top banner
بهترین لپ تاپ‌های میان رده

با سرعت پیشرفت تکنولوژی این روزها کمتر کسانی هستند که به فکر خرید لپ تاپ یا حتی تعویض لپ تاپ خود نیفتاده باشند! تکنولوژی در کنار این پیشرفت همواره سعی داشته تا قیمت خود را پایین نگه دارد تا استفاده را برای همه امکان‌پذیر سازد! در لپ تاپ‌های میان رده این موضوع به وضوح دیده می‌شود. تا انتهای این این مقاله با آی تی هوم همراه باشید تا در خرید لپ تاپ و هر آنچه که باید حین خرید یک لپ‌تاپ میان رده بدانید، شما را همراهی کنیم!!!

تعریف لپ تاپ میان رده

بسته به استفاده و نیاز شما لپ تاپ های متنوعی در بازار وجود دارند. لپ‌تاپ میان رده در واقع لپ‌تاپی است که ترکیبی از سخت افزار قابل قبول (متوسط به بالا) به همراه قیمت مناسب برای کسانی که از تمامی امکانات یک لپتاپ استفاده نمی‌کنند و یا استفاده‌ی سبک یا چند منظوره از لپ‌تاپ دارند.

قیمت لپ تاپ میان رده

یکی از مهم ترین شاخصه‌های حین خرید این لپ‌تاپ ها، قیمت لپ‌تاپ های میان رده است! قیمت مناسب لپتاپ های میان رده یکی از چیزهایی است که خریدار حین خرید به آن دقت می‌کند. رنج قیمت این لپ تاپ ها بین 20 الی 35 میلیون تومان است.

لپ تاپ میان رده معرفی

سخت افزار لپ تاپ میان رده

دیگر شاخصه‌ی مهم که حین خرید لپ تاپ های میانرده باید به آن دقت کنید، سخت افزار لپ تاپ میان رده است. مهم ترین بخش‌های سخت افزاری لپ‌تاپ های میان رده که باید به آن ها دقت داشته باشید به شرح زیر هستند:

پردازنده یا CPU لپ تاپ میان رده

پردازنده یا CPU مغز عمل کننده و مجری دستورات در لپ تاپ شما می‌باشد که خود از چند جزء دیگر تشکیل شده است. دو کمپانی intel و AMD بزرگترین سازنده‌های پردازنده در دنیا هستند. لپ تاپ Core i5 و لپ تاپ Core i7 نسل 10 به بعد از لپ‌تاپ های میان‌رده‌ای هستند که در آن‌ها از پردازنده‌ی intel استفاده شده است. لپ تاپ Ryzen5 و لپ تاپ Ryzen7 سری 5000 به بالا هم لپ‌تاپ های میان‌رده‌ای هستند که در آن‌ها از پردازنده های AMD استفاده شده است. سرعت عملکرد این پردازنده ها بالاست و به این دلیل در این لپ‌تاپ ها از این سری پردازنده ها استفاده می‌شود.

کارت گرافیک یا GPU لپ‌تاپ های میان رده

وظیفه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی، دریافت اطلاعات و تبدیل آن به تصویر می‌باشد که همانند CPU نیز از چند جزء دیگر تشکیل شده است. کمپانی Nvidia بزرگترین کمپانی تولید کننده‌ی GPU است. البته کمپانی‌های intel و AMD هم در ساخت GPU از دیگر بازیکنان محسوب می‌شوند اما به قدرتمندی Nvidia نیستند! در لپتاپ های میان رده عموما از سری های مختلف Nvidia GeForce مثل RTX یا GTX یا MX استفاده شده است!

در لپ تاپ میان رده با قیمت مناسب تر از GPU کمپانی‌های intel و AMD هم استفاده شده است! سری گرافیک MX و بعضا GTX در لپ‌تاپ های میان رده بیشترین استفاده را دارند چرا که سرعت و کیفیت مناسبی دارند. البته دیده شده که بعضا از گرافیک های کمپانی intel هم استفاده شده است! برای زمانی که هوس بازی‌های کامپیوتری به سرتان بزند، این گرافیک‌ها پاسخگو خواهند بود!

