top banner
لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی و رشته گرافیک

رشته گرافیک اصولا رشته محبوب و دوس داشتنی است که هر ساله تعداد زیادی دانشجو جذب این رشته می شوند و همزمان بسیاری از افراد نیز به بازار کار مربوط به آن هدایت می شوند. نکته ای که وجود دارد این است که همه افرادی که در این رشته مشغول به کار یا تحصیل هستند، نیاز به لپ تاپی دارند که بتوانند امور مربوط به خود را انجام دهند. اما از آنجایی که لپ تاپ هایی که قرار است برای رشته گرافیک مورد استفاده قرار گیرد، لازم است تا سخت افزار خاصی داشته باشند.

در این مقاله قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم که لپ تاپ هایی که قرار است برای رشته گرافیک مورد استفاده قرار گیرند، نیاز است تا از نظر سخت افزاری چه ویژگی هایی داشته باشند و با چه لپ تاپی بهتر می توان نرم افزارهای گرافیکی را اجرا کرد. پس تا انتها با آی تی هوم همراه باشید.

لپ تاپ های مناسب رشته گرافیک و نرم افزارهای گرافیکی

نرم افزارهای گرافیکی چه مشخصاتی دارند؟

نرم افزارهایی که در رشته گرافیک مورد استفاده قرار می گیرند، نرم افزارهای معروفی هستند که حداقل یکبار نام آن ها را شنیده اید. احتمالا همه ی شما با نرم افزار فتوشاپ آشنایی دارید که یکی از محبوب ترین، نرم افزارهایی است که در این رشته مورد استفاده افراد قرار می گیرد. اما علاوه بر نرم افزار فتوشاپ ممکن است شما با برنامه های دیگری مانند INDESIGN، LIGHTROOM، ILLUSTRATOR، COREL DRAW، PAINT،BELENDER و…کار کرده باشید یا آشنایی داشته باشید. البته این که شما در چه حدی قصد دارید از لپ تاپ خود برای اجرای کارهای گرافیکی استفاده کنید، نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. چرا که رده کاربری شما و این که نوع فعالیت شما ساده، متوسط یا حرفه ای است می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. اصولا از نرم افزارهای گرافیکی برای کارهای ویرایش و اشتراک گذاری عکس های دیجیتال، طراحی لوگو، اصلاح تصاویر، ایجاد گرافیک وب، طراحی تبلیغاتی و بسته بندی محصول و…استفاده می شود. اما این ها تنها کاربردهای مربوط به نرم افزارهای گرافیکی نیستند و شما می توانید در زمینه های دیگر نیز از این نرم افزارهای پر کاربرد استفاده کنید. در واقع همه چیزهایی که شما بر روی کاغذ یا صفحه نمایش می بینید توسط نرم افزار گرافیکی لمس و طراحی شده اند.

بهترین لپ تاپ برای تدوین

نرم افزارهای رشته گرافیک

لپ تاپ مورد استفاده برای نرم افزارهایی گرافیکی چه ویژگی هایی دارد؟

برای این که ببینیم برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی لازم است تا چه لپ تاپی را تهیه کنیم تا بتواند بهترین پاسخ به نیاز کاربران را بدهد. لازم است تا از نظر سخت افزاری یک بررسی کلی داشته باشیم:

 پردازنده اصلی (CPU) در اجرای نرم افزارهای گرافیگی

اصولا لپ تاپ هایی که قرار است برای رشته گرافیک و نرم افزارهای گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد باید حداقل پردازنده CORE I3 را در حد کارهای ساده و پردازنده  I5و I7 را برای اجرای کارهای حرفه ای و متوسط رو به بالا داشته باشند تا در زمان کار با مشکل رو به نشوید.

در مورد لپ تاپ هایی core i5 بیشتر بدونید!

CPU مناسب برای لپ تاپ های رشته گرافیک

پردازنده گرافیکی (GPU) در اجرای نرم افزارهای گرافیگی

حداقل کارت گرافیک مورد نیاز در اجرای نرم افزارهای گرافیکی 4 گیگابایت می باشد اما اگر فکر می کنید که قصد دارید برای کارهای حرفه ای از لپ تاپ خود استفاده کنید می توانید این میزان را تا 8 گیگابایت افزایش دهید تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید.

GPU مناسب برای لپ تاپ های مناسب حسابداری

نمایشگر مورد استفاده در اجرای نرم افزارهای گرافیکی

بهتر است برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی از لپ تاپ هایی استفاده کنید که دارای مانتیورهای FULLHD  یا 4K هستند. در انجام کارهای گرافیکی معمولا آنچه که شما در صفحه نمایشگر لپ تاپ مشاهده می کنید با آنچه که در واقعیت مشاهده می کنید کاملا تفاوت دارد. بنابراین باید مانیتوری را انتخاب کنید که از نظر وضوح و رزولوشن در رتبه خوبی قرار گرفته باشد.البته برخی از نمایشگر ها هستند که داری صفحه لمسی می باشند. داشتن این صفحه نمایش می تواند در زمان اجرای کار به شما کمک کند و کار شما را ساده تر کند.

حافظه رم (RAM) در اجرای نرم افزارهای گرافیگی

از آنجایی که نرم افزارهای گرافیکی تا حدودی سنگین هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند، خصوصا زمانی که قصد دارید چندین برنامه را با یکدیگر و به طور همزمان اجرا کنید. هرچقدر که شما میزان رم بیشتری را در اختیار داشته باشید می توانید کار خود را سریع تر انجام دهید و پردازش های بدون دردسری را داشته باشید.اما حداقل 16 گیگابایت و حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم می تواند شما را در انجام کارهایتان یاری کنید.

RAM مناسب برای کارهای گرافیکی

به عنوان نتیجه گیری و سخن آخر…

باید گفت که تا به اینجای کار اطلاعات مفیدی را در خصوص لپ تاپ هایی که برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی مناسب هستند به دست آوردیم و دانستیم که با چه سخت افزاری بهتر می توان از پس اجرای این نرم افزارها بر آمد. لپ تاپ های مناسب رشته گرافیک اصولا دستگاه هایی هستند که چون برای کارهای پیچیده و نسبتا سنگینی مورد استفاده قرار می گیرند باید حتما سخت افزار مناسبی داشته باشند. شما می توانید برای خرید لپ تاپ های مخصوص رشته گرافیک و راهنمایی در زمینه خرید هرگونه لپ تاپ با کارشناسان و مشاوران ما در تیم آی تی هوم ارتباط برقرار کنید و مشاوره رایگان ما در جهت داشتن یک خرید بهتر استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!