top banner
NVIDIA Cart Graphic

در این مقاله با بهترین کارت گرافیک‌ انویدیا آشنا می‌شویم؛ کارت گرافیک‌های اقتصادی تا قوی‌ترین هیولای تاریخ. آیا کارت گرافیک‌های RTX 30 قدیمی شده‌‌اند؟

کارت گرافیک مهم‌ترین بخش یک کامپیوتر رندرینگ یا گیمینگ است؛ حتی اگر قوی‌ترین پردازنده تاریخ را داشته باشید، بدون کارت گرافیک کاری انجام نمی‌شود. همه ما قوی‌ترین کارت گرافیک تاریخ را می‌شناسیم، اما امروز در سال 1402 با کم‌ترین هزینه کدام محصول بالاترین بازدهی را دارد؟ در این مقاله برای هر بودجه یک گزینه فوق العاده وجود دارد که می‌توانید آن را خریداری کنید.

قوی‌ترین کارت گرافیک انویدیا؛ RTX 4090 بیش از حد قدرتمند برای هر کار

کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 پرچمدار این شرکت است، یک کارت گرافیک غول پیکر که هیچ رقیبی ندارد. البته که انویدیا این محصول خود را به قیمت بسیار بالای 1600 دلار به فروش می‌رساند. آیا به این کارت گرافیک نیاز داریم؟ اگر به بازی با کیفیت 8K و تعداد فریم بالا فکر می‌کنید یا در یک استودیو فیلم سازی حرفه‌ای مشغول به کار هستید، بله. این کارت گرافیک هر کاری را با بالاترین سرعت ممکن انجام می‌دهد.

کارت گرافیک RTX 4090 پرچمدار انویدیا است
قوی‌ترین کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 نام دارد

برای مثال: رندرینگ یک فیلم با کیفیت 4K کاری سنگین است. شاید کارت گرافیک RTX 3090 بتواند در کم‌ترین زمان ممکن کار رندرینگ را انجام دهد اما با خرید کارت گرافیک RTX 4090 صبر نمی‌کنید، کار در لحظه انجام خواهد شد. این مساله در مورد تحلیل اطلاعات و کار با نرم افزارهای سه بعدی مانند سالیدورک نیز اتفاق می‌افتد.

اگر زمان معرفی و بررسی کارت گرافیک RTX 3090 Ti را به یاد داشته باشید، یک هیولای تمام عیار بود. حالا کارت گرافیک RTX 4090 در بازی‌های حدود 78 درصد بهتر از کارت گرافیک RTX 3090 Ti عمل می‌کند. معماری جدید ADA چوب جادوی انویدیا است.

خرید کارت گرافیک INNO3D RTX 4090

مشخصات کارت گرافیک RTX 4090

عنوان مقدار/مدل
تراشه Ada AD102
هسته کودا16384
کلاک بوست2520 مگاهرتز
حافظه رم 24 گیگابایت 
توان مصرف 450 وات

نکات مثبت

  • قوی‌ترین کارت گرافیک تاریخ
  • عملکرد فوق العاده در بازی با کیفیت 8K
  • عملکرد فوق العاده در ردیابی اشعه
  • نسخه جدید فناوری DLSS، به نام DLSS 3
  • 24 گیگابایت حافظه کارت گرافیک برای تولید محتوا

نکات منفی

  • قیمت بسیار گران و مصرف برق بالا
  • نیاز به خرید پردازنده و منبع تغذیه قدرتمند

کارت گرافیک RTX 4070Ti؛ تمام فناوری‌های جدید با بهترین قیمت

تمام فناوری‌های انویدیا در کارت گرافیک‌های RTX 40 به بلوغ رسید. ما بهترین عملکرد هسته‌های هوش مصنوعی تنسور، بهترین عملکرد فناوری ردیابی اشعه و فناوری‌هایی مانند DLSS را با کارت گرافیک‌های RTX 40 تجربه می‌کنیم. کارت گرافیک RTX 4070 Ti از RTX 3090Ti قدرت بیش‌تری دارد اما ارزان‌تر است.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti یک کارت گرافیک خوش قیمت و با قدرت فوق العاده است
کارت گرافیک RTX 4070Ti بالاترین قدرت را با کم‌ترین قیمت ممکن به دست شما می‌رساند

کارت گرافیک RTX 4070Ti به راحتی می‌تواند بازی‌های روز دنیا را با کیفیت 8K اجرا کند، کیفیت 4K شبیه به شوخی به نظر می‌رسد. برای ویرایش حرفه‌ای فیلم، رندرینگ و سنگین‌ترین کارهای گرافیکی مناسب است. شما چه کار سنگینی با کامپیوتر انجام می‌دهید؟ آی تی هوم به شما قول می‌دهد که این کارت گرافیک بهترین همراه شما خواهد بود.