حافظه RAM لپ تاپ میان رده

RAM یا حافظه کوتاه مدت دستگاه وظیفه‌ی مدیریت عملکرد نرم افزارها و اجرای دستورات تصادفی را به عهده دارد. حجم حافظه RAM در لپ‌تاپ های میان رده معمولا 8 تا 16 گیگ است که این مقادیر کاملا مناسب هستند و بهترین عملکرد را دارند! این مقادیر حتی در لپ تاپ‌های گیمینگ نیز استفاده می‌شوند!!

حافظه ذخیره سازی لپ تاپ میان رده

فضای ذخیره سازی فایل های شما در حافظه لپ تاپ شما است. بسته به نوع فعالیت‌تان و برای بی نیاز بودن از ارتقا حافظه ترجیحا حافظه خود را از 512 گیگابایت یا 1 ترابایت HDD یا SSD انتخاب کنید. حافظه های SSD، سرعت بیشتری نسبت به حافظه های HDD دارند و قابلیت ارتقا نیز دارند؛ به این موضوع حین خرید لپ تاپ حتما توجه داشته باشید!

لپ تاپ میان رده ویژگی سخت افزاری

مشخصات فیزیکی در لپ تاپ های میان رده

اندازه صفحه نمایش ها در لپ تاپ عموما 13-17 اینچ است. دقت داشته باشید که حداقل رزولوشن Full-HD یا QHD را هنگام خرید لپ تاپ در نظر داشته باشید.

به نوع صفحه کلید، ترک پد و عملکرد کلیدها حین خرید توجه داشته باشید چرا که هنگام کار با لپ تاپ این موارد نباید شما را به سختی بیاندازند!

اگر برای استفاده‌ی روزمره قصد خرید لپ‌تاپ میان رده را دارید و آن را جابجا می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم لپ‌تاپ‌های سبک وزن را خریداری کنید تا در حین جابجایی دچار مشکل نشوید! سبک ترین وزن لپتاپ‌ها از 1.3kg شروع می‌شود.

بهترین لپ تاپ‌های میان رده

اصولا چیزی تحت عنوان “بهترین لپ تاپ میان رده” وجود ندارد! چرا که این لپ تاپ‌ها هر کدام برای استفاده‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. اما شاید بتوان گفت که لپ تاپ‌های میان رده ی ایسوس می‌توانند در دسته‌ی بهترین ها قرار بگیرند! ولی لپ تاپ های میان رده بسته به مواردی همچون سخت افزار، قیمت و البته موارد استفاده و مصرف شما است که می‌تواند صفت بهترین را به خود بگیرد. اما در حالت ایده آل، بهترین لپ تاپ های میان رده بالاترین سخت افزار با معقول ترین قیمت ممکن را دارند! شما می‌توانید به عنوان یک لپ تاپ دانشجویی از لپ تاپ های میان رده استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنم بخوانید: بهترین لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ میان رده 2023

خرید لپ تاپ میان رده به چه کسانی توصیه می‌شود؟

در بخش بلاگ آی تی هوم، راهنمای خرید انواع لپ تاپ ها وجود دارند! برای مثال، لپ تاپ گیمینگ سالیان سال است که جزو سری لپ تاپ‌های گران قیمت و قوی و در کل جزو لپ‌تاپ های بالا‌رده محسوب می‌شوند. اما همانطور که ابتدای مطلب اشاره کردیم، کمپانی‌ها برای اینکه همگان امکان استفاده از تکنولوژی را داشته باشند، قیمت مناسب برای آن در نظر می‌گیرند. سری لپ‌تاپ گیمینگ میان رده، لپ‌تاپ های قوی با قیمت مناسب برای استفاده‌های بازی و بعضا گرافیکی هستند!

همچنین لپ تاپ های میان رده برای موارد دانشجویی، حسابداری، آهنگسازی، ترید، طراحی وب، برنامه نویسی و .. می‌توانند انتخاب های بسیار مناسبی باشند! اما بهترین موارد استفاده از لپتاپ های میان رده برای کارهای اداری، دانشجویی، اداری و این قبیل از فعالیت‌ها می‌باشد. در صفحه بلاگ ما با انواع این لپ تاپ ها آشنا شوید!

