top banner
لپ تاپ T3300KA

اگر در جستجوی خرید لپ تاپ سبک، ظریف، با کیفیت، زیبا و البته قیمت مناسب هستید اما در بین مدل های موجود در بازار، هنوز نتوانسته‌اید بهترین گزینه را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما لپ تاپ ایسوس Vivobook مدل T3300KA است که در این مقاله قرار است به بررسی این لپ تاپ بپردازیم، پس تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

بررسی نقاط قوت و ضعف لپ تاپ T3300KA

قبل از این که به سراغ بررسی سخت افزاری این لپ تاپ برویم، بهتر است تا در مورد نقاط قوت و ضعف این دستگاه صحبت کنیم. اما قبل از آن باید بگوییم با توجه به قیمت و امکاناتی که این لپ تاپ برای کارهای روزمره تا متوسط در اختیار شما قرار میدهد، قطعا ارزش خرید را دارد و می‌تواند بهترین همراه شما باشد.

نقاط قوت لپ تاپ T3300KA  نقاط ضعف لپ تاپ T3300KA  
صفحه نمایش باکیفیت OLEDمجهز به پردازنده پایین رده
به همراه داشتن کیبورد با طراحی زیبا و البته کارآمدنداشتن گرافیک مجزا
صفحه نمایش لمسی به همراه قلم اختصاصی  _
طراحی زیبا و چشم نواز_
وزن مناسب و قابلیت حمل راحت_

قبل از اینکه به سراغ برررسی این لپ تاپ خوش قیمت و کاربردی برویم، می‌توانید آنباکس این لپ تاپ را در ویدیوی زیر تماشا کنید 🙂

بررسی سخت افزاری لپ تاپ T3300KA

حالا زمان آن است که به سراغ بررسی سخت افزاری این دستگاه شگفت انگیز برویم. لپ تاپی که می‌تواند به عنوان یک لپ تاپ مورد استفاده قرار گیرید یا کاربرد یک تبلت را داشته باشد و به علاوه با ورود آن به بازار به رقابت با دسته بندی‌های سرفیس‌ مایکروسافت پرداخته است و تا حدی نیز پیروز میدان بوده است!

پردازنده

کمپانی ایسوس لپ تاپ Vivobook T3300KA را با پردازنده‌ی ارزان قیمت Intel Pentium Silver N6000  طراحی و وارد بازار کرده است. یک CPU چهار هسته‌ای با گرافیک UHD یکپارچه اینتل !!!

این پردازنده بیشتر برای کاربرانی مناسب است که به دنبال انجام کارهای روزانه، ارسال ایمیل تماشای فیلم و جستجو در اینترنت هستند.

 پس با توجه به این موضوع نمی‌توان از این لپ تاپ انتظار عملکرد فوق العاده و کاربری حرفه‌ای را داشت. چرا که هدف ایسوس تولید یک لپ تاپ برای کاربران عادی بوده است که بتوانند با بودجه محدود، لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری کنند.

پس لپ تاپ T3300KA یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که بودجه محدودی دارند. در ادامه می‌توانید بنچمارک این پردازنده را مشاهده کنید و اطلاعات بیشتری داشته باشید.

بنچمارک  پردازنده intel pentium N6000
بنچمارک پردازنده intel pentium N6000

کارت گرافیک

از آنجایی که هدف از طراحی و کارایی این لپ تاپ برای کاربران عادی با بودجه محدود بوده است، این لپ تاپ مجهز به پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe است و کارت گرافیک مجزایی ندارد!

پس این لپ تاپ برای کاربرانی  که قصد دارند از دستگاه در زمینه انجام کارهای مربوط به گرافیک استفاده کنند، مناسب نیست !!!

