top banner

چند سالی می‌شود که لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش تاشو روانه بازار شده‌اند. اما مانیتور قابل حمل ایسوس ممکن است کاربرد بیشتری داشته باشد. در جریان نمایشگاه CES 2024، ایسوس از ZenScreen Fold رونمایی کرد. این مانیتور 17.3 اینچی OLED می‌تواند دقیقا از وسط تا شود.

این مانیتور شباهت زیادی به ZenBook Fold 17 که در سال 2022 منتشر شد دارد. مانیتور قابل حمل ایسوس ضخامتی معادل 9.6 میلی‌تر به صورت باز و 19.3 میلی‌متر به صورت تاشده دارد. وزن ZenScreen Fold هم 1.2 کیلوگرم است. به نوعی می‌توان گفت که حمل این مانیتور، مثل حمل کردن یک لپ تاپ کوچک است. اما با باز کردن آن و تماشای صفحه نمایش خیره‌کننده‌اش، بعید است که با این ابعاد و وزن مشکلی داشته باشید.

مانیتور قابل حمل ایسوس

شما می‌توانید با پایه ZenScreen Fold از آن به صورت عمودی و افقی استفاده کنید. این مانیتور از یک کابل USB-C برای اتصال به لپ تاپ شما استفاده می‌کند. البته یک پورت mini-HDMI هم روی آن تعبیه شده تا بتوانید در ستاپ‌های بزرگ‌تر هم از این مانیتور استفاده کنید.

به نظر می‌رسد که مانیتور قابل حمل ایسوس، استفاده بسیار بهتری از فناوری صفحه نمایش‌های تاشو باشد. تغییر دادن کامل یک کامپیوتر حول محور یک صفحه نمایش تاشو کار دشواری است. اما یک صفحه نمایش دوم که به راحتی قابل حمل است خیلی کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.

ایسوس هنوز قیمت رسمی این مانیتور را اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود که ZenScreen Fold قیمتی حول و حوش 1000 دلار داشته باشد.

تصویر نویسنده مطلب
آرش بوالحسنی

من یک نویسنده در حوزه فناوری هستم، اما داستان من داستان جامعه‌ای از علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال و تکنولوژی است. با زبانی ساده و دوستانه، تازه‌ترین اخبار، ترفندها، و ایده‌های فناوری رو با شما به اشتراک می‌ذارم. می‌خوام دنیای پیچیده فناوری رو براتون باز کنم تا با هم یک سفر دیجیتالی شیرین رو تجربه کنیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!