top banner
لپ تاپ مناسب بازی فیفا

بازی فیفا یکی از بازی‌های محبوب است که تقریبا جزو خاطرات کودکی تا بزرگسالی بسیاری از افراد است. این بازی مهیج و جذاب تجربه‌ی بی‌نظیری از بازی فوتبال را خاطرات شما ماندگار خواهد کرد

در این مقاله قرار است تا در مورد لپ تاپ مناسب بازی فیفا 2020 تا 2023 صحبت کنیم و بگوییم که چه لپ تاپی و با چه سخت افزاری برای اجرای این بازی بهتر است! بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

بازی FIFA؛ تجربه ای بی‌نظیر از بازی فوتبال

بازی فیفا جزو سری بازی های ورزشی است که توسط شرکت EA Sports توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی هر ساله به‌روزرسانی می‌شود و می توانید بهبودهایی در زمینه‌ی گرافیکی، تغییرات در گیم‌پلی و اضافه شدن تیم‌ها و لیگ‌های جدید در آن را مشاهد کنید.

بازی فیفا به شما امکان تجربه یک بازی واقعی فوتبال را می‌دهد و شما می‌توانید با تیم‌های محبوب خود، در مسابقات و جام‌های مختلف شرکت کنید.

لپ تاپ مناسب بازی فیفا

در ادامه باید اضافه کرد که در چندین سری جدید، گرافیک بازی FIFA به‌روز شده و با جزئیات بالا و شباهت واقعی به بازیکنان و استادیوم‌ها، تجربه بصری زیبایی را ارائه می‌دهد. بازیکنان با حرکات و شخصیت‌های واقعی به تصویر کشیده شده‌اند و میدان فوتبال با جزئیات زیادی شامل چمن، تماشاگران و دیگر جزئیات طراحی شده است.

در ادامه قرار است تا به سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی فیفا 2020 تا 2023 اشاره کنیم.

سخت افزار مناسب بازی FIFA 2020  تا 2023

برای اجرای بازی FIFA 2020 تا 2023 به بهترین شکل ممکن، شما به یک لپ تاپ با مشخصات زیر نیاز دارید که بتواند به بهترین شکل ممکن در اجرای بازی شما را همراهی کند.

پردازنده

اگر شما قصد اجرای بازی FIFA به بهترین شکل ممکن را دارید، بهتر است یک لپ تاپ با پردازنده قدرتمند انتخاب کنید. یک پردازنده ی قدرتمند از نسل جدید بازی را با بهترین سرعت ممکن و بدون لگ اجرا خواهد کرد. برای انتخاب پردازنده شما می‌توانید به سراغ پردازنده هایی که در جدول زیر قید شده است، بروید.

اجرای متوسطIntel Core i5AMD Ryzen 5
اجرای حرفه ایIntel Core i7AMD Ryzen 7

همچنین بهتر است تا پرازنده‌ی انتخابی شما از نسل جدید باشد! به طور مثال اگر قصد خرید پردازنده‌ی اینتلی را دارید، بهتر است تا به سراغ پردازنده های نسل 11 یا پردازنده نسل 12 بروید.

اگر قصد خرید دارید: لپ تاپ نسل 12

بهترین لپ تاپ برای بازی فیفا

کارت گرافیک

داشتن یک کارت گرافیک قوی برای اجرای بازی FIFA ضروری است.

شما می‌توانید با صرفه هزینه‌ی معقولی به سراغ انتخاب لپ تاپی بروید که مجهز به کارت گرافیکهای سری GTX یا RTX از برند انویدیا هستند. به طور مثال کارت گرافیک GTX1660  یا GTX1660ti برای افرادی که با بودجه معقول به دنبال خرید لپ تاپ برای بازی فیفا هستند، مناسب است. اما کارت گرافیک RTX3050  یا RTX3060 برای عملکرد بهتر، انتخاب بهتری است!

