top banner
ارزان ترین مانیتور گیمینگ

مانیتور گیمینگ مانند دیگر سخت افزارهای مخصوص بازی، طوری طراحی شده‌اند که بهترین تجربۀ کاربری را در هنگام بازی برای گیمرها فراهم می‌کنند. اگر شما هم به دنبال یک مانیتور ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت برای گیمینگ هستید. با ما در این مطلب از آی تی هوم همراه باشید تا بهترین و ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ را به شما معرفی کنیم.

ویژگی مانیتورهای ارزان قیمت گیمینگ

هنگام انتخاب یک مانیتور گیمینگ، چندین ویژگی وجود دارد که باید برای بهبود تجربه بازی خود در نظر بگیرید. در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

اندازه صفحه مانیتور مخصوص گیمینگ

اندازه صفحه‌نمایش را متناسب با اولویت‌های بازی و فضای موجود در نظر بگیرید. اندازه‌های رایج بین 24 تا 27 اینچ است. اما گزینه‌های بزرگتر نیز موجود است. یک صفحه نمایش بزرگتر می‌تواند تجربه همه جانبه تری را ارائه دهد، اما یافتن تعادل بین اندازه و فاصله دید ضروری است.

مشاهده بیشتر: مطلب راهنمای خرید مانیتور گیمینگ را بخوانید.

وضوح تصاویر مانیتورهای مخصوص بازی

برای بازی باید به دنبال مانیتوری با وضوح بالا باشید تا از تصاویر واضح و دقیق اطمینان حاصل کنید. رایج‌ترین رزولوشن‌های مانیتورهای گیمینگ Full HD ، Quad HD و K Ultra HD هستند. رزولوشن‌های بالاتر کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهند.

نرخ تازه سازی یا Refresh rate

نرخ تازه سازی به تعداد دفعاتی که مانیتور تصویر را در هر ثانیه به روز می‌کند اشاره دارد و بر حسب هرتز اندازه گیری می‌شود.

نرخ تازه سازی یا Refresh Rate

نرخ تازه سازی بالاتر، مانند مانیتور 144هرتز یا 240هرتز، می‌تواند منجر به حرکت نرم تر و کاهش تاری، به خصوص در بازی‌های سریع شود. با این حال، توجه داشته باشید که نرخ رفرش بالاتر ممکن است به کارت گرافیک قدرتمندتری نیاز داشته باشد.

مشاهده بیشتر: مانیتور 240 هرتز

زمان پاسخگویی مانیتورهای گیمینگ

همانطور که می‌دانید، زمان پاسخگویی زمانی است که طول می‌کشد تا یک پیکسل از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ‌دهی کمتر، که معمولاً در میلی‌ثانیه (میلی‌ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود، به کاهش تاری حرکت در بازی‌های سریع کمک می‌کند. پس به دنبال مانیتوری با زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه یا کمتر باشید تا تجربه بازی روان‌تری داشته باشید.

نوع پنل مانیتورهای گیمینگ حرفه ای

پنل‌های مختلف، مزایا و معایب متفاوتی را ارائه می‌دهند. رایج‌ترین انواع آن عبارتند از پنل TN، پنل IPS و پنل‌هایVA.

پنل‌های TN زمان پاسخ سریع را ارائه می‌دهند اما ممکن است زاویه دید باریک تر و رنگ‌های دقیق تری داشته باشند. پنل‌های IPS بازتولید رنگ بهتر و زاویه دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهند، اما ممکن است زمان پاسخ‌دهی کمی کندتری داشته باشند. پنل‌های VA رنگ مشکی عمیق و نسبت کنتراست بالا را ارائه می‌کنند، اما می‌توانند زمان پاسخ‌دهی کندتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور برای PS5 

قابلیت اتصال

مطمئن شوید که مانیتور موردنظر، گزینه‌های اتصال لازم برای اتصال به سیستم بازی شما را دارد. به دنبال نمایشگرهایی با ورودی‌های HDMI و DisplayPort باشید، زیرا معمولاً برای بازی استفاده می‌شوند. پورت‌های USB اضافی نیز می‌توانند برای اتصال لوازم جانبی یا شارژ دستگاه‌ها مفید باشند.

ارگونومی مانیتورهای مخصوص گیمینگ

گزینه‌های قابل تنظیم مانیتور مانند شیب، چرخش، تنظیم ارتفاع و محور را در نظر بگیرید. ویژگی‌های ارگونومیک به شما این امکان را می‌دهد که مانیتور را به راحتی برای جلسات بازی طولانی استفاده کنید و می تواند به کاهش فشار روی گردن و چشم شما کمک کند.

ارگونومی یا قابلیت چرخش مانیتور

ویژگی‌های اضافی بازی

 برخی از مانیتورهای بازی ویژگی‌های اضافی مانند بلندگوهای داخلی، نور RGB قابل تنظیم، تنظیمات نمایشگر روی صفحه (OSD) برای تنظیمات از پیش تعیین شده بازی و پوشش‌های متقاطع ارائه می‌دهند. اگرچه این ویژگی‌ها ضروری نیستند، اما می‌توانند تجربه بازی شما را افزایش دهند.

