top banner
بهترین مانیتور ها از آی تی هوم

در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت چشم‌گیر صنعت گیمینگ، بازار مانیتورهای گیمینگ نیز رشد صعودی داشته و مانیتورهای مخصوص بازی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. اما کدام برند از مانیتور را برای کاربری گیمینگ خریداری کنیم؟ در این مقاله از آی تی هوم به معرفی بهترین برند مانیتور گیمینگ می‌پردازیم و از ویژگی آنها می‌گوییم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین برند مانیتور گیمینگ کدام است؟

در دنیای گیم و بازی های امروزی، مانیتورها نقش بسیار مهمی در تجربه گیمرهای حرفه‌ای دارند. مانیتور گیمینگ کیفیت و عملکرد بالا، تصاویر واقع گرایانه، جزئیات دقیق و رنگ‌های غنی را در اختیار افراد قرار می دهد. در این راستا، انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ، مهمترین مورد برای داشتن تجربه ای فوق العاده در زمان بازی است. اما سوال اصلی اینجاست که کدام برند برای خرید و انتخاب مانیتورگیمینگ مناسب است؟

جواب این سوال دست ما است و در ادامه به معرفی بهترین برند مانیتور گیمینگ پرداخته ایم.

مانیتور گیمینگ ایسوس

1.مانیتور گیمینگ برند ایسوس

برند ایسوس تقریبا در سال ۱۹۸۹ در تایوان تاسیس شد و طیف وسیعی از تجهیزات الکترونیکی را مثل مانیتور ایسوس روانه بازار کرد. بیشتر تمرکز ایسوس روی تولید مانیتورهای مخصوص بازی بوده است. علاوه بر آن مانیتورهای دیگری هم برای استفاده در محل کار یا کارهای روزانه توسط این برند تولید شده است. مانیتورهای ایسوس رنج قیمتی وسیعی دارند و تقریبا جزء بهترین مانیتورهای بازار به حساب می‌آیند. دلیل این امر هم ارائه بالاترین نرخ نوسازی است که در اغلب مانیتورهای این شرکت مشاهده می‌کنیم. این نرخ حتی در برخی از مانیتورها به ۳۶۰ هرتز نیز رسیده است.  در ادامه به معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ ایسوس که در آی تی هوم موجود هستند، می‌پردازیم.

مانیتور ایسوس مدل VP228HE زمان تاخیر بسیار کم و قیمت فوق العاده ارزان یک گزینه همه کاره و به صرفه است. این مانیتور علاوه بر اجرای گیم، یک گزینه فوق العاده برای کارهای روزمره و اداری به حساب می‌آید. این مانیتور دارای زمان پاسخ دهی (Response Time) بسیار کوتاه در حد 1 میلی ثانیه است که برای گیمرهای عزیز بسیار جذاب است. پنل صفحه نمایش این مانیتور از نوع TN است که همانطور که می‌دانید پنل‌های TN نرخ تازه سازی بالایی دارند و برای کاربری گیمینگ بسیار مناسب هستند.

بهترین مانیتورهای TN : مانیتور TN

این مانیتور برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است. بلندگوی 2 واتی موجود در این مانیتور باعث هیجان انگیز شدن بازی برای گیمرها می‌شود.  Response Time یک میلی ثانیه و نرخ نوسازی 165 هرتز این محصول را به بهترین مانیتور گیمینگ ایسوس تبدیل کرده است. از دیگر مشخصات این مانیتور گیمینگ می‌توان به فضای رنگی sRGB 90% اشاره کرد که این مورد بیشتر توجه گرافیست‌ها قرار گرفته است.

مانیتور ایسوس مدل ROG Strix XG27WQ هم مانند مانیتور قبلی دارای زمان پاسخ دهی 1میلی ثانیه و نرخ تازه سازی 165 هرتز است که بسیار برای کاربری گیمینگ مناسب است. این مانیتور در دسته مانیتور گیمینگ خمیده قرار می‌گیرد و محدوده دید وسیع تری را برای بازی فراهم می‌کند.

