top banner
بهترین بازی های کمپیوتری در لپ تاپ ۲۰۲۳

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023 چه آثاری هستند؟ از عناوین عظیمی مثل Starfield تا بازی‌های جذاب و جمع‌وجوری مثل Hi-Fi Rush، بازی‌های زیادی در سال 2023 عرضه شده‌اند که می‌توانند لقب بهترین بازی کامپیوتر را به خود اختصاص دهند. کشف بهترین بازی های کامپیوتر کار آسانی نیست. احتمالا متوجه شده‌اید که هر ساله بازی‌های ویدیویی زیادی روانه بازار می‌شوند. در حال حاضر بیش از 50 هزار بازی در فروشگاه Steam وجود دارد. تازه این تنها آمار یک فروشگاه است و پلتفرم‌های دیگری مثل Epic Games و GOG هم وجود دارند.

معرفی بهترین بازی‌ های کامپیوتر و لپ تاپ در 2023

پس ما در آی تی هوم این مطلب را نوشته‌ایم تا به شما در این زمینه کمک کنیم. در ادامه شما می‌توانید فهرست بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023 را مشاهده کنید. چه در حال استفاده از یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند باشید و چه به تازگی یک کیس جمع کرده‌اید و می‌خواهید قدرت کارت گرافیک خود را به رخ بکشید، اثری برای سلیقه شما در فهرست زیر پیدا می‌شود. البته توجه داشته باشید که آثار زیر همه در سال 2023 عرضه شده‌اند. پس با فهرست بهترین “بازی های کامپیوتر و لپ تاپ” در تاریخ طرف نیستیم.

Alan Wake 2

Alan Wake نامی آشنا در جهان گیمینگ است. این شخصیت در سال 2010 و به لطف یک بازی بسیار باکیفیت از استودیوی Remedy به ما معرفی شد. بازی اول یک DLC به نام American Nightmare داشت و به صورت ریمستر دوباره عرضه شد. با این وجود تمام طرفداران به مدت بیش از یک دهه منتظر دنباله مستقیم این بازی بوده‌اند.

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

بازی Alan Wake 2 در جریان رویداد The Game Awards 2021 معرفی و بالاخره در سال 2023 عرضه شد. داستان این بازی در حالی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی داستان ما در حال پوسیدن در Dark Place است. حداقل حالا می‌دانیم که او تمام این مدت کجا بوده است. اما Wake تنها شخصیتی نیست که شما در این بازی کنترل می‌کند. یک پروتاگونیست جدید در قالب مامور FBI یعنی Saga Anderson هم به عنوان شخصیت جدید تحت کنترل شما خواهد بود. Anderson به دنبال کشف اسرار تاریک شهر Bright Falls است. در طول داستان منحصر به فرد بازی شما بین این دو شخصیت جابه‌جا می‌شوید.

Starfield

سال‌ها می‌شود که نام Starfield بر سر زبان گیمرها بوده است. ایده وجود کهکشانی عظیم برای گشت و گذار و 1000 سیاره برای اکتشاف با سفینه شخصی شما، رویایی برای بسیاری از افراد است. با تجربه Starfield هم خواهید فهمید که خیل عظیمی از فعالیت‌های مختلف در بازی وجود دارد. Bethesda Game Studios با Starfield تلاش کرده اثری را بسازد که به عقیده بسیاری غیر ممکن است.

بازی های کامپیوتر و لپ تاپ

اگر همیشه رویای یافتن خانه شخصی خود در گوشه‌ای خلوت از کهکشان را داشته‌اید یا روابط تازه و متفاوتی را با افراد مختلف شکل دهید، پس تجربه Starfield برای شما ضروری است. Starfield اولین آی‌پی جدید از استودیوی Bethesda Game Studios در 25 سال گذشته است و به عقیده بسیاری با یکی از بهترین آثار این استودیو طرف هستیم.

Baldur’s Gate 3

بازگشت شکوهمندانه یکی از قدیمی‌ترین سری‌های نقش‌آفرینی جهان گیمینگ تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های سال 2023 و حتی تاریخ شده است. با وجود اینکه Baldur’s Gate 3 روی پلی استیشن 5 هم در دسترس است، اما نسخه کامپیوتر آن بدون شک بهترین راه برای تجربه این بازی است. این ماجراجویی فانتزی در جهان Dungeons & Dragons جریان دارد، اما احتمالا بزرگترین دستاورد آن شبیه‌سازی کامل تجربه یک دست بازی D&D با دوستان و آزادی عمل بالای همراه با آن است. میزان آزادی عملی که شما در این بازی دارید بی‌سابقه و دیوانه‌وار است. شما به راحتی می‌توانید ده‌ها ساعت در جهان Baldur’s Gate 3 گم شوید.

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

Cocoon

در Cocoon شما کنترل یک حشره کوچک را به دست می‌گیرید که در جهانی بزرگ گم و توسط انواعی از پازل‌ها احاطه شده است. این بازی توسط استودیویی جدید متشکل از توسعه‌دهندگان کلیدی بازی Limbo ساخته شده است. در مرکز پازل‌های چالش برانگیز و درگیرکننده این بازی، شاهد روایت داستانی زیبا در مورد خودشناسی و تلاش برای بهبود نفس هستیم.

Resident Evil 4

شرکت Capcom اخیرا در حال بازسازی یا به اصطلاح ریمیک آثار کلاسیک سری Resident Evil و عرضه آن برای پلتفرم‌های مدرن بوده است. با این وجود هیچ‌کدام از این ریمیک‌ها به اندازه ریمیک Resident Evil 4 فشار انتظارات را روی شانه‌های خود حس نمی‌کردند. Resident Evil 4 اصلی برای سال‌ها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ژانر وحشت بقا شناخته می‌شد.

