top banner

آیا شارژر لپ تاپ ایسوس شما خراب یا گم شده و به دنبال خرید یک شارژر جدید برای آن هستید؟ شاید هم می‌خواهید یک شارژر دوم بخرید تا از آن در محیط متفاوتی استفاده کنید. خراب شدن شارژر لپ تاپ برای بسیاری اتفاق می‌افتد. اما قبل از خرید یک شارژر جدید، باید به یک سری نکات توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است شارژری را خریداری کنید که بیشتر به لپ تاپ شما صدمه بزند. همچنین بسیاری دوست دارند بدانند که تفاوت شارژر اورجینال و کپی چیست؟ برای دست یافتن به پاسخ این سوالات در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قطعات اصلی شارژر لپ تاپ ایسوس چه هستند؟

هر آداپتور از یک سیم و پلاگ تشکیل شده که جریان برق را از یک پریز دیوار به آداپتور می‌رساند. جریانی که از دیوار به آداپتور می‌رسد از نوع متناوب (AC) است. این جریان سپس در آداپتور به جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌شود. پس از آن آداپتور با یک سیم دیگر به خود لپ تاپ متصل شده و این جریان برق را به باتری آن می‌رساند.

شارژر لپ تاپ ایسوس

یکی از نکات مهمی که باید در این میان به آن توجه کنید، ولتاژ و آمپر مناسب با لپ تاپ شما است. ولتاژ چیزی است که انرژی الکتریکی را به درون لپ تاپ می‌کشد. اگر ولتاژ لپ تاپ با ولتاژ فراهم‌شده توسط آداپتور متفاوت باشد، اتصال درست برای انتقال برق ایجاد نمی‌شود. همین مسئله ممکن است در بلندمدت باعث آسیب دیدن لپ تاپ شود. برای مثال، ولتاژی که بیشتر از حد ضروری است باعث بیش از حد شارژ شدن مدارها شده و هرج و مرج خلق می‌کند.

آمپر یا همان جریان برق، چیزی است که به لپ تاپ اجازه کار کردن را می‌دهد. در واقع آمپر میزان انرژی الکتریکی‌ای است که در هر لحظه در لپ تاپ جریان دارد. لپ تاپ‌ها به میزان مشخصی از جریان برق متداوم نیاز دارند تا مدارهای آن‌ها به درستی کار کند. آمپر آداپتورهای شارژر لپ تاپ باید در به اندازه یا بیشتر از آمپر مورد نیاز لپ تاپ باشد.

تفاوت شارژر لپ تاپ ایسوس اورجینال و کپی چیست؟

شارژر لپ تاپ ایسوس هم مثل هر کالای دیگری، به صورت اورجینال و کپی در بازار موجود است. اما معمولا به هنگام خرید شارژر لپ تاپ ایسوس، خیلی ساده می‌توان متوجه تفاوت کالای اصل و قلابی شد. در واقع با نگاهی به ظرافت و کیفیت ساخت شارژر، می‌توان متوجه اصل یا قلابی بودن آن شد. علاوه بر اینکه کیفیت فیزیکی شارژرهای اصلی بسیار بالاتر، در قسمت‌های ظریفی مثل لبه‌های پرس‌شده می‌توان یک شارژر تقلبی را تشخیص داد. همچنین باید به لیبل چاپ شده روی شارژر توجه کنید و مطمئن شوید که آن لیبل از سوی شرکت سازنده لپ تاپ است. البته طبیعی است که شارژرهای اورجینال قیمت بالاتری نسبت به شارژرهای کپی داشته باشند.

خرید شارژر لپ تاپ ایسوس

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، خراب یا ناپدید شدن شارژر لپ تاپ، اتفاقی است که برای بسیاری پیش می‌آید. اما با رعایت یک سری نکات بسیار ساده، با اطمینان و بدون نگرانی قادر خواهید بود تا به سراغ خرید شارژر لپ تاپ ایسوس خود بروید. البته توجه داشته باشید که می‌توانید از شارژر لپ تاپ‌های برندهای دیگر در صورت یکسان بودن ولتاژ و آمپر هم استفاده کنید.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!