top banner
نرخ تازه سازی مانیتور

آیا واژه نرخ تازه سازی مانیتور به گوشتان خورده است؟ شاید این ویژگی جزء مواردی باشد که کمتر کسی هنگام خرید مانیتور به آن توجه کند. معمولا بیشتر افراد سعی می‌کنند سیستمی با رزولوشن بالا و سی پی یو قوی تهیه کنند. اما باید بدانید که اگر یک مانیتور با کیفیت، مخصوص گیمینگ می‌خواهید، نرخ نوسازی تصویر مانیتور از ویژگی‌های مهمی است که باید هنگام خرید به آن دقت کنید. اما نرخ تازه سازی مانیتور چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ و انواع آن کدامند؟ ما در این مطلب از آی تی هوم قصد داریم به این مفهوم بپردازیم.

نرخ تازه سازی مانیتور

نرخ تازه سازی مانیتور Refresh rate چیست؟

به تعداد دفعاتی که تصویر در هر ثانیه به روزرسانی می‌شود، نرخ تازه سازی مانیتور می‌گویند. واحد اندازه گیری آن بر حسب هرتز است. مثلا نرخ نوسازی تصویر مانیتوری 70 هرتز باشد، به این معنا است که این مانیتور می‌تواند در هر ثانیه 70 تصویر مجزا را پشت سر هم به نمایش در آورد. هر چه قدر نرخ Refresh rate یک مانیتور بیشتر باشد، مشکلاتی مانند تار شدن صحنه (Blurring) در خلال حرکات سریع کمتر پیش می‌آید.

نرخ تازه‌سازی بالاتر باعث حرکات روان‌تر روی صفحه‌نمایش می‌شود، مخصوصا در هنگام فعالیت‌های سریع مانند بازی‌های اکشن یا تماشای ویدیو این ویژگی بسیار قابل‌توجه است. نرخ Refresh rate استاندارد برای نمایشگرها 60 هرتز است، به این معنی که صفحه نمایش 60 بار در هر ثانیه تازه می‌شود. مانیتورهایی با نرخ رفرش ریت 60 هرتز برای کاربری گیمینگ مناسب نیستند. شما برای بازی باید مانیتوری با نرخ تازه سازی بالاتر مانند 120 هرتز، 144 هرتز، 240 را تهیه کنید. در ادامه با انواع نرخ نوسازی تصویر مانیتور بیشتر آشنا می‌شوید.

لیست کامل باکیفیت ترین مانیتورهای گیمینگ را اینجا مشاهده کنید مانیتور گیمینگ

نرخ تازه سازی مانیتور

نرخ نوسازی 60 هرتزی در مانیتور چه کاربردی دارد؟

بیشتر مانیتورهای معمولی دارای نرخ تازه سازی 60 هرتزی هستند. این میزان برای فعالیت‌هایی مثل جستجو در وب، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یا برای اجرای بازی‌های معمولی و غیر رقابتی کافی است. در آی تی هوم مانیتورهای متنوعی با نرخ نوسازی 60 هرتزی موجود هستند. شما با مراجعه به سایت ما و مقایسه قیمت و ویژگی‌ها بر اساس نیاز خود می‌توانید مانیتور دلخواه خود را خریداری کنید.

خرید مانیتورهایی با نرخ تازه سازی 60 هرتزی برای کارهای عمومی مانیتور 60 هرتز

مانیتور 27 اینچی ایسوس مدل ProArt PA279CV استانداردترین اندازه ممکن برای کاربردهای مختلف را دارد. این صفحه نمایشگر قدرتمند با استفاده از پنل صفحه نمایش IPS ساخته شده است که به همین علت توان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را برای بیننده خواهد داشت.

این مانیتور از فناوری LED برای تامین نور پس زمینه استفاده می‌کند و به همین دلیل میزان مصرف انرژی قابل قبولی را دارد. کیفیت تصویر به عنوان یک آیتم مورد توجه در این سیستم به اندازه 3840 در 2160 پیکسل تعریف شده است که معادل فناوری 4k خواهد بود.

