top banner
ویرایش نوشته

ابزارهای هوش مصنوعی برنامه نویسی در حال تبدیل شدن به عصای دست بسیاری از کدنویسان مدرن هستند. در این مقاله قصد داریم تا به شما بهترین ابزار هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسان را معرفی کنیم.پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا کدنویسی با ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی ممکن است؟

بله، به صورت خلاصه باید گفت که نوشتن کد به کمک ابزار هوش مصنوعی کاملا ممکن است. در واقع نه تنها شما می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید، بلکه استفاده از ابزار درست می‌تواند دقت و کیفیت کد شما را به شدت بهبود ببخشد. کد هوش مصنوعی کدی است که توسط AI نوشته شده باشد. این برنامه‌های AI توانایی نوشتن کد به صورت خودکار و حتی ترجمه کد از زبانی به زبان دیگر را دارند.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی

با این حال ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی مشکلاتی نیز دارند. به همین سبب است که برنامه‌نویسان از این ابزار برای افزایش بهینگی و کیفیت استفاده می‌کنند. در واقع ابزار AI جایگزینی برای کدنویسان انسان نیستند. برای مثال یک تیم تحقیقاتی در استنفورد به این نتیجه رسید که مهندسانی که از ابزار AI برای کدنویسی استفاده می‌کنند، نرم‌افزارهایی را توسعه می‌دهند که امنیت کم‌تری دارد. به زبان دیگر، استفاده از ابزار AI هنوز کاملا امن نیست. اما نمی‌توان محبوبیت و کارایی این برنامه‌ها را نادیده گرفت.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی

با این اوصاف بهتر است تا برخی از ابزار برنامه نویسی AI موثر را به شما معرفی کنیم. در حال حاضر OpenAI Codex محبوب‌ترین ابزار AI برای کدنویسان به شمار می‌رود. اما برنامه‌های کارآمد زیاد دیگری هم وجود دارند. این شما و این بهترین ابزار برنامه نویسی AI در سال 2023:

1. OpenAI Codex

همان‌طور که اشاره شد، OpenAI Codex در حال حاضر محبوب‌ترین ابزار برنامه نویسی AI است. این برنامه بر اساس مدل زبانی OpenAI LLM طراحی و میلیاردها خط کد را خوانده است. OpenAI Codex در بیش از ده زبان برنامه‌نویسی توانایی کمک به کدنویسان را دارد.

ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی OpenAI Codex

2. AlphaCode

یک کدنویس هوش مصنوعی دیگر AlphaCode از DeepMind است که در حال حاضر توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. AlphaCode به برنامه‌نویسان دسترسی به کد سورس از مجموعه‌ای از زبان‌های مختلف را می‌دهد. با کمک AlphaCode، کدنویسان قادر به استفاده از هزاران مجموعه کد از پیش نوشته شده و استفاده آسان از APIهای ترد پارتی خواهند بود. AlphaCode هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است.

AlphaCode برای کد نویسی

3. Tabnine

Tabnine که ابزار تکمیل کد AI است که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق (Deep Learning)، به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا کد خود را کامل کنند. به علاوه Tabnine از چندین زبان برنامه‌نویسی از جمله Java ،Python و ++C پشتیبانی می‌کند. این ابزار کاملا اپن سورس بوده و شرکت‌هایی مثل فیسبوک و گوگل هم از آن استفاده می‌کنند. اگر شما در کنار برنامه نویسی، کار طراحی گرافیکی را نیز برای توسعه‌ی کار خود انجام می‌دهید، مقاله ابزار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها را از دست ندهید. مطلبی بسیار کاربردی!

Tabnine ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

4. Polycoder

Polycoder یک گزینه جانبی اپن سورس برای OpenAI Codex است. این برنامه با 249 گیگابایت پایگاه کد در 12 زبان مختلف آموزش دیده شده است. کدنویسان با Polycoder قادر به تولید کد برای برنامه‌های وب، یادگیری ماشینی و موارد دیگر خواهند بود. این برنامه به خاطر سرعت بالای خود در تولید کد بین برنامه‌نویسان محبوب است. آیا شما علاقمند به سایت ‌هایی هستید که به کمک هوش مصنوعی بتوانید کار خود را به سادگی پیش ببرید؟ پس مقاله‌ی 10 سایت هوش مصنوعی کاربردی را از دست ندهید!

5. DeepCode

DeepCode یک ابزار AI ابری برای تحلیل کد است که به صورت خودکار پایگاه کدهای یک پروژه را بررسی و باگ‌های احتمالی آن را شناسایی می‌کند. این ابزار خدمات خود را برای چند زبان برنامه‌نویسی محبوب از جمله Java ،Python و JavaScript ارائه می‌دهد. DeepCode به خاطر دقت بالای خود در شناسایی باگ‌ها توسط کدنویسان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6. Codiga

Codiga یک ابزار آنالیز ایستا است که از امن بودن کد نوشته شده توسط شما اطمینان حاصل می‌کند. این برنامه از زبان‌های محبوبی مثل JavaScript، Python ،Ruby ،Kotlin و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. با Codiga شما مشکلات امنیتی کد خود را به صورت همزمان بررسی می‌کنید. به علاوه این برنامه شامل یک فیکسر خودکار برای رفع مشکلات کد است.

ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی Codiga

7. Visual Studio IntelliCode

Visual Studio IntelliCode افزونه‌‎ای برای ادیتور Visual Studio بوده که توسط مایکروسافت خلق شده است. این ابزار تجربه‌های کدنویسی با کمک AI را به منظور بهبود بازتولید در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. به علاوه IntelliSense در تکمیل هوشمندانه کد به شما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا شما زمان کمتری را صرف باگ‌زدایی کد کنید.

8. PyCharm

PyCharm یک ابزار تکمیل کد از شرکت JetBrains است. این ابزار هم به کدنویسان قابلیت تکمیل کد به صورت هوشمندانه را می‌دهد. PyCharm از چندین زبان برنامه‌نویسی از جمله Python و Java پشتیبانی می‌کند. کدنویسان به خاطر دقت بالای PyCharm از آن استفاده می‌کنند. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید مدت زمان صرف شده در امور کدنویسی را کاهش دهید.

جمع‌بندی بهترین ابزار برنامه نویسی هوش مصنوعی

حالا شما می‌دانید که کدام ابزار هوش مصنوعی برنامه نویسی قادر به کمک به شما در نوشتن کد هستند. ابزار AI به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا کار خود را به صورت هوشمندانه‌تر و بهینه‌تر انجام دهند. با این حال هنوز هم برای نوشتن کد خوب، به یک برنامه‌نویس خوب نیاز است و نمی‌توان هوش مصنوعی را به صورت کامل جایگزین کدنویس انسان کرد.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!