top banner
نصب فونت فارسی

یکی از دغدغه‌های کاربران فارسی‌زبان سیستم عامل ویندوز، نصب فونت فارسی در ویندوز است. به صورت پیش‌فرض فونت‌های فارسی در این سیستم عامل وجود ندارند. به همین سبب شما باید به سراغ دانلود فونت فارسی بروید. دنیای فونت‌ها بسیار وسیع بوده و ممکن است برای شرایط مختلف، فونت متفاوتی را نیاز داشته باشید. به همین سبب نصب فونت در ویندوز می‌تواند آزادی عمل زیادی را به شما بدهد. خوشبختانه انجام این کار ابدا دشوار نبوده و شما با چند روش بسیار ساده می‌توانید فونت فارسی مد نظر خود را نصب کنید. پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نصب فونت در ویندوز

حتی ممکن است که برای پروژه خاصی، به یک فونت انگلیسی متفاوت هم نیاز داشته باشید. با وجود اینکه سیستم عامل ویندوز شامل فونت‌های انگلیسی متنوع زیادی می‌شود، هنوز هم فونت‌هایی هستند که باید آن‌ها را دانلود و نصب کنید. همان‌طور که متوجه شده‌اید، اولین قدم برای نصب فونت فارسی در ویندوز، دانلود فونت مد نظر است.

روش‌ های دانلود فونت فارسی

پیش از نصب یک فونت روی ویندوز، باید فایل آن را دانلود کنید. منابع زیادی برای دانلود فونت روی ویندوز وجود دارند. تعداد فونت‌های موجود هم بسیار زیاد است. اگر به دنبال دانلود فونت انگلیسی هستید، یکی از بهترین منابع برای شما خود گوگل است. شما برای دانلود فونت‌های انگلیسی می‌توانید به Google Fonts مراجعه کنید و طیف وسیعی از فونت‌ها را روی این پلتفرم پیدا کنید.

اما متاسفانه Google Fonts دارای فونت‌های فارسی نیست. برای همین باید به وب‌سایت‌های دیگری برای “دانلود فونت فارسی” مراجعه کنید. یکی از بهترین و کامل‌ترین سایت‌ها برای انجام این کار، وب‌سایت فونت یاب است. این وب‌سایت فونت‌های فارسی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما به آسانی می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

نحوه نصب فونت فارسی در ویندوز

روش‌های مختلفی برای نصب فونت در ویندوز وجود دارند. به علاوه روش نصب فونت در تمام ویندوزها یکسان است و تفاوتی ندارد که از کدام نسخه از این سیستم عامل استفاده می‌کنید. در ادامه به سه روش ساده برای نصب فونت در ویندوز را به شما نشان می‌دهیم.

1. نصب فونت فارسی به صورت مستقیم

نصب فونت به صورت مستقیم، ساده‌ترین روش برای نصب فونت فارسی است. با استفاده از این روش حتی می‌توانید چندین فونت دانلود شده را به صورت یکجا نصب کنید. برای انجام این کار فونت‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن‌ها کلیک راست کنید. سپس روی گزینه Install کلیک کنید. به همین سادگی فونت‌ها نصب شده و شما می‌توانید از آن‌‌ها استفاده کنید.

نصب فونت فارسی

2. نصب فونت در ویندوز از طریق Control Panel

بخش Control Panel در ویندوز به شما اجازه دسترسی به تنظیمات و بخش‌های زیادی را می‌دهد. یکی از این بخش‌ها هم Fonts است. در صورتی که قصد پاک کردن فونت‌ها را داشته باشید هم باید به این بخش بروید. اما برای نصب فونت‌ها کافی است وارد Control Panel شده و از بخش Appearance and Personalization وارد Fonts شوید. سپس فونت‌های مد نظر خود را کپی کرده و در این قسمت پیست کنید. فونت‌های شما حالا نصب شده‌اند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دانلود فونت فارسی

3. نصب فونت از طریق پوشه Fonts

این روش هم شباهت زیادی به روش قبلی دارد. تنها تفاوت این است که به جای Control Panel، شما باید پوشه Fonts را در درایو C پیدا کنید. این پوشه در یک پوشه دیگر به نام Windows و در درایو C قرار دارد. مثل روش قبلی تنها کافی است تا فونت‌های مد نظر خود را کپی و در این پوشه پیست کنید. فونت‌های شما حالا آماده استفاده هستند.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران فارسی‌زبان ویندوز، نحوه نصب فونت فارسی است. به همین سبب ما هم در این مقاله به شما روش‌های نصب فونت در ویندوز را نشان دادیم تا از این به بعد به سادگی بتوانید فونت مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!