معرفی 10 لپ‌تاپ میان رده

در ادامه با معرفی چند لپ‌تاپ میان‌رده با ما همراه باشید.

به عنوان اولین انتخاب در لیست لپ های میان رده به سراغ برند محبوب لنوو می‌رویم. این لپ تاپ مجهز به پردازنده رایزن 5 از شرکت AMD است و دارای 4 هسته اصلی در کنار 8 رشته مجازی است که با وجود 6 مگابایت حافظه کش در بازه فرکانس 2.8 تا 4.3 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات شما می‌پردازد. این پردازنده از تراشه گرافیکی یکپارچه AMD Radeon استفاده می‌کند و برای کاراهای ساده و معمولی گرافیکی کافی است. ظرفیت حافظه رم این لپ تاپ 8 گیگابایت و از نوع LPDDR5 است. برخورداری از 512 گیگابایت حافظه SSD از نوع M.2 NVMe است که در کنار هم فضای ذخیره سازی و سرعت خوبی را برای شما فراهم می‌کنند. صفحه نمایش مات این لپ تاپ 15.6 اینچ است و تصاویر را با ابعاد استاندارد و رزولوشن FULL HD (1920 × 1080) با نرخ نوسازی 60 Hertz به شما ارائه می‌دهد. این محصول خوب و خوش قیمت لنوو در گروه کاربری اقصادی و اداری قرار می‌گیرد و برای کارهای ساده و روزمره شما همراه خوبی است.

دومین لپ تاپ میان رده که تیم آی تی هوم به شما پیشنهاد می‌کنند یک IP3 از شرکت لنوو است. این لپ تاپ مجهز به پردازنده Core i5 از نسل 12 اینتل با 10 هسته اصلی، 12 هسته مجازی، 2 هسته برای افزایش کارایی سی پی یو در پردازش پروژه‌های سنگین و 8 هسته برای بهینه کردن مصرف این لپ است. 12 مگابایت حافظه کش و بازه فرکانس 1.3 تا 4.4 گیگاهرتز از دیگر ویژگی‌های این CPU است. 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 که تا 16 گیگابایت هم قابل ارتقا دارد در کنار 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD از نوع M.2 NVMe این محصول را تبدیل به یک لپ تاپ میان رده قوی کرده است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ، مدل یکپارچه با سی پی یو intel Iris Xe Graphics است. با برخورداری از نرخ نوسازی 60 هرتز و رزولوشن FULL HD (1920 × 1080) صفحه نمایش مات 15.6 اینچی این لپ، تصاویر با ابعاد و کیفیت خوبی را برای شما فراهم می‌کند. این لپ تاپ که دارای قیمت مناسبی است به خوبی می‌تواند از پس کارهای اداری و دانشجویی و روزانه شما بربیاید.

برای سومین انتخاب سراغ محصولی از شرکت ایسوس از سری ویووبوک می‌رویم. این ویووبوک خوش ساخت مجهز به پردازنده Core i5 نسل 11 از شرکت اینتل است. 4 هسته اصلی را در کنار 8 رشته ترد دارد و با 8 مگابایت کش و در بازه فرکانس 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز به خوبی پردازش کارهای کامپیوتری و برنامه‌های شما را انجام می‌دهد. این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است و برای شما که حافظه رم از فاکتورهای مهم است، ظرفیت خوبی دارد و تا 16 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد. برای تامین سرعت مورد نیاز شما، علاوه بر حافظه رم، شرکت ایسوس 512 گیگابایت حافظه SSD را برای این لپ تاپ در نظر گرفته است. خبر خوب درمورد این لپ تاپ خوش قیمت این است که علاوه بر گرافیک یکپارچه، به 2 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع MX 330 GDDR5 مجهز است. در واقع در این محصول شما می‌توانید همه ویژگی‌های مورد نیاز رشته خود در را یک پکیج با قیمت مناسب داشته باشید.

