top banner
بهترین کارت گرافیک ماینینگ

یکی از راه‌های دستیابی به ارزهای دیجیتال ماینینگ یا معدن‌کاوی است. برای ماینینگ بسیاری از ارزهای دیجیتال به کارت گرافیک نیاز داریم، این مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک برای ماینینگ است.

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ گران‌ترین کارت گرافیک بازار نیست، برای ماینینگ به سریع‌ترین کارت گرافیک تاریخ نیاز نداریم. ماینینگ به معنای حل محاسبات سنگین و پیچیده است، شما باید با بهترین قیمت، بیش‌ترین هسته کودا را خریداری کنید. چراکه هسته‌های کودا محاسبات سنگین را انجام می‌دهند. این مقاله آی تی هوم شما را تا خرید بهترین کارت گرافیک ماینینگ راهنمایی می‌کند.

چرا برای ماینینگ به کارت گرافیک نیاز داریم؟

روزهای اول آشنایی با بیت کوین و ماینینگ بیت کوین فوق العاده بود، ما می‌توانستیم با یک لپ تاپ ارزان و CPU بیت کوین ماین (استخراج) کنیم. اما با گذشت روزها و سخت‌تر شدن ماینینگ، متوجه شدیم که برای ماینینگ بهتر باید از کارت گرافیک کمک بگیریم. چراکه حتی یک کارت گرافیک ارزان‌، با سرعت بیشتری محاسبات را انجام می‌دهد.

امروز که این مقاله را می‌خوانید، هیچ کس از CPU برای ماینینگ استفاده نمی‌کند، اما هزاران کارت گرافیک با تمام توان کار می‌کنند تا برق به پول تبدیل شود. در چند سال گذشته، یکی از چالش‌های مهم صنعت کارت گرافیک، استفاده از آن برای ماینینگ بود. به عبارتی تمام تولیدات شرکت‌های انویدیا و AMD برای ماینینگ خریداری می‌شوند.

بهترین کارت گرافیک ماینینگ
ماینینگ با کارت گرافیک به شما اجازه می‌دهد تا برق را به بیت کوین تبدیل کنید

گاهی اوقات بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ آن کارت گرافیک است که در بازار موجود باشد. به طور کلی، در زمان خرید کارت گرافیک باید به پهنای باند حافظه رم، تعداد هسته کودا، توان مصرف کارت گرافیک و سیستم خنک کننده آن توجه کنید. کارت گرافیک مناسب برای ماینینگ باید بتواند خود را به سرعت خنک کرده و با کمترین قیمت بیش‌ترین هسته کودا را به دست شما برساند. آی تی هوم با بررسی محصولات موجود در بازار، بهترین موارد را به شما معرفی می‌کند.

کدام ویژگی‌ها در کارت گرافیک ماینینگ اهمیت دارد؟

یک کارت گرافیک ویژگی‌های مختلفی دارد، مانند حافظه رم، تعداد هسته کودا، توان برق مصرفی، ارزش فروش مجدد و سیستم خنک کننده که برخی از آن‌ها در انتخاب یک کارت گرافیک مناسب ماینینگ اهمیت بالایی دارند.

  • مصرف برق: در ماینینگ برق با درآمد شما ارتباط مستقیم دارد، هرچه مصرف برق کارت گرافیک بیش‌تر باشد، درآمد شما کم‌تر خواهد بود. البته که باید تعادل بین مصرف برق و توان پردازش را در نظر بگیرید.
  • هسته کودا: تعداد هسته کودا با توان پردازش ارتباط مستقیم دارد، هرچه تعداد هسته کودا بیش‌تر باشد، توان ماینینگ کارت گرافیک بیش‌تر خواهد بود.
  • سیستم خنک کننده: در ماینینگ، کارت گرافیک 24 ساعت شبانه روز کار می‌کند، به همین دلیل شما باید یک کارت گرافیک با سیستم خنک کننده قدرتمند را انتخاب کنید. سیستم خنک کننده قدرتمند عمر طولانی کارت گرافیک شما را تضمین می‌کند.
  • ارزش فروش مجدد: تا پیش از پایان عمر کارت گرافیک، شما باید آن را به فروش برسانید. برخی از انواع کارت گرافیک بازار بهتری داشته و ساده‌تر فروخته می‌شود.
  • حافظه رم: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی سرعت ماینینگ کارت گرافیک، مقدار حافظه رم آن است. هرچه کارت گرافیک شما حافظه رم اختصاصی بیش‌تری داشته باشد سرعت ماینینگ آن بالاتر خواهد بود.