دقت داشته باشید که این مسئله به این معنا نیست که لپ تاپ T3300KA توانایی اجرای برنامه‌ها را ندارد؛ در حقیقت کسانی که قصد دارند از این لپ تاپ برای کارهای خاص استفاده کنند، ممکن است نتوانند سرعت بالا در پردازش دستورات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجربه کنند. اما برای کاربران عادی یک گزینه‌ی ایده آل است.

حافظه رم

حافظه رم یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری هر لپ تاپ است و به بخشی مربوط می‌شود که وظیفه نگهداری داده‌های در حال پردازش را بر عهده دارد! البته این حافظه به صورت موقتی است و هم زمان با خاموش شدن یا Restart  شدن لپ تاپ، دیگر به اطلاعات دسترسی نخواهید داشت! لپ تاپ T3300KA مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X است که فضای کافی برای بیشتر کاربران است، پهنای باند BUS این رم به 2933 مگاهرتز می‌رسد. نکته‌ای که در مورد حافظه رم این دستگاه ممکن است برای شما عجیب و ناشناخته باشد، نوع حافظه رم می‌باشد، که منصوب به LPDDR4 است!!!

رم در لپ تاپ T3300KA
برخورداری از رم PDDR4، رم اختصاصی الترابوک‌ها

نکته: ممکن است هنگام مرور مشخصات یک گوشی هوشمند یا لپ تاپ با اصطلاح RAM LPDDR4x یا LPDDR5 برخورد کنید. در حالی که همیشه با رم‌های DDR4 سروکار داشته‌اید!

در حالی که حافظه DDR یک انتخاب عالی برای دستگاه‌های با کارایی بالا مانند رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های پیشرفته است، اما برای دستگاه‌های مانند تبلت‌ها و اولترابوک‌ها بسیار کارآمد نیست. اینجاست که حافظه LPDDR به تصویر کشیده می شود. LPDDR مخفف Low Power Double Rate است و به طور خاص برای لپ تاپ های الترابوک، تبلت ها و تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد!

این حافظه رم علاوه بر به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، سرعت عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و در حال حاضر رم LPDDR4x پرکاربردترین حافظه LPDDR است که لپ تاپ T3300KA نیز به این نوع رم مجهز است!

حافظه ذخیره سازی

داشتن حافظه ذخیره سازی با فضای بیشتر به معنای نگهداری اطلاعات زیادتر است. این لپ تاپ مجهز به حافظه داخلی SSD با ظرفیت 256 گیگابایت از نوع M.2 NVMe است؛ بهتر است بدانید استفاده از SSD در این لپ تاپ، نه تنها می‌تواند افزایش سرعت اجرای ویندوز و دستورهای مختلف را به همراه داشته باشد، بلکه می‌تواند طول عمر بالا را به کاربران هدیه کند. شما می‌توانید با خیال آسوده برنامه‌های مختلف خود را روی این هارد نگهداری کنید و در زمان نیاز با سرعت بالا آن‌ها را فراخوانی کنید.

نمایشگر

یکی از بزرگترین نقاط قوت و البته برتری لپ تاپ T3300KA داشتن صفحه نمایش 13.3 اینچی OLED است. لپ تاپ ایسوس Vivobook 13 Slate OLED به عنوان یک ترکیب لپ تاپ / تبلت  ارائه می‌شود، پس با توجه به همین موضوع به یک صفحه نمایش با کیفیت بالا نیاز دارد. گزینه‌ای که در این لپ تاپ قابل مشاهده است.

این صفحه نمایش هم از نظر اندازه برای بسیاری از کاربران مناسب است و هم از نظر امکانات! ( منظور به همراه داشتن قلم و صفحه نمایش لمسی است!)