علاوه‌بر طراحی خاص و جلوه‌های منحصربه‌فرد مانیتور های گیمینگ خمیده فناوری‌های ویژه‌ای مانند فناوری FreeSync از طریق درگاه HDMI را پشتیبانی می‌کنند. این فناوری باعث خواهد شد تا کاربران کارت‌های گرافیک AMD، کم‌ترین تاخیر و پرش را در تصاویر در حال نمایش دریافت کنند، به همین منظور این نوع مانیتورها بهترین کاربری را برای گیمرهای حرفه‌ای ایجاد خواهند کرد.

لیست کامل مانیتورهای گیمینگ از برند ایسوس : مانیتور گیمینگ ایسوس

مانیتور گیمینگ برند ال جی

2.مانیتور گیمینگ برند ال جی

شرکت ال جی در سال 1958 تاسیس شد و در طول فعالیتش محصولاتی با کیفیت فوق العاده را روانه بازار کرده است. اگر به دنبال یک مانیتور حرفه‌ای برای گیمینگ هستید، ال جی می‌تواند گزینه‌های خوبی را پیش پای شما بگذارد.

اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ هستید که نرخ تازه سازی بالا همراه با زمان پاسخ گویی کم داشته باشد، برند ال جی می‌تواند انواع مختلفی از مانیتورها را با ویژگی‌های متنوع در اختیار شما قرار دهد. از بین این ویژگی‌ها می‌توانیم به صفحه نمایش خمیده، همراه با فناوری FreeSync و HDR اشاره کنیم. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مانیتورهای گیمینگ ال جی می‌پردازیم.

نرخ تازه سازی این محصول از ال جی 144 هرتز است. مانیتور گیمینگ GL600F-B از طراحی شیک و باریکی برخوردار است . بدنه این مانیتور از جنس پلاستیک مقاوم و ضد خش ساخته شده است که هم در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و هم قابلیت حمل آسانی دارد. این مانیتور هیچ نقطه ضعف یا نقص زیبایی ندارد. برای مشاهده قیمت این مانیتور گیمینگ ال جی روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین مانیتورهای ال جی را اینجا مشاهده کنید: مانیتور ال جی

مانیتورهای گیمینگ ام اس آی

3.مانیتور گیمینگ ام اس آی

انواع مانیتور MSI در بازه‌های قیمتی مختلفی در بازار ایران عرضه می‌شوند. حتی اگر قصد خرید مانیتور ارزان‌قیمت را داشته باشید، با محصولات متنوعی از کمپانی ام اس آی مواجه می‌شوید. ما در ادامه به ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ ام اس آی می‌پردازیم.

به عنوان اولین گزینه سراغ مانیتور ام اس آی مدل MSI G272CQP می‌پردازیم. این مانیتور خمیده مجهز به Refresh rate بالا (170 هرتز) و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه است. همچنین این محصول دارای پنل VA است و از فناوری AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند. ما در آی تی هوم به شما این اطمینان را می‌دهیم که خیلی راحت با همه امکانات این محصول در بازی‌های رقابتی پیروز شوید.

این مانیتور به دلیل نرخ نوسازی 170 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه برای گیمرها بسیار مناسب است. پنل مانیتور ام اس آی مدل MAG321QR QD از نوع IPS است. شمامی‌توانید قبل از خرید این محصول با مشاوران باتجربه ما به صورت رایگان تماس بگیرید تا به شما در روند خرید کمک کنند.

بهترین مانیتور های گیمینگ چه خصوصیاتی دارند؟

مانیتورهای مخصوص گیمینگ دارای ویژگی های مختلفی هستند که تجربه بازی را بهبود می‌بخشند. در اینجا برخی از ویژگی‌های مهمی که هنگام در نظر گرفتن یک مانیتور گیمینگ باید به آن توجه کنید، آورده شده است.

