوانی بوده است.

کست باکس (Castbox) و انکر (Anchor) دو اپلیکیشن پادگیر هستند. امروزه گوش دادن به پادکست به بخشی از سبک زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است. در این برنامه‌ها می‌توانید به بهترین پادکست‌هایی که در هر موضوعی تولید شده است، دسترسی داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی کتابخوانی

بهترین اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌باشد و نیازی به معرفی ندارد. اما برای افرادی که اهل گوش دادن هستند، کلاب هوس (Clubhouse) می‌تواند یک رسانه اجتماعی جذاب باشد. در این پلتفرم می‌توانید در کلاب‌های مختلف با موضوعات گوناگون عضو شوید و به گفتگو بپردازید. بسیاری از افراد با گوش دادن به گفتگوهای مدیران گروه‌ها و شرکت کردن در این گفتگوها وقت خود را سپری می‌کنند.

لینکدین (Linkedin) یک رسانه اجتماعی کاری است. افراد با حرفه‌های مختلف در پروفایل خود مهارت‌هایشان را معرفی می‌کنند و با سازمان‌ها و حرفه‌ای‌های حوزه خود ارتباط می‌گیرند. در واقع شما می‌توانید از طریق لینکدین یک رزومه کامل برای خود بسازید و از طریق آن هم مهارت‎‌های خود را ارتقا دهید هم خود را معرفی کنید و به کار و پروژه‌های مدنظر خود برسید.

توییتر(Twitter) قدیم یا ایکس جدید یک رسانه اجتماعی است مبتنی بر پیام‌های کوتاه متنی می‌باشد. در این پلتفرم درباره موضوعات روز اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هر چیزی که در زندگی روزمره افراد یک جامعه تاثیر می‌گذارد، صحبت می‌شود.

بهترین ابزارهای خلاقیت اندرویدی

این شات (InShot) یک اپلیکیشن با کاربری ساده و راحت است که به شما اجاره می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌های خود را ادیت کنید. امکان اضافه کردن عکس، زیرنویس، موزیک، استیکر و گیف در اینشات برای شما فراهم است. کپ کات (Cap Cut) و پیکس آرت (PicsArt) دیگر برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم هستند که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا محتوی حرفه‌ای تری را تولید کنید. اپلیکیشن کنوا (Canva) یک ابزار گرافیکی است که می‌توانید از طریق آن عکس، ویدئو، پوستر و لوگو طراحی و ادیت کنید. در این پلتفرم تعدادی قالب رایگان برای طراحی در اختیار شما می‌باشد، البته که قالب‌های حرفه‌ای کنوا به همراه تعداد دیگری ویژگی در نسخه پرمیوم آن موجود است.

در مجموع می‌توان گفت…

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال 2023 کار آسانی نیست و قطعا برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیگری هم وجود دارند که خدمات مفید و جذابی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین برنامه‌‌ها و اپلیکیشن‌ها را که در سیستم عامل اندروید قابل اجرا هستند را معرفی می‌کنیم. اگر برنامه دیگری می‌شناسید که در لیست بالا معرفی نشده است ولی برای شما بسیار کاربردی و تاثیرگذار بوده است، می‌توانید در قسمت کامنت آن را برای مخاطبین خوب آی تی هوم معرفی کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!