اطلاعات صفحه نمایش براق 13.3 اینچی OLED این لپ تاپ به شرح زیر است:

اندازه صفحه نمایش13.3 اینچ
نوع پنل صفحه نمایشOLED
دقت صفحه نمایش1920*1080
نرخ نوسازی تصویر60 هرتز
سطح صفحه نمایشبراق
صفحه نمایش لمسیدارد
روشنایی550 Nits
زاویه دید178 درجه
زمان پاسخگویی0.2ms
فضای رنگیDCI-P3 %100

همچنین باید اضافه کرد که این لپ تاپ دارای تاییدیه Pantone است، همچنین دارای گواهینامه VESA  (DisplayHDR True Black 500) است که از 100٪ طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند و میزان نور آبی مضر را کاهش می دهد.

پس با توجه به این نکات شما با یک صفحه استاندار و با کیفیت رو به رو هستید!

بیشتر بدانید: لپ تاپ لمسی

بیشتر بدانید: تاییدیه پنتون چیست؟

کیبورد و قلم

یکی از بهترین بخش‌ها که در مورد لپ تاپ T3300KA وجود دارد و موجب برتری آن نسبت به سرفیس‌های مایکروسافت می‌شود، کیبورد و قلم است. این لپ تاپ به همراه کیبورد و قلم مخصوص به خود به فروش می‌رسد که ویژگی‌های خاصی دارند، در حالی که شما با خرید یک سرفیس نیاز دارید تا یک کیبورد نیز برای آن تهیه کنید و مجددا هزینه ای  جداگانه پرداخت کنید!

در لپ تاپ T3300KA پایه و کیبورد هر دو از طریق آهنرباهای قوی به لپ تاپ متصل می‌شود. زمانی که شما برای استفاده از کیبورد آن را به لپ تاپ متصل می‌کنید، متوجه خواهید شد که لپ تاپ، کیبورد و پایه به طور محکم به هم متصل می شوند و طوری به نظر می‌رسد که گویی کیبورد یک بخش جدانشدنی از لپ تاپ است! با استحکام و محکم!

طراحی صفحه کلید بسیار ساده اما در عین حال زیبا است! کلیدها با اندازه‌ی بزرگ و با فاصله مناسب هستند. همچنین کلید Enter دارای طراحی گرافیکی سفید رنگی است که از نظر بصری کمی ناخوشایند است اما تاثیری بر قابلیت استفاده ندارد. البته این مورد تنها در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد! صفحه کلید نرم و روان این دستگاه نه تنها کار را برای افراد راحت می‌کند، بلکه تجربه‌ی خوبی از تایپ کردن را نیز ایجاد خواهد کرد. البته داشتن نور پس زیمنه در تاریکی شب نیز همراه روشنی برای شما خواهد بود و زیبایی خاصی را به لپ تاپ می‌بخشد.

کیبورد لپ تاپ T3300KA
با جدا کردن کیبورد شما می‌توانید از این لپ تاپ به عنوان یک تبلت استفاده کنید!

قلم این لپ تاپ متناسب با صفحه نمایش لمسی طراحی شده است و فرآیند شارژ شدن آن از طریق یک کانکتور USB-C که در بخش بالایی قلم پنهان شده است.

این لپ تاپ ایسوس همراه با این قلم یک کابل شارژ کوتاه ارائه می دهد! شاید برایتان جالب باشد که دو دکمه روی این قلم طراحی شده است که مربوط به راست کلیک و پاک کردن است و یک دکمه عملکرد نیز در انتهای این قلم وجود دارد. داشتن این ویژگی‌ها سبب شده است تا این قلم درست شبیه یک مداد واقعی عمل کند!

همچنین باید اضافه کرد که قلم وزن خوبی دارد و استفاده از آن راحت است و فرآیند اتصال آن به لپ تاپ به کمک یک نگهدارنده مغناطیسی است که شما آن را مشاهده نخواهید کرد و پنهان شده است!

قلم لپ تاپ T3300KA
قلم لمسی و مخصوص این لپ تاپ، بسیار با کیفیت و کاربردی است.