چهارمین محصول یک ویووبوک از برند محبوب ایسوس است. لپ تاپ‌های ایسوس که عموما دارای سخت افزار قدرتمندی هستند با قیمت مناسب کیفیت خوبی را در اختیار علاقمندان به این برند قرار می‌دهد. این لپ تاپ از پردازنده قدرتمند Core i7 نسل 12 اینتل با 10 هسته اصلی و 12 هسته ترد، 12 مگابایت حافظه کش و بازه فرکانس 1.7 تا 4.7 گیگاهرتز برای پردازش اطلاعات شما استفاده می‌کند. 8 گیگابایت رم DDR4 که تا 16 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد و حافظه SSD 512 گیگابایتی سرعت و قدرت خوبی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ از نوع یکپارچه intel Iris Xe Graphics است. سخت افزار این لپ تاپ به طور کلی برای کارهای اقتصادی، اداری و مهندسی مناسب است ولی از آنجایی که دارای پردازنده گرافیکی مجزا نیست برای کارهای گرافیکی مناسب نیست.

پنجمین لپ تاپی که قصد داریم به شما معرفی کنیم یک ویووبوک دیگر از برند ایسوس است. اگر طرفدار پردازنده‌های برند AMD هستید این لپ تاپ مجهز به پردازنده Ryzen 7 از سری 5800H است. 8 هسته اصلی، 16 هسته ترد، 20 مگتابایت حافظه کش و برخورداری از بازه فرکانس 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز از ویژگی‌های این سی پی یو قدرتمند است. حافظه رم این محصول 16 گیگابایت و از نوع DDR4 است و حافظه ذخیره سازی آن 512 گیگابایت SSD می‌باشد. مدل گرافیک یکپارچه این لپ تاپ AMD Radeon Vega 7 است. این لپ تاپ نیز مانند لپ تاپ قبل در کاربری اقتصادی، اداری و مهندسی روانه بازار شده است و امکانات سخت افزاری خوبی را برای شما فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید که این لپ تاپ صرفا از پس کارهای سبک گرافیکی شما برمی‌آید.

ششمین لپ تاپ در این لیست یک لپ تاپ ایسوس دیگر است. لپ تاپ TUF Gaming FX506HF که با طراحی زیبایی که دارد شما را مجذوب می‌کند. پردازنده این لپ تاپ Core i5 نسل 11 اینتل است و با برخورداری از 6 هسته اصلی و 12 هسته ترد، 12 مگابایت حافظه کش با سرعت کلاک بین بازه 2.7 تا 4.5 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات شما می‌پردازد. نکته مهم در مورد این لپ تاپ این است که با وجود قیمت مناسبی که دارد در کنار پردازنده گرافیکی یکپارچه intel Iris Xe Graphics از 4 گیگابایت پردازنده گرافیکی مجزا RTX 2050 GDDR6 از برند Nvidia GeForce نیز بهره می‌برد. حافظه رم این لپ تاپ 8 گیگابلیت است و تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد. حافظه ذخیره سازی آن 512 گیگابایت SSD از نوع M.2 NVMe است. صفحه نمایش مات این لپ تاپ از پنل IPS استفاده می‌کند و با ابعاد 15.6 اینچی که دارد و رزولوشن FULL HD (1920 × 1080) تصاویر با کیفیت و استانداری را به شما ارائه می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت که این لپ تاپ یک لپ تاپ میان رده همه فن حریف است و با قیمت و کارایی که دارد برای انواع کاربری از بازی و گرافیک گرفته تا مهندسی می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد.

به عنوان هفتمین لپ تاپ به سراغ برند محبوب اچ پی رفته‌ایم. یک لپ تاپ با پردازنده قدرتمند Core i7 نسل 13 اینتل که مجهز به 10 هسته اصلی و 12 هسته ترد است، دارای 12 مگابایت حافظه کش نیز می‌باشد و با کمترین سرعت 1.7 و بیشترین سرعت 5.0 گیگاهرتزاطلاعات شما را پردازش می‌کند. 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 که تا 16 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد در کنار 512 گیگابایت حافظه SSD از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ است که سندی برقدرتمندی آن می‌باشد. به علاوه وجود 2 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا از نوع MX 550 GDDR6 و برند Nvidia GeForce این لپ تاپ را برای کارهای گرافیکی و بازی‌های سبک نیز مناسب کرده است.

