top banner
بهترین لپ تاپ Core i7 در ایران

این مقاله برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای کسانی که قصد خرید لپ تاپ Core i7 را دارند.
  • برای افرادی که به دنبال مقایسه سری های سی پی یو اینتل هستند.
  • کسانی که قصد خرید لپ تاپ Core i7 ارزان را دارند.
  • کسانی که به دنبال لپ تاپ گیمینگ ارزان هستند.

معرفی بهترین لپ تاپ Core i7

یاسخ به عنوان “بهترین لپ تاپ Core i7” کمی دشوار به نظر می‌رسد زیرا کیفیت سخت افزاری لپ تاپ های Core i7 بالا بوده و انتخاب بهترین لپ تاپ Core i7 واقعا امکان‌پذیر نیست! اما نگران نباشید، ما برای راحتی کار شما تعدادی از بهترین لپ تاپ های Core i7 را در ادامه معرفی کرده ایم تا خودتان مشخصات لپ تاپ Core i7 را بررسی کرده و با توجه به نیازی که دارید، لپ تاپ مورد نظر را انتخاب کنید.

لپ تاپ Lenovo Legion 7 جز لپ تاپ های لپ تاپ لنوو سری Legion محسوب می‌شود. پردازنده قوی Core i7 سری H و کارت گرافیک با 6 گیگابایت حافظه داخلی و رم با ظرفیت مناسب یکی از بهترین لپ تاپ های Core i7 در بازار شناخته می‌شود. از این لپ تاپ میتوان برای کارهای گرافیکی، رندرینگ و بازی‌هایی با گرافیک خوب استفاده کرد. قیمت لپ تاپ Legion 7 با توجه به توانایی حرفه ای این لپ تاپ در انجام امور حدودا 43 میلیون تومان در بازار اعلام شده و به جرعت یکی از بهترین لپ تاپ Core i7 حاضر برای فروش است.

سی پی یو Core i چیست؟

پس از فاجعه افت فروش در شرکت اینتل مدیران این شرکت برای افزایش و ارتقا کارایی سی پی یو، نوع جدیدی از پردازنده ها با نام Core i را تولید و وارد بازار کردند که تا به همین امروز مورد استقبال بی نظیر کاربران قرار گرفته به صورتی که در حال حاضر بیش از 75 درصد سیستم ها از سی پی یو های اینتل استفاده می‌کنند. این نوع جدید از سی پی یو در سری های مختلفی وارد بازار شده است که اولین پردازنده از این سری، پردازنده Core i3 اینتل است و در لپ تاپ هایی با کاربری پروژه ای سبک و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لپ تاپ Core i3 برای وبگردی، تماشای فیلم و سریال، شرکت در کلاس آنلاین و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی کامل با سی پی یو core i3 اینتل

پس از سری سی پی های Core i3، شرکت اینتل پردازنده Core i5 را معرفی کرد که کارایی بالاتری نسبت به سری قبل خود داشته و برای کارهای حرفه ای‌تر و پروژه های سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لپ تاپ گیمینگ ارزان دارای پردازنده Core i5 بوده و بسیاری از بازی ها را با گرافیک متوسط اجرا می‌کند. لپ تاپ Core i5 برای کسانی که قصد خرید لپ تاپ با کارایی بالا دارند اما بودجه مالی کافی برای آن ندارند بسیار مناسب است. پردازنده Core i5 اینتل معمولا حافظه کش مناسب داشته و از تکنولوژی تردینگ نیز بهره مند است که سرعت و پردازش را فوق العاده افزایش می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر: معرفی کامل انواع سی پی یو Core i5 اینتل

