top banner

گوشی موبایل شما یا هر دستگاهی که از سیم کارت برخوردار است، نیاز دارد تا از خدمات مخابرات استفاده کند و برای این کار نیاز است که در سامانه همتا رجیستر کند. در سال 96 توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، سامانه همتا برای اصالت سنجی گوشی‌های موجود در بازار و جلوگیری از قاچاق کالا راه‌اندازی شده است. هر تلفن همراه دارای یک شناسه 15 رقمی منحصر به فرد (IMEI) می باشد که با وارد کردن این شناسه در سامانه همتا در صورت تطابق این شناسه و کد ارسالی همتا به راحتی می‌توانید رجیستر موبایل در سامانه همتا را انجام دهید.

فعال کردن موبایل در سامانه همتا

برای پیدا کردن شناسه 15 رقمی (IMEI) برای رجیستر گوشی موبایل در سامانه همتا کافی است که روی جعبه یا باتری گوشی خود را چک کنید.

روش‌های فعال کردن موبایل در سامانه همتا

به طور کلی سه روش برای ورود و رجیستر کردن گوشی موبایل یا هر دستگاه دیگری که سیم کارت دارد، در سامانه همتا وجود دارد. در این قسمت به معرفی و مراحل انجام این روش‌ها پرداخته‌ایم.

رجیستر کردن موبایل در سامانه همتا از طریق ارسال کد USSD

ابتدا باید کد *7777*2# را در گوشی خود وارد کنید. پس از آن نوبت وارد کردن شناسه (IMEI) است. در این مرحله پیامکی دریافت می‌کنید که نشان‌دهنده فعال شدن گوشی شما در سامانه همتا است.

رجیستر کردن از طریق وبسایت

برای استفاده از خدمات سامانه همتا در مرورگر خود سامانه همتا را سرچ کنید برای سهولت دسترسی لینک آن در اینجا قرار گرفته است.

سامانه همتا

در این قسمت با وارد کردن اطلاعات اولیه وارد سایت شوید و گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنید. با وارد کردن شماره تماس، شناسه (IMEI) 15 رقمی، و کد فعال‌سازی یک بار مصرف به راحتی گوشی موبایل خود یا هر دستگاه سیمکارت خور دیگری که دارید را فعال کنید.

ورود و رجیستر در سامانه همتا

رجیستر کردن از طریق اپلیکیشن

اپلیکیشن همتا در نسخه اندروید و ios طراحی شده است و می‌توانید از پلتفرم‌های مربوطه دریافت کنید. پس از ورود به اپلیکیشن گزینه فعال سازی را بزنید و با وارد کردن شناسه  (IMEI)، شماره تماس و کد ارسالی از طرف همتا در این سامانه ثبت نام کنید.

نکته دیگر اینکه اگر گوشی موبایل شما دو سیمکارت دارد فعال‌سازی یکی از سیمکارت‌ها در سامانه همتا کافی است.

سامانه همتا خدمات دیگری مانند استعلام مالکیت، افزودن دستگاه، وضعیت شناسه و … را در کنار فعال‌سازی گوشی موبایل ارائه می‌دهد. در این مقاله به طور اختصاصی در مورد چگونگی رجیستر کردن صحبت کردیم. اگر در این مورد هنوز سوالی در ذهن دارید در قسمت دیدگاه‌ها سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان آی تی هوم در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های آیفون 14 و 15 رجیستر می‌شوند؟

خیر

چطور از گوشی‌ای که رجیستر نشده استفاده کنیم؟

گوشی موبایلی که رجیستر نشده است را می‌توانید به یک وایفای وصل کنید و از همه امکانات یک گوشی به جز خدمات تماس و پیامک که از طریق مخابرات پشتیبانی می‌شوند، استفاده کنید.

آیا گوشی که در خارج از ایران خریداری شده است رجیستر می‌شود؟

بله، فقط باید قبل از رجیستر کردن گوشی حق گمرک آن را پرداخت کنید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. ذبیح الله

    من میخام گوشی ام را رجستر کنم اما سایت هر موقه بسته است

    پاسخ به این نظر
    1. سوگل مختاری

      سلام دوست عزیز… احتمالا مشکل از سایت همتا هست یا اگر فیلترشکنتون روشن هست، ممکنه نتونید وارد شید. این مورد رو حتما چک کنید.

      پاسخ به این نظر