هشتمین لپ تاپ در لیست لپ تاپ‌های میان رده یک لپ تاپ خوب دیگر از برند اچ پی است. این لپ تاپ که می‌تواند به خوبی از پی هر کاری بربیاید دارای یک پردازنده رایزن 7 از شرکت AMD ازسری 5000 با 8 هسته اصلی و 16 هسته ترد است که با 16 مگابایت کش و سرعت کلاک 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز یک پردازنده قدرتمند محسوب می‌شود. این پردازنده مجهز به تراشه گرافیکی AMD Radeon Graphics برای کارهای ساده گرافیکی و بازی‌های سبک است و برای پروژه‌های سنگین‌تر دارای 8 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا از برند AMD Radeon نیز می‌باشد. مقدار رم این محصول 16 گیگابایت است و تا 32 گیگابایت هم قابلیت ارتقا دارد و مقدار SSD آن یک ترابایت است. چه چیزی بهتر از این که با صرف یک هزینه مناسب یک لپ تاپ میان رده داشته باشید که از پس هر کاری برمی‌آید.

در اینجا به نهمین لپ تاپ این لیست می‌رسیم. یک لپ تاپ گیمینگ لنوو که با وجود سخت افزاری که ارائه می‌دهد، قیمتی بسیار مناسب‌تر از رقبای خود دارد. پردازنده Core i7 نسل 12 اینتل با 10 هسته اصلی، 6 هسته عملکرد بالا، 4 هسته کم مصرف و 16 هسته ترد و دارا بودن 24 مگابایت حافظه کش در سرعت کلاک 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز با سرعت و قدرت به پردازش اطلاعات شما می‌پردازد. این لپ تاپ دارای 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت SSD است. برخورداری از 4 گیگابایت پردازنده گرافیکی RTX 3050 GDDR6 از برند Nvidia GeForce از دیگر ویژگی‌های خوب این محصول لنوو است. صفحه نمایش مات 15.6 اینچی که از پنل IPS استفاده می‌کند و رزولوشن FULL HD (1920 × 1080) تصاویر باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت این محصول لنوو یک همراه خوب در کاربری بازی، گرافیکف مهندسی و مدیریتی است و امکانات مناسبی را برای شما در بر‌دارد.

به عنوان آخرین و قدرتمندترین لپ تاپ میان رده این لیست دوباره به سراغ برند ایسوس رفته‌ایم. این بار یک ROG Strix G513RC که از یک سی پی یو Ryzen 7 سری 6000 که دارای 8 هسته اصلی، 16 هسته ترد، 20 مگابایت حافظه کش و سرعت کلاک 3.2 تا 4.7 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. چه چیزی بهتر از 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 که تا 32 گیگ هم قابلیت ارتقا دارد در کنار یک ترابایت حافظه SSD که بر سرعت و قدرت این لپ تاپ افزوده است. برای انجام کارهای گرافیکی شما این لپ تاپ 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا RTX 3050 GDDR6 از برند Nvidia GeForce دارد. صفحه نمایش استاندارد آن تصاویر با کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهد و در مجموع این محصول یک لپ تاپ همه فن حریف میان رده است که با یک قیمت مناسب ویژگی‌های سخت افزاری قدرتمندی را ارائه می‌دهد.

سخن آخر..

در این مطلب ما سعی داشتیم هر آنچه که هنگام خرید لپ‌تاپ‌های میان‌رده لازم است بدانید را برای شما گردآوردی کنیم. خرید لپ‌تاپ، چه لپ‌تاپ های میان‌رده، چه لپ تاپ گیمینگ و چه سایر لپ‌تاپ های موجود در بازار نیازمند اطلاعات است. در صفحه بلاگ آی تی هوم راهنمای خرید انواع لپ تاپ‌ها بر اساس نیاز شما وجود دارد تا تجربه‌ی یک خرید عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین اگر حین خرید دچار ابهاماتی شدید، مشاوران آی تی هوم به صورت 24 ساعته و کاملا رایگان آماده مشاوره و خدمات رسانی به شما عزیزان هستند.

ممنون که با ما همراه بودید، امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد!

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!