به یاد داشته باشید، اهمیت هر ویژگی ممکن است بسته به ترجیحات شخصی شما و انواع بازی‌هایی که انجام می‌دهید متفاوت باشد. ویژگی‌هایی را که برای شما مهم‌تر هستند در چارچوب محدودیت‌های بودجه‌تان اولویت‌بندی کنید.

معرفی ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ!

قطعا شما هم به تازگی به خرید یک مانیتور جدید برای سیستم گیمینگ خود فکر کرده‌اید، و از تنوع بسیار زیاد مدل‌ها کمی گیج شده‌اید! نگران نباشید ما انتخاب را برایتان ساده تر کرده‌ایم. در ادامه چند مدل از بهترین و ارزان‌ترین مانیتورهای گیمینگ را به همراه ویژگی‌هایشان معرفی کرده‌ایم.

مانیتور 21.5اینچی ایسوس

این مانیتور از برند ایسوس یک گزینه مناسب هم برای کارهای اداری و هم گیمینگ است. مانیتور VP228HE دارای صفحه نمایش تخت و FULL HD است. مطابق مشخصات سایت ایسوس، این مانیتور در سایز 21.5اینچی عرضه می‌شود.

 مانیتور VP228HE  ایسوس

پنل این محصول TN است و نرخ تازه سازی در حالت عادی 60 هرتز ولی در مواردی می‌شود تا 75هرتز هم افزایش پیدا کند. Response time  این مانیتور بسیار کم در حد 1میلی ثانیه است که برای گیمینگ بسیار گزینه مناسبی است.

مانیتور ام اس آی با رزولوشن FHD

مانیتور msi مدلMD241  که یک مانیتور 24 اینچ فول اچ دی است، مصرف انرژی پایینی دارد و به چشمان شما آسیب خیلی کمی می رساند.

مانیتور  Modern MD241 ام اس آی

قابلیت ارگونومی این مانیتور قابل توجه است و شما می‌توانید صفحه نمایشگر آن را تا 90 درجه بچرخانید. مهم ترین ویژگی مانیتور  ام اس آی مدل  Modern MD241 پایه قابل تنظیم در چهار جهت مختلف است که استفاده از این مانیتور را جذاب کرده است.

مانیتور گیمینگ 24اینچی ال جی

مانیتور ال جی مدل GL24GL600F از قدرتمندترین مانیتورهای ال جی است که می‌تواند به نیازهای مشتریان مثل بازی پاسخ دهد. همچنین یک تجربه‌ای متفاوت در حین بازی‌های کامپیوتری به شما ارائه می‌دهد.

مانیتور ال جی مدل GL24GL600F

وجود روکش مات این مانیتور باعث شده تا چشمانتان هیچ گونه آسیبی نبیند. این برند ال جی هم می‌تواند بیش از 16میلیون رنگ را به نمایش بگذارد. برای مشاهده بیشتر ویژگی‌ها روی لینک زیر کلیک کنید.

مانیتور گیمینگ 27 اینچی

این محصول دارای صفحه نمایش جذاب خمیده است که این موضوع توجه بسیاری از افراد مخصوصا گیمرها را به خود جلب کرده است.

این مانیتور از برند ایسوس دارای فناوری Game Fast Input برای کاهش تاخیر ورودی است. نرخ تازه سازی تصاویر 165هرتز است که عدد قابل قبولی برای گیمینگ حرفه ای است. این مانیتور دارای 16میلیون رنگ است که برای گیمرها این مورد می‌تواند جذاب باشد.

مانیتور Tuf Gaming VG27VQ

مشاهده بیشتر: مانیتور گیمینگ ایسوس

از ویژگی‌های قابل توجه مانیتور Tuf Gaming VG27VQ ، قابلیت Shadow Boost است که این فناوری باعث روشن شدن بخش‌های تاریک بازی و بهتر دیدن حرکات دشمن و موفق شدن در بازی‌ها خواهد شد. همچنین برای لذت بخش کردن بازی‌ها دارای دو اسپیکر 2 واتی است که صدا با کیفیت قابل قبول پخش می‌شود.  

مانیتور 24 اینچی ایسوس با نرخ نوسازی 240 هرتز

شرکت ایسوس در تولید مانیتورهای گیمینگ پیشرفت زیادی داشته است. یکی دیگر از محصولات آن مانیتور ROG Strix XG258Q است. این محصول دارای Response time بین 1 تا 3 میلی ثانیه است.

مانیتور ROG Strix XG258Q

این محصول، یک مانیتور حرفه‌ای برای گیمرها است که می‌تواند با قابلیت های منحصربه فردی که دارد، برای هر کاربری جذاب باشد.

جمع بندی

ما در این مطلب از آی تی هوم به مهم ترین ویژگی‌های مانیتورهای گیمینگ مانند: زمان پاسخگویی که باید کوتاه باشد، اندازه صفحه نمایش که هر چقدر بزرگ تر باشد، تجربه بهتری برای گیمرها رقم می‌زند و … اشاره کردیم، شما می‌توانید برای مشاهده ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ روی هر کدام از محصولات معرفی شده، کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن ها داشته باشید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!