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

Capcom هم با دانستن این موارد، با دقت زیادی دست به ریمیک Resident Evil 4 زد. این ریمیک شامل طیفی از آپگرید‌های مختلف می‌شود تا کل بازی حس و حال مدرنی داشته باشد، اما به روح تجربه اصلی صدمه‌ای وارد نشده است. همچنین Resident Evil 4 هرگز زیباتر از این نبوده است. پس شما می‌تواند وحشت‌های Las Plagas را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Cyberpunk 2077 عرضه ناامیدکننده‌ای داشت و نتوانست ابدا در حد و اندازه هایپ شدیدی که آن را فرا گرفته بود ظاهر شود. اما استودیوی CD Projekt RED این بازی را رها نکرد و شاهد عرضه متداوم آپدیت‌های کیفی برای بازی بودیم. این قضیه تا سپتامبر سال 2023 و عرضه آپدیت بزرگ 2.0 ادامه داشت. آپدیتی که به کل Cyberpunk 2077 و بسیاری از سیستم‌های آن را متحول کرد و حالا گیمرها آن اثری که در ابتدا می‌خواستند را در اختیار دارند.

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

در کنار عرضه این آپدیت شاهد اضافه شدن یک بسته الحاقی بزرگ به نام Phantom Liberty بودیم که منطقه کاملا جدیدی را به بازی اضافه می‌کند. Cyberpunk 2077 در سال 2023 یک اکشن نقش‌آفرینی متمرکزتر و جذاب‌تر است که به شما اجازه می‌دهد تا هر طور که می‌خواهید با نایت سیتی تعامل کنید. Phantom Liberty هم سیستم‌ها و یک داستان جدید با نقش‌آفرینی Idris Elba را به تجربه کلی اضافه می‌کند. همچنین اثری بهتر برای به رخ کشیدن قدرت PC شما وجود ندارد.

Dead Space

Dead Space 2023 یک ریمیک فوق‌العاده از شاهکار وحشت بقای سال 2008 است. به لطف زحمات استودیوی EA Motive، در این ریمیک شاهد جلوه‌های بصری ارتقا یافته، المان‌های گیم‌پلی بهبود یافته و انواع دیگری از پیشرفت‌ها نسبت به بازی اصلی هستیم. بازیکنان بار دیگر پا جای پای Isaac Clarke می‌گذارند تا با دشمنان وحشتناک سفینه USG Ishimura مقابله کنند. پیشرفت‌های متعدد این ریمیک باعث شده تا Dead Space 2023 بهترین روش برای تجربه Dead Space باشد.

Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush یکی از جواهرات نادر مدیوم بازی‌های ویدیویی است. این بازی از آن دست آثاری است که به ما نشان می‌دهد بازی‌های ویدیویی می‌توانند خیلی بیشتر از چیزی که الان هستند باشند. با تجربه Hi-Fi Rush خواهید فهمید که تا کنون اثری مثل این را بازی نکرده‌اید. از جلوه‌های بصری سل-شید خارق‌العاده این بازی گرفته تا سیستم مبارزت هک-اند-اسلش ریتم‌محور آن، Hi-Fi Rush تجربه‌ای است که افراد کمی آن را فراموش خواهند کرد.

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

Diablo 4

سری Diablo یاقوت تاج سر استودیوی Blizzard Entertainment است. این سری قدیمی داستانی بی‌پایان در مورد نبرد خیر در مقابل شر، جهنم در مقابل بهشت و کلیک کردن بازیکن است. Diablo 4 هم به عقیده بسیاری بزرگترین و بهترین نسخه این سری است. در Diablo 4 شما داستانی درگیرکننده، یک چرخه گیم‌پلی جذاب و اعتیادآور و جلوه‌های بصری زیبا را تجربه خواهید کرد.

Street Fighter 6

شرکت Capcom اخیرا روی دور بوده است. نشان به این نشانی که آن‌ها تنها شرکتی هستند که دو جایگاه در این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. Street Fighter 6 را هم مثل Resident Evil 4 می‌توان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ ژانرش دانست. چه یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌های حرفه‌ای باشید و چه صرفا تفننی به سراغ این ژانر بروید، Street Fighter 6 پتانسیل سرگرم کردن شما برای ساعت‌های متوالی را دارد. Street Fighter 6 مبارزات 1v1 مشهور این سری را دارا است. اما در کنار آن شاهد یک بخش داستانی 15 ساعته هستیم که به بازیکنان اجازه می‌دهد با مکانیک‌ها و تاریخچه جهان Street Fighter آشنا شوند.

بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

مکانیک‌های مبارزه Street Fighter هم هرگز بهتر از Street Fighter 6 نبوده‌اند. اضافه شدن ویژگی Drive Bar باعث شده تا تصمیم‌گیری به هنگام مبارزات به حداکثر برسد و بازیکنان بتوانند استراتژی‌های متفاوتی را بسته به سبک بازی خود انتخاب کنند. به علاوه نه تنها شاهد بازگشت سیستم کلاسیک Parry هستیم، بلکه بازیکنان حالا به سیستمی به نام Drive Rush دسترسی دارند. Drive Rush به شما اجازه می‌دهد تا با کنسل کردن حرکات خاص، کمبوهای پیچیده و مخربی را روی حریف خود پیاده کنند.

جمع‌بندی بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2023

این شما و این هم بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ در سال رو به پایان 2023. در مقاله بالا سعی کردیم تا طیف وسیعی از ژانرهای مختلف را ارائه دهیم تا گیمرها فارغ از سیستم و سلیقه خود بتوانند اثری برای بازی کردن داشته باشند.

منبع: GameSpot

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!