top banner

دوران آثار هنری هوش مصنوعی فرا رسیده است. اینترنت هم پر از کاربرانی است که به دنبال بهترین دستور برای خلق تصاویر AI جذاب می‌گردند. یکی از محبوب‌ترین ابزار AI، هوش مصنوعی Midjourney است. با استفاده از میدجرنی قادر به خلق تصاویر و مناظر رویاگونه هستید.

اگر ایده کار کردن با Midjourney برای شما جذاب است، خبر خوبی داریم. ساخت یک حساب کاربری در وب‌سایت Midjourney رایگان بوده و تنها پس از چند دقیقه قادر به تولید تصاویر به کمک هوش مصنوعی خواهید بود. اگر می‌خواهید تا کار با Midjourney را یاد بگیرید، در ادامه مقاله با آی تی هوم همراه باشید.

چگونه از هوش مصنوعی Mijourney استفاده کنیم؟

قدم اول: ابتدا باید از داشتن یک حساب کاربری Discord مطمئن شوید. میدجرنی از یک سایت اختصاصی برخوردار است، اما تنها با داشتن یک دعوت قادر به استفاده از آن خواهید بود. برای اکثر کاربران، Midjourney تنها از طریق دیسکورد قابل دسترس است. اگر تاکنون حساب کاربری Discord خود را نساخته‌اید، باید گفت که ثبت نام در این شبکه اجتماعی هم رایگان می‌باشد.

قدم دوم: به وب‌سایت Midjourney مراجعه کنید. در اینجا گزینه Join the Beta را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه شما را به یک لینک دعوت Discord می‌برد.

هوش مصنوعی Midjourney

قدم سوم: دعوت Discord به Midjourney را بپذیرید. سپس گزینه Continue to Discord را انتخاب کنید.

میدجرنی

قدم چهارم: برنامه Discord شما به صورت خودکار باز خواهد شد. پس از باز شدن این برنامه، آیکون میدجرنی که شبیه به یک کشتی است را در منوی سمت چپ انتخاب کنید.

قدم پنجم: در کانال‌های Midjourney، به دنبال اتاق‌های Newcomers بگردید. معمولا چندین اتاق Newcomer باز هستند. این اتاق‌ها نام‌هایی مثل newbies-172 خواهند داشت. یکی از اتاق‌ها را به دلخواه انتخاب کنید.

هوش مصنوعی میدجرنی

قدم ششم: حالا آماده خلق آثار هنری AI هستید. پیش از شروع، باید بدانید که تعداد محدودی دستور برای خلق تصویر در حالت رایگان وجود دارد. شما می‌توانید تقریبا 25 عکس بسازید. پس از آن، باید برای ادامه یک اشتراک خریداری کنید. اگر قصد هزینه کردن ندارید، بهتر است کمی پیش از استفاده از Midjourney به تصاویری که می‌خواهید بسازید فکر کنید. می‌توانید از دستور help/ برای دریافت یک سری نکات آموزشی بهره ببرید.

قدم هفتم: از دستور imagine/ در چت Discord اتاق‌های Newcomers استفاده کنید. انجام این کار کادری را ایجاد خواهد کرد و شما می‌توانید توصیف خود از تصویر مد نظر را در اینجا تایپ کنید. هر چه توضیحات شما دقیق‌تر باشند، “هوش مصنوعی Midjourney” تصویر بهتری را خلق خواهد کرد. اگر به دنبال یک سبک خاص هستید، آن را در توضیحات ذکر کنید. وقتی توضیحات‌تان به پایان رسید، گزینه Enter را انتخاب کنید.

Midjourney AI

قدم هشتم: به Midjourney حدود یک دقیقه وقت دهید تا تصویر شما را بسازد. معمولا این AI چندین تصویر را براساس توصیف شما خلق خواهد کرد. حالا شما برای ادامه چندین گزینه دارید.

به پایین عکس‌ها نگاه کنید. چند دکمه U و V با شماره‌گذاری 1 تا 4 در این قسمت دیده می‌شود. این اعداد برای تصاویری هستند که میدجرنی خلق کرده است. انتخاب U آن تصویر را بزرگتر کرده و رزولوشن آن را افزایش می‌دهد. گزینه V هم یک تصویر کاملا جدید را براساس عکسی که انتخاب کرده‌اید خلق خواهد کرد. یک دکمه Refresh هم وجود دارد که گروهی از تصاویر کاملا جدید را ایجاد می‌کند. در نظر داشته باشید که هر کدام از این گزینه‌ها، بخشی از دستورهای رایگان شما را مصرف خواهند کرد.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید تا از Midjourney به دفعات متعدد استفاده کنید، می‌توانید دستور subscribe/ را در دیسکورد تایپ کنید تا لینکی برای خرید اشتراک برای شما ارسال شود. آن‌هایی که می‌خواهند به صورت جدی و طولانی‌مدت از میدجرنی استفاده کنند می‌توانند نگاهی به کتاب دستورالعمل آن بیندازند. این صفحه که در وب‌سایت میدجرنی است، آموزش‌های دقیق‌تری در رابطه با خلق تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!