خرید کارت گرافیک INNO3D RTX 4070 Ti

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti

عنوانمقدار/مدل
تراشه Ada AD104
هسته کودا7680
کلاک بوست2610 مگاهرتز
حافظه رم 12 گیگابایت 
توان مصرف 320 وات

نکات مثبت

  • بازی با کیفیت 4K و تعداد فریم بالاتر از 60
  • فناوری‌های مدرن DLSS3 و DXR

نکات منفی

  • به نسبت نسل قبل افزایش قیمت شدیدی داشته است

کارت گرافیک RTX 3060 Ti؛ ارزان‌ترین راه برای بازی با کیفیت 2K

همه برای بازی یا دیگر کارهای خود به یک هیولای چند ده میلیون تومانی نیاز ندارند، کارت گرافیک RTX 3060Ti یک راهکار خوش قیمت برای بازی و رندرینگ است. با خرید کارت گرافیک INNO3D RTX 3060Ti می‌توانید بازی‌های روز دنیا را با کیفیت 2K اجرا کنید. البته که این کارت گرافیک با 12 گیگابایت حافظه رم اختصاصی به خوبی می‌تواند همراه شما در تدوین ویدئو و دیگر کارهای گرافیکی باشد.

کارت گرافیک RTX 3060 یک میان رده قابل اعتماد است
کارت گرافیک RTX 3060 Ti جدیدترین بازی‌های روز دنیا را با کیفیت و تعداد فریم مناسب اجرا می‌کند

این کارت گرافیک با قیمت مناسبی فناوری‌های DLSS، هسته‌های تنسور، هسته‌های ردیابی اشعه و دیگر ویژگی‌های نرم افزاری را به دست شما می‌رساند. دلیل انتخاب کارت گرافیک INNO3D RTX 3060Ti برای معرفی، سیستم خنک کننده قدرتمند آن است که در محصولات رقبا به سختی دیده می‌شود.

خرید کارت گرافیک INNO3D RTX 3060 Ti

مشخصات کارت گرافیک RTX 3060Ti

عنوان مقدار/مدل
GA104تراشه 
3584هسته کودا 
 هرتز1837کلاک بوست 
12 گیگابایت حافظه رم 
220 واتتوان مصرف

نکات مثبت

  • عملکرد قابل توجه در کیفیت 2K
  • 12 گیگابایت حافظه رم
  • قیمت عالی به نسبت عملکرد

نکات منفی

  • پهنای باند حافظه رم از کارت گرافیک RTX 3080 کمتر است

کارت گرافیک GTX 1650؛ ارزان‌ترین راه برای بازی کردن!

کارت گرافیک GTX 1650 ارزان‌ترین راهی است که شما را به دنیای بازی‌ها می‌رساند. این کارت گرافیک به راحتی می‌تواند بازی‌های روز دنیا را در کیفیت FHD با تعداد فریم مناسب اجرا کنید. این کارت گرافیک شاید جدیدترین فناوری‌های انویدیا را به همراه نداشته باشد، اما به نسبت قیمت بهترین انتخاب شما در این محدوده خواهد بود.

کارت گرافیک GTX 1650 هم‌چنان توسط انویدیا تولید شده و با برندهای مختلف وارد کشور می‌شود. در زمان انتخاب کارت گرافیک و خرید آن از برندهای موجود در بازار کشور باید به سیستم خنک کننده و کیفیت قطعات آن توجه کنید. این کارت گرافیک می‌تواند همراه شما برای آغاز تدوین و ویرایش ویدئو با کیفیت مناسب باشد. چرا همین حالا برای راهنمایی بیش‌تر با کارشناسان آی تی هوم تماس نمی‌گیرید؟

مشخصات کارت گرافیک GTX 1650

عنوانمقدار/مدل
TU117تراشه 
896هسته کودا 
 هرتز1860کلاک بوست 
8 گیگابایت حافظه رم 
80 واتتوان مصرف

نکات مثبت

  • بالاترین قدرت پردازش به نسبت قیمت
  • ارزان‌ترین کارت گرافیک مناسب برای بازی
  • به پردازنده قدرتمند نیاز ندارد

نکات منفی

  • از فناوری‌های جدید انویدیا پشتیبانی نمی‌کند

نتیجه گیری

انویدیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت گرافیک در جهان است. هر کدام از محصولات معرفی شده توسط این شرکت یک گزینه فوق العاده برای گروهی از کاربران به حساب می‌آیند، اما مجموعه آی تی هوم با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود در ایران بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کند. اگر کارت گرافیک مورد نیاز شما در این فهرست وجود ندارد با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!