اتصالات و شبکه

لپ تاپ ایسوس ویووبوک T3300KA دارای قابلیت‌های مختلفی است  که هر کدام می‌توانند تاثیر قابل توجهی در نظر خریداران داشته باشند. به عنوان مثال این دستگاه مجهز به جدیدترین نسخه WIFI است و از نسخه 5.2 بلوتوث پشتیبانی می‌کند. البته این دستگاه فاقد درگاه شبکه و HDMI و حتی درایو نوری است! هرچند که این مورد محدودیت حساب نمی‌شود و کاربران می‌توانند از درایو نوری اکسترنال و سایر روش‌ها برای برقراری ارتباط استفاده کنند!در سمت چپ لپ تاپ USB Type-c وجود که دارد که در کنار یک کارت خوان قرار گرفته اند.

اسپیکرها

این لپ تاپ دارای اسپیکر استریو است که این موضوع نوید دهنده پخش فایل‌های صوتی با کیفیت خوبی است است؛ هنگامی که قصد دارید فایل‌های صورتی یا ویدیویی را اجرا یا تماشا کنید، قطعا کیفیت قابل قبول اسپیکر می‌تواند شما را شگفت زده کند. تست صدای این لپ تاپ را می توانید در ویدیو زیر مشاهده کنید.

طراحی و بدنه

حالا زمان بررسی بدنه و طراحی این لپ تاپ است. از نظر طراحی می‌توان گفت که به معنای واقعی این لپ تاپ چیزی از ظرافت و زیبایی کم ندارد! شاسی این لپ تاپ با ابعاد، 30.99*19.0*0.79 میلی‌متر و وزن کمتر از یک کیلوگرم یعنی 0.78 کیلوگرم این لپ تاپ را به یکی از سبک‌ترین و قابل حمل ترین الترابوک های بازار تبدیل کرده است

همچنین یک دوربین 13 مگاپیکسلی در این لپ تاپ وجود دارد که به راحتی می ‌توانید تماس تصویری و جلسات خود را برقرار کنید.

بدنه و طراحی لپ تاپ T3300KA
لپ تاپی سبک با بدنه شیک و زیبا

باتری

به عنوان آخرین بخش به سراغ بررسی باتری در این لپ تاپ می‌رویم. به گفته ایسوس، باتری 50 وات ساعتی این لپ تاپ تا 9.5 ساعت دوام خواهد داشت و با استفاده از شارژر 65 واتی ارائه شده همراه با لپ تاپ، در 39 دقیقه به 60 درصد شارژ خواهد رسید. از آنجایی که رابط شارژ USB-C است، می‌توانید از طیف وسیعی از شارژرهای دیگر نیز استفاده کنید.

برای بررسی این صحبت ایسوس، با مرورگر باز، پخش ویدیو به طور مداوم و نوشتن در برنامه های وب، باتری در عرض سه ساعت از پر به 66 درصد کاهش یافت که در مجموع به حدود 9 ساعت می رسد. پس این ادعای ایسوس کاملا منطقی به نظر می رسد.

قابیلت شارژ سریع لپ تاپ T3300KA
قابلیت شارژ سریع این لپ تاپ قطعا یک گزینه عالی برای کاربران است!

بررسی کامل لپ تاپ T3300 را می توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید 🙂

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی لپ تاپ T3300KA پرداختیم. لپ تاپی که هم قابلیت استفاده به عنوان یک لپ تاپ را دارد و هم یک تبلت!

شما با انتخاب این لپ تاپ برای انجام کارها و امور روزانه، علاوه بر این که یک لپ تاپ ایده آل خواهید داشت، به دلیل وزن مناسب نیز می‌توانید آن را در همه جا به همراه داشته باشید!

البته قیمت مناسب و منطقی لین لپ تاپ را نباید نادیده گرفت! برای خرید این لپ تاپ و داشتن اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد و به خرید راحت‌تر شما کمک کند.

