top banner
مهم‌ترین بازی‌ های گیمینگ

به پایان سال 2023 رسیده‌ایم و طبق روال هر سال، رویداد The Game Awards 2023 بهترین‌ها در جهان بازی‌های ویدیویی در سال گذشته را انتخاب کرد. برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال مثل Alan Wake 2 و Baldur’s Gate 3 برای جایزه اصلی به رقابت پرداختند. در نهایت هم Baldur’s Gate 3 برنده شش جایزه شد که یکی از آن‌ها بهترین بازی سال بود.

با این حال تنها تمرکز The Game Awards انتخاب بهترین‌های سال نیست. بلکه بسیاری از گیمرها به خاطر بازی‌های جدیدی که رونمایی می‌شوند این رویداد را دنبال می‌کنند. در The Game Awards 2023 نه تنها شاهد نگاهی به بازی جدید هیدئو کوجیما برای ایکس باکس بودیم، بلکه بازی‌هایی مثل Monster Hunter Wild و Marvel’s Blade هم معرفی شدند. در ادامه مهم‌ترین رونمایی‌ها در The Game Awards امسال را بررسی می‌کنیم و برنده جایزه بهترین بازی سال 2023 را نیز به شما معرفی کنیم.

The Game Awards 2023

ریمیک Brothers: A Tale of Two Sons

Brothers: A Tale of Two Sons یک بازی مستقل محبوب از سال 2013 است. در اولین رونمایی مراسم امسال هم مشخص شد که ریمیک این بازی قرار است در سال 2024 منتشر شود. Brothers: A Tale of Two Sons اولین بازی کارگردانی‌شده توسط Josef Faras است. او پیش از این با بازی It Takes Two برنده جایزه بهترین بازی سال 2023 شده بود.

بازی Pony Island جدید

استودیوی Daniel Mullins Games که بازی غافلگیرکننده و موفق Inscryption را ساخته است، در جریان The Game Awards 2023 از یک بازی جدید پرده‌برداری کرد. این بازی Pony Island 2: Panda Circus خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست. اما به نظر می‌رسد که قرار است شاهد المان‌های رترو در این بازی باشیم.

بازی ویدیویی Pony Island 2

حضور سازندگان Dead Cells در The Game Awards 2023

استودیوی Motion Twin در سال 2018 با بازی Dead Cells همه را غافلگیر کرد. یک بازی اکشن روگ‌لایک 2D که حالا برای تمام پلتفرم‌ها عرضه شده است. در جریان” 2023 The Game Awards” امسال هم شاهد رونمایی از بازی جدید این استودیو با نام Windblown بودیم. این بازی قرار است در اوایل سال 2024 به صورت Early Access روی استیم عرضه شود. در این بازی شما در نقش یک Leaper قرار می‌گیرید که باید برای خانه خود جنگیده و جهان‌های جدید و ناشناخته را بگردد. نگران نباشید، هنوز هم با یک اثر روگ‌لایک طرف هستیم.

تریلر جدید Senua’s Saga: Hellblade 2

پس از یک اجرای موسیقی تماشایی، The Game Awards 2023 تریلر جدیدی از Senua’s Saga: Hellblade 2 را به نمایش گذاشت. این تریلر بازی 2023 اتمسفر و جهان بازی را به خوبی نشان می‌داد. Hellblade 2 اولین بار در سال 2019 و در کنار کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس معرفی شد، پس زمان زیادی است که منتظر آن بوده‌ایم. این بازی قرار است در سال 2024 منتشر شود و از روز اول روی Game Pass در دسترس خواهد بود.

پنج بازی جدید SEGA در The Game Awards 2023

باید به SEGA برای وقت‌شناسی امتیاز داد. این ناشر مشهور ژاپنی هر پنج بازی جدید خود را یکجا معرفی کرد. تنها چیزی که از این پنج بازی می‌دانیم این است که قرار است شاهد عرضه نسخه‌های جدیدی از Shinobi ،Golden Axe ،Crazy Taxi ،Jet Set Radio و Streets of Rage باشیم.

