top banner
لپ تاپ 3D

قدرت کارت گرافیک و پردازنده در لپ تاپ مناسب تری دی مکس چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت! در این مقاله قرار است تا به راهنمای کامل سخت افزاری برای اجرای این نرم افزار اشاره کنیم، بنابراین اگر شما نیز قصد خرید لپ تاپ مناسب تری دی مکس را داشته یا در این حوزه فعالیت می‌کنید، تا انتها با ما همراه باشید!

البته شما می‌توانید خلاصه‌ای جذاب از مقاله را در پادکست زیر بشنوید! 🙂

تری دی مکس، نرم افزاری فوق العاده برای مدل سازی

اگر شما در جستجوی خرید بهترین لپ تاپ برای تری دی مکس به این مقاله رسیده‌اید، در جای درستی قرار دارید! اما قبل از این که به سراغ بخش های اصلی برویم، توضیح کوتاهی در مورد این نرم افزار ارائه می‌دهیم:

نرم افزار 3D Max یک نرم افزار دوست داشتنی و پر کاربرد با رابط کاربری ساده برای ساخت انیمیشن و رندرگیری است که بیشتر در رشته معماری، سینما، انیمیشن سازی، بازی و جلوه های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای شرکت معروف autodesk است و کاربران زیادی از سراسر جهان به صورت حرفه ای از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

این نرم افزار برای اجرای پروژه‌های طراحی و مدل سازی از ساده تا پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در کل نرم افزار سنگین و پیچیده ای است و برای این که بتوانید آن را به خوبی اجرا کنید به لپ تاپ قدرتمندی از نظر سخت افزاری نیاز دارید که ما در این مقاله هم راهنمایی کامل در مورد سخت افزار مورد نیاز این نرم افزار را ارائه می‌دهیم و هم این که بهترین نمونه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین لپ تاپ برای تری دی مکس

در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ های مناسب تری دی مکس را برای شما بررسی کرده ایم تا یک شناخت کلی نسبت به سخت افزار این لپ تاپ ها پیدا کنید. توجه کنید قبل از خرید لپ تاپ مناسب 3D MAX حتما ویژگی های سخت افزاری و ظاهری لپ تاپ را بررسی کنید و  اگر اطلاعاتی در ارتباط با ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ ندارید می‌توانید با افراد متخصص در این رشته مشورت کنید.

لپ تاپ مناسب تری دی مکس

یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای لپ تاپ مناسب تری دی مکس، می‌تواند لپ تاپ Ideapad 3 باشد. این لپ تاپ مجهز به پردازنده Ryzen 7 به همراه 6 گیگابایت کارت گرافیک RTX 3060 است و در کنار آن 16 گیگابایت حافظه رم نیز دارد که می‌توانید برای اجرای نرم افزار 3D MAX و سایر نرم افزارهای وابسته به خوبی و راحتی از آن استفاده کنید. ویژگی سخت افزاری این لپ تاپ در حدی است که امکان اجرای پروژه های تری دی در حد ساده و نیمه حرفه‌ای وجود دارد. این لپ تاپ فوق العاده برای طرفدارن لپ تاپ لنوو یک انتخاب عالی است!

لپ تاپ AN515 از سری لپ تاپ ایسر یک لپ تاپ فوق العاده دیگر است که مجهز به پردازنده Intel Ryzen 7 به همراه 4 گبگابایت کارت گرافیک RTX 3050 است. این لپ تاپ دارای 16 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا است که می‌تواند فعالیت های گرافیکی و نرم افزار 3D MAX را با سرعت عالی پشتیبانی کند. همچنین یک لپ تاپ فوق العاده برای طراحی سه بعدی نیز خواهد بود و کارهای حرفه ای را نیز به راحتی پیشتیبانی خواهد کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل M7600QE یکی دیگر از لپ تاپ‌های عالی برای اجرای این نرم افزار است! از جذاب ترین ویژگی‌های این لپ تاپ برای اجرای تری دی مکس می‌توان به صفحه نمایش OLED آن اشاره کرد! سی پی یو به کار رفته در این لپ تاپ Ryzen 9 5900HX است که به عنوان یکی از قدرتمندترین سی پی یو های موجود در بازار به حساب می‌آید. همچنین مجهز به 4 گیگابایت کارت گرافیک RTX3050Ti به همراه 16 گیگابایت حافظه رم است که برای این نرم افزار مشخصات فنی فوق العاده ای به حساب می آید.

اگر از طرفدارن لپ تاپ های سبک و باریک هستید و دوست دارید تا لپ تاپ شما علاوه بر ظاهر زیبا، قدرت فوق العاده ای نیز داشته باشد، لپ تاپ ایسوس UM535QE یک لپ تاپ دقیقا با همین مشخصات است! این مدل لپ تاپ که در دسته بندی ذنبوک‌های قدرتمند و مقاوم از برند ایسوس قرار می‌گیرد با سخت افزار قدرتمندی که دارد می‌تواند تمام افراد را در زمان اجرای نرم افزار تری دی مکس از خود راضی نگه‌دارد!

به عنوان آخرین لپ تاپ معرفی شده و برای طرفداران لپ تاپ HP یک پیشنهاد ویژه داریم. لپ تاپ B0013 از دسته بندی شکیل، مقاوم و قدرتمند OMEN16 می‌تواند در بین لپ تاپ های مختص اجرای نرم افزار تری دی مکس قدرت نمایی کند، این لپ تاپ از هر لحاظ سخت افزار قدرتمندی دارد و می تواند بهترین همراه شما در اجرای 3DMAX و تمام شاخه های آن باشد. شما می‌توانید لپ تاپ B0013 را با 12 ماه گارانتی اصلی از آی تی هوم خریداری کنید و یک همراه قدرتمند تا سال ها کنار خود داشته باشید.

سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزار 3D Max

کمی قبل با تعدادی از لپ تاپ های پیشنهادی آی تی هوم برای اجرای نرم افزار 3D MAX آشنا شدیم در ادامه می‌خواهیم به صورت کاملا با سخت افزار لپ تاپ مخصوص تری‌دی‌مکس آشنا شویم.

شاید خواندن این مطلب برای شما جالب باشد: لپ تاپ مناسب رشته معماری و نقشه کشی

بهترین لپ تاپ مناسب تری دی مکس

بررسی پردازنده مرکزی در بهترین لپ تاپ 3D Max

همان طور که می‌دانید پردازنده یکی از اصلی ترین قطعات در سخت افزار لپ تاپ به حساب می‌آید و بیشتر بار عملکردی لپ تاپ بر روی پردازنده است! در زمان کار با نرم افزار تری دی مکس شما با کارهای پردازشی برای مدل سازی سروکار دارید، پس باید لپ تاپ شما پردازنده قدرتمندی داشته باشد تا از پس انجام این کار به خوبی بربیاید! بهترین انتخاب برای شما می‎ تواند لپ تاپ Core i5 نسل 10 و 11 به بالا باشد. در غیر این صورت ممکن ست تا هنگام کار با نرم افزار دچار مشکل شوید.

بررسی کارت گرافیک در لپ تاپ مناسب تری دی مکس

کارت گرافیک در لپ تاپ مناسب 3D Max باید حداقل دارای 4 گیگ حافظه مجزا از سری GTX 1060 باشد تا سیستم بتواند فعالیت های گرافیکی حرفه ای در نرم افزار 3dmax را پشتیبانی کند. پس هنگام خرید لپ تاپ مخصوص تری‌دی‌مکس سعی کنید از دسته بندی لپ تاپ رندرینگ و یا لپ تاپ گیمینگ ایسوس گزینه های خرید خود را انتخاب کنید. البته اگر فکر می‌کنید که فعالیت شما در سطح حرفه‌ای خواهد بود و به کارت گرافیک قدرتمندی نیاز دارید که بتواند بدون هیچ مشکلی امور مربوطه را انجام دهد، لپ تاپ با کارت گرافیگ RTX3050  نیز یکی از انتخاب ‌های فوق العاده پیش روی شما خواهد بود.

بررسی ظرفیت رم در بهترین لپ تاپ مخصوص 3D Max

رم از دیگر موارد مهم در انتخاب سخت افزار مناسب اجرای نرم افزار تری دی مکس است. لپ تاپ 8 گیگ رم حداقل ظرفیت رمی است که کاربران می‌توانند هنگام خرید لپ تاپ در نظر بگیرند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید لپ تاپ با ظرفیت رم بالا تهیه کنید و یا حداقل سیستمی را تهیه کنید که رم ان قابلیت ارتقاء داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید ظرفیت رم را افزایش دهید.

بهترین لپ تاپ مناسب تری دی مکس

بررسی حافظه داخلی در لپ تاپ مخصوص تری دی مکس

حافظه داخلی در لپ تاپ مناسب تری دی مکس باید حتما دارای SSD باشد در غیر این صورت سیستم دچار هنگی و کندی زیادی حین کار با با نرم افزار خواهد شد. 256 گیگابایت حداقل ظرفیتی است که برای SSD باید هنگام خرید در نظر داشته باشید همچنین سعی کنید همانند رم، لپ تاپی تهیه کنید که حافظه داخلی نیز قابلیت ارتقاء داشته باشد.

بررسی صفحه نمایش در لپ تاپ مناسب تری دی مکس

مانیتور در لپ تاپ مناسب 3D Max باید حداقل دارای پنل IPS باشد تا رنگ ها و تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهد. پیشنهاد ما این است که در صورت داشتن بودجه مالی مناسب، لپ تاپ دارای پنل OLED تهیه کنید. همچنین برای اندازه صفحه نمایش نیز سعی کنید دستگاه شما، لپ تاپ 15 اینچ به بالا باشد تا یک گستره دید مناسب نسبت به تصاویر داشته باشید.

کد تخفیف 300 هزار تومانی برای 3D-MAX‌کارهای حرفه ای

کد تخفیف: ithome-3dmax

جدیدترین لپ تاپ های بازار 👈 لیست قیمت لپ تاپ

سخن آخر…

در کل لپ تاپ مناسب تری دی مکس از نظر سخت افزاری باید در رده حرفه ای قرار بگیرد تا کاربران بتوانند با یک سرعت مناسب فعالیت های مورد نظر خود را در بستر این نرم افزار انجام دهند. سی پی یو به کار رفته در لپ تاپ مناسب این نرم افزار باید حداقل Core i5 از نسل 10 و 11 باشد. کارت گرافیک باید حداقل دارای 4 گیگ حافظه مجزا از سری GTX 1060 باشد. همچنین توجه کنید که رم و حافظه داخلی یک ظرفیت مناسب داشته و یا حداقل دارای قابلیت ارتقاء باشد. برای خرید لپ تاپ و دریافت لیست قیمت می‌توانید با مشاورین ما در آی تی هوم تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!