تصویر نویسنده مطلب
سوگل مختاری

من سوگلم... بیشتر از سه ساله که توی حوزه تکنولوژی و سخت افزار می‌خونم و می‌نویسم. از بچگی عاشق نوشتن بودم و خوشحالم توی مسیری هستم که خودم دوست دارم و قراره با نوشته‌ها به شما هم کمک کنم...

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. جهانگیری

    سلام. من این دستگاه رو تازه خریدم. چند مورد رو درباره این دستگاه نمیدونم ممنون میشم راهنماییم کنید.
    چجوری می تونم نور پس زمینه صفحه کلیدش رو فعال کنم؟
    چرا هندزفری بلوتوثی متصل میشه اما صدا ازش پخش نمیشه؟
    چجوری میشه صفحه نمایش موبایل رو از طریق قسمت project روی این تبلت pc انداخت؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      نور پس زمینه کیبرد ندارد
      باید هندزفری خودتون رو چک کنید .
      برای اتصال تلفن به این لپ تاپ از نرم افزار PhoneLink خود ویندوز استفاده کنید.

      پاسخ به این نظر
  2. حامد

    درود و تشکر … کار با قلم برای نوشتن چطوره؟ تاخیر داره ؟ نسبت به سرفیس چطوره؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود حامد عزیز
      نخیر هیچ تاخیری رو شما احساس نمیکنید .بسیار روان هست.

      پاسخ به این نظر
  3. محمدرضا

    بله منظورم همین بود ممنون 🙏

    پاسخ به این نظر
  4. محمدرضا

    سلام خسته نباشید

    من دانش آموز هستم ، برای کلاس آنلاین روزی ۴ ساعت پشتیبانی می‌تونه بکنه ؟ ، روز های چهارشنبه هم حدود ۷ ساعت می‌تونه ساپورت بکنه ؟ قصد خرید دارم .

    پاسخ به این نظر
    1. علی نعیمی

      سلام محمدرضای عزیز

      اگر منظورت از پشتیبانی کردن بلحاظ سخت افزاری هست بله کاملا جوابگوی کارهای دانش آموزی هست و میتونید با خیال راحت تو این زمینه ازش استفاده کنید.

      پاسخ به این نظر
  5. مهران

    سلام وقت بخیر
    ظاهرا پورت hdmi نداره . آیا امکان اینکه با تبدیل بشه ازش hdmi گرفت هست ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود دوست عزیز
      از طریق پورت Type C میتونید خروجی تصویر با کیفیت بالا بگیرید.

      پاسخ به این نظر
  6. ایمان

    واقعا خوب اجرا میکنه ؟؟؟؟
    من میخوام بخرم برا اگسل و این چیزا هنگ نداره ؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      درود ایمان عزیز
      این دستگاه علاوه بر اینکه نرم افزار های آفیس رو بخوبی اجرا میکنه برای نرم افزارهای ادیت عکس هم مناسب هست .

      پاسخ به این نظر
  7. matin

    من فتوشاپ روش نصب کردم راحت اجرا میشه و بدرد ادیت زدن میخوره فقط ادیت سنگین بخوای بزنی طول میکشه و با قلمش خیلی حال میده کار کردن

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود متین عزیز
      بله دقیقا دزت میفرمایید . برای ادیت پروژه های سنگین با کندی مواجه میشوید . در واقع این دستگاه برای اجرای پروژه های سنگین گرافیکی طراحی نشده .

      پاسخ به این نظر
  8. عباس هویدا

    از وقتی خریدمش فکر می‌کردم فقط بتونم باهاش فیلم ببینم، نهایتا با گوگل میت تو جلسات شرکت کنم
    اما خب دیدم که فتوشاپ رو راحت اجرا می‌کنه و قلمش مثل قلم راپونزل میمونه :)))

    پاسخ به این نظر
    1. جواد حسنخانی

      درود عباس عزیز
      بسیار سپاسگذاریم که تجربه استفاده از این دستگاه را با ما و سایر دوستان به اشتراک گذاشتین.

      پاسخ به این نظر