بازی تک‌نفره Dead by Daylight

استودیوی Supermassive Games با ساخت بازی‌های ترسناک داستان‌محوری مثل Until Dawn و The Quarry توانسته نامی برای خود دست و پا کند. این استودیو حالا قرار است با Behaviour Interactive، سازنده بازی Dead by Daylight، برای ساخت اثری با نام The Casting of Frank Stone همکاری کند. این بازی قرار است یک بازی تک‌نفره در جهان Dead by Daylight باشد. اطلاعات بیشتری در مورد این بازی در دسترس نیست.

بازی ویدیوییThe Casting of Frank Stone

بازی جدید هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما در ابتدا قرار بود تا با گیرمو دل تورو برای ساخت یک بازی Silent Hill همکاری کند. اما پس از قطع همکاری با Konami، آن بازی به زباله‌دان تاریخ پیوست. با این حال به نظر می‌رسد که کوجیما هنوز بی‌خیال ساخت یک بازی ترسناک با کمک کارگردانان سینما نشده است. بازی جدید این کارگردان یعنی OD با همکاری کارگردان برنده اسکار فیلم‌هایی مثل Get Out یعنی جردن پیل ساخته خواهد شد. هنوز معلوم نیست که این بازی دقیقا در مورد چیست. اما کوجیما گفته که قصد دارد تا با ترکیب سینما و بازی، مدیوم کاملا جدیدی را خلق کند.

جایزه بهترین بازی سال 2023

Arkane Lyon یک بازی Blade می‌سازد

استودیوی سازنده Dishonored و Deathloop مشغول کار روی یک بازی Blade است. Marvel’s Blade شما را در نقش این ابرقهرمان مشهور قرار خواهد داد. این بازی در شهر پاریس جریان دارد. در جریان این رویداد، کارگردان بازی، Dinga Babaka به روی سن آمد و روی این مسئله تاکید کرد که این بازی شباهت زیادی به سایر آثار Arkane خواهد داشت. این جدیدترین بازی بر اساس یک شخصیت Marvel است. در حال حاضر Marvel’s Wolverine توسط استودیوی Insomniac Games و Black Panther توسط Cliffhanger Games در دست توسعه هستند.

بازی ویدیویی Mavel's Blade

سازنده No Man’s Sky با Light No Fire به سیاره زمین بازمی‌گردد

Sean Murray، مدیر استودیوی Hello Games، در The Game Awards 2023 حاضر شد تا نه تنها یک دهه از No Man’s Sky را جشن بگیرد، بلکه بازی جدید این استودیو را معرفی کند. Light No Fire شباهت زیادی به No Man’s Sky دارد. اما به جای یک کهکشان بی‌انتها، قرار است شاهد یک زمین ویرانه باشیم. Murray گفته که سیاره زمین در این بازی به اندازه یک کهکشان عمیق است و قرار است شاهد اولین بازی حقیقتا جهان باز باشیم. هنوز خبری از تاریخ عرضه نیست، اما Murray گفته که دوست دارد تا 10 سال آینده هم مشغول آپدیت این بازی باشد.

بازی ویدویی Light No Fire

Monster Hunter Wilds در 2025 عرضه می‌شود

برای آخرین رونمایی The Game Awards امسال، شرکت Capcom تصمیم گرفت تا جدیدترین نسخه فرنچایز محبوب Monster Hunter پرده‌برداری کرد. در اولین تریلر Monster Hunter Wilds شاهد تبدیل شدن یک صحرا به منظره‌ای سرسبز بودیم. این بازی قرار است در سال 2025 عرضه شود، اما در تابستان سال آینده می‌توانیم انتظار انتشار جزئیات بیشتر را داشته باشیم.

بازی ویدیویی Monster Hunter Wilds

جمع‌بندی The Game Awards 2023

The Game Awards سال 2023 بهترین‌های ویدیوگیم در سالی که گذشت را انتخاب کرد. حالا گیمرها باید منتظر سال 2024 و عرضه بازی‌های جدید باشند. به جرات می‌توان گفت که سال 2023 یکی از بهترین سال‌ها برای بازی‌های ویدیویی بود. با توجه به رونمایی‌های The Game Awards 2024، به نظر می‌رسد که سال پیش رو هم قرار است سال پرباری باشد.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد و بتوانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای نصب بازی در نظر بگیرید که بهتر است از یک لپ تاپ گیمینگ حرفه ای استفاده کنید تا بتوانید تجربه یک بازی هیجان انگیز و جذاب را داشته باشید.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!