top banner

اگر به دنبال ترجمه متون یک تصویر باشید، ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت راهکار بسیار خوبی است. با استفاده از نرم‌افزار رسمی گوگل ترنسلیت، شما به آسانی قادر هستید تا تصاویر را به زبان‌های پشتیبانی‌شده گوگل ترجمه کنید. اگر به همراه خود یک گوشی موبایل داشته باشید، قادر خواهید بود تا هر تصویری را از گالری انتخاب کرده یا به صورت درجا یک عکس بگیرید و آن را ترجمه کنید. در ادامه به شما نحوه ترجمه تصویر با گوگل ترنسلیت را آموزش خواهیم داد.

ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت

روش‌های ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت

شما می‌توانید از برنامه Google Translate روی آیفون، آیپد یا گوشی اندروید خود برای ترجمه عکس استفاده کنید. در حال حاضر این برنامه دو روش برای ترجمه عکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این روش‌ها نشانه گرفتن دوربین گوشی به سمت تصویر و ترجمه همزمان آن است. از این روش در صورتی استفاده کنید که تصویر مورد نظر در گالری شما وجود ندارد. اگر تصویر مد نظر خود را ذخیره کرده‌اید، صرفا آن را از روی گالری آپلود کنید و منتظر شوید تا گوگل آن را ترجمه کند.

برای ترجمه عکس با استفاده از کامپیوتر هم کافی است تا به سایت گوگل ترنسلیت مراجعه کنید. در قسمت بالای این صفحه، گزینه Images را انتخاب کنید. پس از آن زبانی که می‌خواهید از آن ترجمه و زبانی که می‌خواهید به آن ترجمه کنید را مشخص کنید. برای آپلود تصویر مورد نظر هم Browse your computer را انتخاب کنید. برای آموزش کامل قابلیت های گوگل ترنسلیت می توانید مقاله آشنایی با گوگل ترنسلیت را مطالعه نمایید.

ترجمه تصویر با گوگل ترنسلیت

جمع‌بندی

به همین سادگی شما می‌توانید به ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت بپردازید. ابزار “گوگل ترنسلیت” در این زمینه بسیار کاربردی است. توجه داشته باشید که کلمات مشخص در یک جمله ممکن است معنای خود را در ترجمه از دست بدهند. برای مثال فعل‌های عبارتی در زبان انگلیسی به خوبی به زبان فارسی ترجمه نمی‌شوند.

منبع: How-to Geek

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!