این میزان کیفیت در مانیتور ایسوس می‌تواند بیشتر نیازهای کاربر را در بخش‌های مختلف پاسخگو باشد و همچنین یکی از بهترین و واضح‌ترین نوع نمایش محتوا برای بیننده را دارد. دقت داشته باشید که از تکنولوژی خاص UHD در این مانیتور استفاده شده است که دقت رنگ را به شدت بالا برده است.

نرخ بروزرسانی این مانیتور به اندازه 60 هرتز تعریف شده و زمان پاسخ گویی 5 میلی‌ثانیه را دارد. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که کاربری این دستگاه برای بازی‌های ویدیویی مناسب نیست و بهتر است در کاربردهای عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

ارزان ترین مانیتورهای 27 اینچی : مانیتور 27 اینچ

پرفروش ترین مانیتورها که دارای صفحه نمایش IPS هستند. مانیتور IPS

نرخ تازه سازی مانیتور

برای مانیتور گیمینگ چه رفرش ریتی مناسب است؟

همانطور که متوجه شده‌اید، مانیتورهایی با نرخ تازه سازی بالاتر، نکات مثبت بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد و شما را از خرید یک مانیتور 4K بی‌نیاز می‌کند.

زیرا استفاده از یک مانیتور 4k گیمینگ با نرخ نوسازی 120 یا مانیتور 240 هرتز هم هزینه بسیار زیادی را به شما تحمیل می‌کند هم اینکه فشار زیادی را به سخت افزار دستگاه وارد می‌کند.

یک مانیتور گیمینگ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و یا ۱۴۴ هرتز می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر را از انجام بازی‌ کامپیوتری برای شما فراهم آورد.

 ما در این قسمت برای راحتی کار شما چند نمونه از بهترین و ارزان ترین مانیتور گیمینگ ایسوس را به شما معرفی می‌کنیم.

مانیتور ایسوس مدل VP228HE یک مانیتور برای کاربری گیمینگ به شمار می‌آید. این دستگاه با اندازه صفحه نمایش 21.5 اینچی و کیفیت Full HD و استفاده از پنل TN، امکان بازی‌کردن باکیفیت را برای کاربران فراهم می‌کند.

برای مشاهده قیمت لپ تاپ Full HD اینجا کلیک کنید.

این مانیتور دارای ورودی‌های HDMI و VGA است و می‌تواند به طیف زیادی از دستگاه‌های صوتی و تصویری وصل شود. همچنین این مانیتور ایسوس دارای دو پورت تصویری است که شما هنگام متصل کردن مانیتور به کنسول متوجه این موضوع می‌شوید. پورت اول HDMI است و پورت دوم VGA.

پورت اولی هیجان انگیز است اما پورت VGA هیجان خاصی را در اختیار شما نمی‌گذارد. تقریبا همه کارت‌های گرافیکی امروزه به یک خروجی HDMI مجهز هستند و کنسول‌های بازی از پورت HDMI به عنوان استاندارد تصویری پشتیبانی می‌کنند. در صورتی که فرستنده‌ تصویر از هر دو نوع پورت HDMI و VGA به عنوان خروجی پشتیبانی کند، انتخاب تمام کاربران، پورت HDMI خواهد بود و به همین خاطر، وجود یک پورت VGA در مانیتور امروزی جذاب نیست.

نرخ تازه سازی مانیتور

مانیتور 32 اینچی مدل TUF Gaming VG328H1B با رزولوشن Full HD (1920 × 1080) و نرخ رفرش ریت 165 هرتز، یک مانیتور جذاب و کاربردی برای استفاده گیمینگ است. علاوه بر آن، به لطف دو فناوری پیشرفته FreeSync و ELMB، تصاویر نمایش داده شده، کاملاً واضح و روان هستند.

طراحی مانیتور گیمینگ VG328H1B ، به صورت خمیده است و شما می‌توانید از زوایای مختلف در تصویر غوطه‌ور شوید. به دلیل همین ویژگی جذاب است که چشم ما تا همه نقاط صفحه، فاصله‌ای یکسان دارد و ریزترین جزئیات صحنه را در این مانیتور می‌بینیم. با این وجود، تصویر نمایش داده شده، دچار انحراف یا تغییر رنگ نمی‌شوند.