توجه به ارتباط کارت گرافیک و نوع مانیتور

به عنوان اولین مورد مهم باید ارتباط کارت گرافیکی و مانیتور خود را پیدا کنید. مثلا وقتی کارت گرافیکی کامپیوتر شما از نوع GTX 1070 است، هیچ دلیلی ندارد که یک مانیتور 4K با نرخ نوسازی بالا خریداری کنید. چون که کارت گرافیکی GTX 1070 می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۵۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

برای اینکه بهترین مانیتور گیمینگ را خریداری کنید، باید به کارت گرافیکی دستگاه هم دقت کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر یک کارت گرافیکی 3080 RTX یا AMD RX 6000 خریداری کنید، بهترین گزینه بازار را انتخاب کرده‌اید. این نوع کارت گرافیک خیلی راحت بازی‌ها را با کیفیت 4K اجرا می‌کنند. همچنین صفحه نمایش این محصولات نرخ نوسازی بالایی دارند که باعث می‌شود بازی‌ها با فریم ریت بالاتری به اجرا دربیایند.

اگر به بازی‌های رقابتی خیلی علاقه دارید، پس بهتر است مانیتوری با نرخ نوسازی بالا خریداری کنید تا سرعت بیشتری را احساس کنید. اگر کارت گرافیکی شما برای اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه مشکل دارد، پس باید مانیتوری با وضوح بالاتری خریداری کنید. این وضوح تصویر برای اجرای همه بازی‌های در حال حاضر کامپیوتر مناسب خواهد بود.

 سرعت تغییر تصویر یا Response time

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک مانیتور بتواند از به نمایش درآوردن یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود، Response time می‌گویند. هر چه این مدت زمان کوتاه تر باشد یعنی مانیتور سریع‌تر بین دو رنگ جابجا می‌شود و شما تار شدگی کمتری را در صفحه نمایشگر خود مشاهده می‌کنید. ضعیف ترین عملکرد را در این زمینه مانیتور LED دارد و تقریبا ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جابجا شود. اما در پنل‌های OLED این وضعیت بسیار بهتر می‌شود. درواقع در سریع ترین حالت ممکن یعنی 0.2 میلی ثانیه این جا به جایی صورت می‌گیرد. شما در این نوع پنل‌ها تصاویر روان تری را مشاهده می‌کنید و با اختلاف بهترین پنل برای گیمینگ هستند.

نرخ نوسازی یا Refresh rate

حتما با مفهوم نرخ نوسازی آشنایی دارید؛ شاید نام این فناوری را در گوشی‌های هوشمند هم شنیده باشید. نرخ نوسازی یک نمایشگر هرچقدر بیشتر باشد روان‌تر و سریع‌تر می‌تواند محتوا را به نمایش دربیاورد و در واقع سریع‌تر تغییرات محتوا را نشان می‌دهد. پس به دنبال مانیتوری با نرخ نوسازی بالاتر باشید تا تجربه بازی جذاب تر را داشته باشید.

نرخ نوسازی یا Refresh rate

 جمع بندی

در این مطلب از آی تی هوم به معرفی بهترین برند مانیتور گیمینگ پرداختیم. همچنین از برندهای ایسوس و ام اس آی و ال جی چند نمونه از مانیتورهای مناسب گمینگ را همراه با مشخصات معرفی کردیم. مهم ترین ویژگی یک مانیتور مخصوص گیمینگ، نرخ نوسازی بالاتر 75 هرتز و زمان پاسخ دهی بسیار کوتاه در حد 1 میلی ثانیه است. شما می‌توانید برای اینکه انتخاب بهتری برای مانیتور مخصوص گیمینگ خود داشته باشید، با مشاورین آی تی هوم تماس بگیرید تا به طور رایگان شما را راهنمایی کنند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!