مشاهده‌ی بیشتر: لپ تاپ 3050

مشاهده‌ی بیشتر: لپ تاپ 3060

حافظه رم و ذخیره سازی

برای اجرای بازی FIFA داشتن حداقل 8 گیگابایت حافظه رم پیشنهاد می شود، اما اگر بتوانید لپ تاپی را خریداری کنید که 16 گیگابایت حافظه رم داشته باشد، بازی را بهتر و بدون لگ اجرا خواهید کرد. البته توجه به فضای ذخیره‌سازی را فراموش نکنید! چرا که با توجه به به‌روزرسانی‌ها و اضافه شدن محتواهای جدید به بازی فیفا، قطعا شما نیازمند فضای ذخیره‌سازی زیادی خواهید بود. بهتر است تا در زمان خرید لپ تاپ حداقل 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در نظر داشته باشید!

حافظه رم برای اجرای بازی فیفا

به عنوان نکته باید گفت سعی کنید تا در صورت امکان لپ تاپی را انتخاب کنید که فضای ذخیره سازی آن از نوع SSD باشد تا بتواند سرعت بارگذاری بازی را افزایش می‌دهد.

همچنین بهتر است تا قطعاتی مانند حافظه RAM یا SSD امکان ارتقا داشته باشند تا اگر در آینده به فضای بیشتری نیاز پیدا کردید، دچار مشکل نشوید.

مشاهده‌ی بیشتر: لپ تاپ با رم 16

نمایشگر

وجود یک نمایشگر با کیفیت برای لذت بردن از بازی FIFA ضروری است. البته شما باید علاوه بر کیفیت نمایشگر به ابعاد و اندازه‌ی آن نیز دقت کنید. برای اجرای بازی  FIFA شما به یک لپ تاپ با صفحه نمایش 15 اینچ یا بزرگتر نیاز خواهید داشت که کیفیت آن FHD یا بالاتر باشد.

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ 15 اینچی

پیشنهاد ما به شما: لپ تاپ 17 اینچی

سیستم خنک کننده

برای بازی‌های سنگین مانند FIFA، لپ تاپی با سیستم خنک‌کننده قوی و کارآمد مهم است. زیرا فعالیت مداوم پردازنده و کارت گرافیک در طول بازی ممکن است باعث افزایش دما و حرارت داخلی لپ تاپ شود. پس حتما به این موضوع دقت داشته باشید. عموما لپ تاپ گیمینگ ایسوس که انتخاب خوبی برای اجرای بازی فیفا است، این ویژگی را دارند و سیستم خنک کننده‌ی آن ها بسیار قدرتمند است.

پورت

مطمئن شوید که لپ تاپ انتخابی شما دارای پورت‌های متنوعی است تا بتوانید دستگاه‌های جانبی مانند کنترلر‌های بازی، هدست‌های گیمینگ و دستگاه‌های USB را به آن متصل کنید. برخی از پورت‌های مهم شامل پورت‌های USB 3.0 و USB Type-C، HDMI و Mini DisplayPort برای اتصال به مانیتور خارجی و جک هدفون/میکروفون نیاز است.

پورت های لازم برای لپ تاپ مناسب فیفا

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای اجرای بازی فیفا 2020 تا 2023

در ادامه و با توجه به موارد گفته شده، تعدادی از بهترین لپ تاپ های مناسب بازی فیفا 2020 تا 2023 را به شما معرفی کرده ایم.

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله در مورد لپ تاپ مناسب بازی FIFA صحبت کردیم، بهتر است تا علاوه بر سایر نکات گفته شده با توجه به استفاده مکرر، لپ تاپی را انتخاب کنید که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و در برابر ضربه مقاوم باشد. همچنین بهتر است تا لپ تاپ مورد نظر شما سیستم صوتی قدرتمندی داشته باشد تا  امکان شنیدن جزئیات صداها و موسیقی‌های بازی را به شما می‌دهند.

امیدواریم که این مطلب برای شما میفد باشد و در زمان خرید لپ تاپ برای بازی فیفا بتوانید از آن استفاده کنید.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!