از عنوان محصول مشخص است که برای گیمینگ طراحی شده است. اما این مانیتور گیمینگ، کاربردهای دیگری هم دارد. برای افرادی که که می‌خواهند عکس و ویدیو را با کیفیت بالا ببینند این مانیتور گزینه مناسبی است. با نرخ رفرش ریت 165 هرتزی این مانیتور، شما در بازی‌های رقابتی اتفاقاتی که در صحنه بازی رخ می‌دهد را زودتر از رقیب خود می‌بینید و می‌توانید واکنش سریع تری نشان دهید.

لیست قیمت مانیتورهای 165 هرتز : مانیتور 165 هرتز

لیست بهترین مانیتورهای خمیده : مانیتور خمیده

ایسوس، مانیتور ROG Strix XG438QR را برای طرفداران بازی در یک نمایشگر غول پیکر 43 اینچی تولید و به بازار عرضه کرده است.

این دستگاه با عملکرد فوق العاده در بازی‌ها و پشتیبانی از ویژگی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس یک مانیتور قدرتمند برای شما است. برند ایسوس یک پکیج کاملی از درگاه‌ها را برای مانیتور  XG438QR در نظر گرفته است. شما پشت این مانیتور می‌توانید چند درگاه HDMI و DisplayPort را پیدا کنید.

باید گفت ایسوس برای گیمرهای حرفه‌ای سنگ تمام گذاشته است؛ هر شخصی برای هر کاری از این مانیتور ایسوس استفاده کند، ناراضی نخواهد بود. این مانیتور با ابعاد 43 اینچ و کیفیت 4k تراکم پیکسل قابل توجهی دارد. در کنار تراکم پیکسل فوق العاده بالای دستگاه، نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی بیش‌تر از 600 نیت، تیم برنده را کامل می‌کند.

قبل از خرید مانیتور برای اینکه انتخاب دقیق تری داشته باشید، محتوای راهنمای خرید مانیتور را از دست ندهید.

به عنوان آخرین گزینه از مانیتورهایی که برای کاربری گیمینگ مناسب هستند مانیتور ROG Swift PG65UQ را به شما معرفی می‌کنیم. این مانیتور دارای اندازه صفحه نمایش فوق العاده بزرگ 56 اینچی، دقت صفحه نمایش Ultra HD 4K  یک گزینه هیجان انگیز برای کسانی است که اندازه صفحه نمایشگر فوق العاده بزرگ می‌خواهند. این مانیتور با نرخ نوسازی 144 هرتزی، از انتخاب‌های گیمرهای حرفه‌ای می‌تواند باشد. کیفیت 4K در این مانیتور باعث شده تا هرآنچه که برای بازی نیاز دارید را به دست شما برساند.

شدت روشنایی بالای این مانیتور به آن اجازه می‌دهد تا HDR را به درستی اجرا کند. اگر بازی مورد علاقه شما از فناوری HDR پشتیبانی کند، قطعا از بازی کردن در این مانیتور لذت می‌برید.

جمع بندی

اگر قصد دارید از مانیتور خود برای بازی‌های سرعتی و هیجان انگیز استفاده کنید، بهتر است از مانیتورهای بالای 60 هرتزی استفاده کنید. زیرا اگر نرخ تازه سازی مانیتور شما پایین باشد در هنگام بازی کردن، تصاویر را به صورت سایه دار خواهید دید و این سایه‌ها برای گیمرها خسته کننده هستند. حداقل نرخ نوسازی مانیتور برای کاربری گیمینگ باید 75 هرتز باشد. اما دقت کنید که فقط نرخ نوسازی مانیتور را در نظر نگیرید. زیرا ویژگی‌های دیگری مانند اندازه صفحه نمایش، سی پی یو بکار رفته در آن و رزولوشن صفحه نمایش در تجربه کاربری شما تاثیر گذار هستند. همچنین اگر سوالی درباره این ویژگی‌ها داشتید با کارشناسان ما در آی تی هوم تماس بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید. آی تی هوم در کنار شماست برای بهترین انتخاب!

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!