top banner
رم برای برنامه نویسی

اگر قصد شروع برنامه نویسی و خرید لپ تاپ مناسب برای این کار را داشته باشید، احتمالا شنیده اید که نقش حافظه رم در برنامه نویسی بسیار مناسب است!

اگر دوست دارید بدانید که حافظه رم مورد نیاز برای برنامه نویسی به چه میزان است و چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید تا انتهای مقاله آی تی هوم را دنبال کنید.

حافظه ی RAM در برنامه نویسی چه نقشی دارد؟

فرقی نمی‌کند که شما یک برنامه نویس با سابقه و حرفه‌ای باشید یا شخصی که قرار است تازه کار برنامه نویسی را شروع کند!

در هر صورت شما به یک سیستم یا لپ تاپی نیاز دارید که میزان حافظه رم RAM کافی داشته باشد! احتمالا این سوال را در ذهن دارید که میزان حافظه ی رم کافی برای برنامه نویسی چقدر است؟

در جواب باید گفت میزان رم باید به اندازه‌ای باشد که هنگام کدنویسی و کار کردن با نرم افزارهای مختلف، هیچ مشکل یا کندی در کار شما ایجاد نشود! این جمله به این معناست که باید دست شما برای اجرای فریم ورک‌ها و پلتفرم‌های مختلف باز باشد.

احتمالا همه این موضوع را شنیده اید که هرچه میزان حافظه رم بیشتر باشد، برنامه‌ها و تسک های شما با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد! این جمله کاملا درست است اما به یاد داشته باشید که تنها میزان رم کافی نمی‌تواند تعیین کننده سرعت و عملکرد کامپیوتر یا لپ تاپ شما باشد. اما تاثیر زیادی بر روی این موضوع خواهد داشت.

پس در زمان خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی حتما به این موضوع دقت داشته باشید!

حافظه رم برای برنامه نویسی
یک برنامه نویس به چه فضایی از رم نیاز دارد؟

برنامه نویس‌ها با چه نرم افزارهای سرو کار دارند و هرکدام چقدر فضای رم را اشغال می‌کند؟

معمولا برنامه نویس‌ها بسته به این که به چه زبانی برنامه نویسی می‌کنند ممکن است تا با نرم افزارها، فریم ورک‌ها و پلتفرم‌های مختلفی سرو کار داشته باشند!

در ادامه لیستی از نرم افزارها و برنامه‌های کاربری‌های مختلف برای برنامه نویس‌ها قید شده است! ما به صورت تقریبی فضایی که هر کدام از این نرم افزارها ممکن است تا اشغال کنند را بیان کرده ایم.

کاربریمیزان حافظه رم مورد نیاز
نرم افزارهای مجموعه Officeبین 2 تا 32 گیگابایت
کار با pdfبین 2 تا 4 گیگابایت
استفاده از مرورگر وببین 2 تا 16 گیگابایت
ادیت تصاویربین 8 تا 16 گیگابایت
ادیت فایل ویدیوییبین 16 تا 32 گیگابایت
استفاده از مرورگر وب ( بالای 20 تب)بین 8 تا 32 گیگابایت

البته این نکته را در نظر داشته باشید که کدنویسی یا برنامه نویسی به خودی خود، مقدار زیادی از رم سیستم شما را مصرف نمی‌کند! و برای این که متوجه شوید که چه مقدار حاظفه رم برای برنامه نویسی نیاز دارید، باید ببینید که بطور روزانه در کنار کدنویسی چه استفاده‌های دیگری از لپ تاپ خود خواهید داشت!

همچنین در اجرای بهتر و راحت‌تر نرم افزارها قطعات دیگری مانند پردازنده نیز نقش مهمی دارند اما به صورت کل می‌توان گفت که….

داشتن فضای 8 گیگابایت رم، یک انتخاب ایده آل برای برنامه نویسی است.

بیشتر بدانید، راحت‌تر انتخاب کنید: لپ تاپ با رم 8

به عنوان جمع بندی باید گفت…

شما با داشتن حافظه رم کافی و یک پردازنده‌ی مناسب می توانید به راحتی برنامه نویسی را انجام دهید. برخی از افراد به اشتباه برای خرید لپ تاپ برنامه نویسی به سراغ ظرفیت های بالا مانند 32 گیگابایت می روند، در صورتی که به این فضا نیاز پیدا نخواهند کرد!

مگر برای اجرای بازی و ادیت حرفه‌ای تصاویر!

پس انتخاب و خرید یک لپ تاپ با رم 8 یا 16  یک انتخاب منطقی و ایده آل است و پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای حافظه‌ی بیشتر، تنها هدر دادن بودجه است1

  • اکثر برنامه نویسان برای انجام کارهای اصلی برنامه نویسی مثل کدنویسی و توسعه زبان‌های مختلف، به بیش از 16 گیگابایت رم نیاز ندارند.
  • توسعه دهندگان بازی‌ها و برنامه نویسانی که با امور گرافیکی نیز سروکار دارند (مانند برنامه نویسان فرانت اند) 12 گیگابایت رم کافی است.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!