وقایع مهم سال 1402 در دنیای ماینینگ و بررسی سود ماینینگ

به دلیل محدودیت‌ در تولید و عرضه کارت گرافیک، شرکت انویدیا یک قفل روی کارت گرافیک‌های خود قرار داد تا عملکرد کارت گرافیک‌های این شرکت در ماینینگ کاهش پیدا کند تا مشتریان خانگی/اداری/سازمانی دسترسی ساده‌تری به کارت گرافیک داشته باشند.

باز شدن قفل LHRv2 از کارت گرافیک‌های انویدیا بازدهی آن را افزایش داده است
با افزایش تولید تراشه، قفل کارت گرافیک‌های انویدیا باز شده و می‌توانید با بازدهی بالاتر ماین کنید

با تقویت عرضه و رفع مشکلات موجود در بازار تراشه، انویدیا قفل LHRv2 را از روی کارت گرافیک‌های خود برداشت. به همین دلیل بازدهی کارت گرافیک‌های این شرکت در ارز دیجیتال اتریوم در حدود 50 درصد بهبود یافته است. افزایش تولید کارت گرافیک باعث شد تا شما بتوانید یک کارت گرافیک را ارزان‌تر از سال‌های 1400 تا 1401 خریداری کنید.

اما خبرهای خوب با خبرهای بد همراه می‌شوند؛ سختی شبکه اتریوم به نسبت گذشته افزایش یافته است. به دلیل بیش‌تر شدن تعداد ماینرها در دنیا، سهم هر ماینر کاهش پیدا کرد. آخرین ضربه کاری به دنیای ماینینگ کاهش قیمت ارزهای دیجیتال است. در نهایت با در نظر گرفتن تمامی اخبار خوب و بد، ماینینگ یک کار سودساز به حساب می‌آید.

بهترین کارت گرافیک‌های ماینینگ آی تی هوم در سال 1402

ما در آی تی هوم برای انتخاب بهترین کارت گرافیک ماینینگ، موارد مختلفی را در نظر گرفته‌ایم، مواردی مانند سیستم خنک کننده، قیمت، کارایی و مقاومت کارت گرافیک برای کارهای سخت.

کارت گرافیک INNO3D RTX 3060Ti

کارت گرافیک INNO3D RTX 3060Ti یکی از کارت گرافیک‌های میان رده انویدیا است که در زمینه ماینینگ محبوبیت بالایی دارد. چراکه با قیمت مناسب، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. سیستم خنک کننده کارت گرافیک Inno3d نیز به شما اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از تمام توان این کارت گرافیک برای ماینینگ استفاده کنید.

کارت گرافیک INNO3D RTX 3070Ti

کارت گرافیک INNO3D RTX 3070Ti نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد، این کارت گرافیک با توان بیش‌تر از RTX 3060 محاسبات بیشتری در هر 24 ساعت شبانه روز انجام می‌دهد. تمام کارت گرافیک‌های INNO3D با 24 ماه گارانتی معتبر به فروش رسیده و تا 7 روز توسط آی تی هوم ضمانت می‌شود.

کارت گرافیک INNO3D RTX 3090

کارت گرافیک RTX 3090 قیمت بالایی دارد اما به نظر بسیاری از کارشناسان یک گزینه فوق العاده برای ماینینگ است. شما با  خرید این کارت گرافیک یک گزینه خوب برای ماینینگ را انتخاب کرده‌اید.

کارت گرافیک INNO3D RTX 4070Ti

جدیدترین کارت گرافیک‌های انویدیا در سال 1402، کارت گرافیک‌های RTX 40 است. شما می‌توانید یکی از بهترین محصولات این سری را از شرکت INNO3D خریداری کنید. کارت گرافیک INNO3D RTX 4070 با قیمت مناسب خود، می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

نتیجه گیری

ماینینگ یا معدنکاوی ارزهای دیجیتال یک فعالیت تخصصی است، یک فعالیت تخصصی که به قیمت ارزهای دیجیتال و سختی شبکه ارتباط مستقیم دارد. اگر به خرید کارت گرافیک برای ماینینگ فکر می‌کنید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید؛ کارشناسان آی تی هوم شما را برای بهترین انتخاب همراهی می‌کنند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!