بهترین لپ تاپ های دارای سی پی یو Core i7

بررسی تخصصی سی پی یو Core i7

سری Core i7 نسبت به سری‌های قبلی در اجرای برنامه‌ها با گرافیک بالا، محاسبات سنگین، اجرای برنامه‌های حجیم و پشتیبانی بازی‌های روز با گرافیک عالی و جزئیات کامل، قوی‌تر عمل می‌کند. این سری از سی پی یو، در نسل 10 و 11 فوق العاده عمل کرده و ما به کسانی که بودجه مالی خوبی دارند این سری نسل از Core i7 را پیشنهاد می‌کنیم. البته نسل‌های آخر Core i3 و Core i5 نسبت به نسل‌های قدیمی Core i7 قوی‌تر می‌باشد. لپ تاپ های دارای سی پی یو Core i7 در دسته لپ تاپ های گیمینگ طبقه بندی می‌شود و عملکرد مناسبی در اجرای نرم افزارهای گرافیکی، رندرینگ، ترید و مواردی از این قبیل دارد. این سی پی یو به دلیل قدرت پردازش بالا و حرفه ای و با توجه به قیمت مناسب آن یکی از اولین اولویت ها برای خرید لپ تاپ رده بالا محسوب می‌شود و اگر شما بودجه مالی کافی دارید و نیازمند یک لپ تاپ قدرتمند هستید این دسته از لپ تاپ ها برای شما کاملا مناسب هستند. سی پی یو های سری H در پردازنده Core i7 جز سی پی یوهای قدرتمند و پرمصرف بوده و در بهترین لپ تاپ های Core i7 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مطالعه بیشتر: بررسی همه جانبه ی انواع سی پی یو Core i7 اینتل

 لپ تاپ Core i7 برای چه کاربرانی مناسب است؟

لپ تاپ هایی با پردازنده Core i7 در نسل های 10 و 11 برای طیف وسیعی از فعالیت ها و پروژه های سنگین و نیمه حرفه ای مناسب است. لپ تاپ Core i7 نسل 11 و 10 در اجرای نرم افزارهای گرافیکی فوق العاده عمل کرده و شما می‌توانید به عنوان گرافیست از این سری لپ تاپ با خیال راحت استفاده کنید. پشتیبانی نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، افترافکت، پریمیر و موارد مشابه به راحتی در لپ تاپ های دارای سی پی یو Core i7 و کارت گرافیک مناسب، قابل اجرا هستند. مورد بعدی لپ تاپ رندرینگ و تدوین فیلم است که این سری از لپ تاپ ها نیز اکثرا دارای سی پی یو Core i7 هستند و شما به صورت حرفه ای می‌توانید از آن برای رندرینگ و تدوین فیلم استفاده کنید. در لپ تاپ تریدینگ و فعالیت های نظیر آن سی پی یو Core i7 زیاد یه چشم خورده و اکثر کاربران نیز ترجیح می‌دهند لپ تاپی با همین نوع سی پی یو را خریداری کنند. در واقع لپ تاپ های دارای سی پی یو Core i7 جز لپ تاپ های همه کاره به حساب می‌آیند و کاربران می‌توانند بیشتر فعالیت های خود به وسیله لپ تاپ Core i7 انجام دهند.

بهترین لپ تاپ های دارای سی پی یو Core i7

برای مطالعه بیشتر کدام مقالات پیشنهاد می‌شود؟

  • کسانی که به دنبال سی پی یو های AMD هستند.
  • کسانی که به دنبال خرید لپ تاپ با سی پی یو Ryzen هستند.

مقاله مناسب این افراد: آشنایی کامل با انواع سی پی یو AMD

  • کسانی که دوست دارند بیشتر با دسته بندی انواع لپ تاپ ها آشنا شوند.

مقاله مناسب این افراد: راهنمای خرید لپ تاپ

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر خود را به فارسی بنویسید.
به چه نامی کامنتتان را نمایش بدهیم؟
شماره تماس نمایش داده نمی‌شود!

نظرات کاربران

  1. محسن

    سلام و خسته نباشید ممنون از مقاله خوبتون
    چطور میتونم دوتا سی پی یو از دو نسل مختلف باهم مقایسه کنم؟

    پاسخ به این نظر
    1. کارشناس آی تی هوم

      سلام و درود دوست عزیز
      رای مقایسه دو پردازنده بهتر هر دو مدل پردازنده رو بنویسید و وسطش VS بنویسید و در گوگل سرچ کنید . بعد از این کارهای کلی سایت معتبر نشون داده میشه که از طریق هوش مصنوعی این دو پردازنده رو با هم مقایسه میکنند.
      مثل این مورد Core i7 1165G7 VS Core i7 9750H

      پاسخ به این نظر